Cu ajutorul VTEX, OBI și-a integrat canalele de ecommerce, magazinele fizice din Germania, dar și revânzătorii într-o singură platformă tranzacțională

Negocierile cu retailerul german OBI au fost conduse de la început de echipa VTEX din România, iar implementarea proiectului, care a durat aproximativ 18 luni, a fost realizată de o echipă mixtă de colegi din mai multe țări.

Cătălin Vlădescu, VP of Growth CEE & Germany, VTEX a anunțat că platforma enterprise de comerț digital VTEX a fost aleasă de OBI, unul din principalii retaileri europeni pe segmentul DIY, pentru accelerarea capacităților de comerț digital.

Vlădescu a arătat că folosind avantajul oferit de platforma de comerț VTEX, OBI și-a integrat canalele de ecommerce, cele 349 de magazine fizice de pe teritoriul Germaniei, dar și vânzătorii terți, într-o singură platformă tranzacțională.

”OBI și-a dorit să își conecteze toate punctele de interacțiune cu clientul. Vorbim de aplicații mobile, centre de consultanță, magazine online din zece țări diferite, și magazinele fizice – la ceea ce se numește – intern transactional platform”, a spus Cătălin Vlădescu.

Cei de la OBI au în plan migrarea pe platforme moderne și în celelalte nouă țări unde sunt prezenți.

„Noi ne-am ocupat de Germania, această țară având cea mai mare pondere în cifra de afaceri a companiei OBI, urmând ca, în următorii trei ani, să se înlocuiască tehnologia veche și în celelalte nouă țări.”, a explicat Vlădescu.

Cu magazinele fizice integrate la nivel național, clienții pot ridica comenzile plasate online în doar două ore de la înregistrarea acestora.

Această integrare extinde oferta de produse comercializate de retailerul german și asigură clienților o experiență de cumpărături adaptată, prin integrarea opțiunilor de livrare și ridicare a produselor.

„Prin migrarea pe VTEX am înlocuit platforma noastră de comerț digital, lansată acum mai bine de zece ani, cu una modernă care ne oferă capabilități strategice de tip marketplace și deschide ecosistemul nostru către vânzători terți. În același timp, am văzut o creștere semnificativă în agilitatea și capacitatea echipei noastre de a răspunde la solicitările clienților, dar și a nevoilor din piață.”, a declarat Tim Engler, Senior Vice President, responsabil pentru IT în cadrul grupului OBI.

„Ciclul de dezvoltare și implementare pe platforma VTEX este semnificativ mai scurt, în comparație cu soluția noastră anterioară monolitică, ceea ce ne oferă mare încredere pentru o lansare internațională rapidă și implementarea de noi funcționalități”., a completat Tim.

De la migrarea pe platforma VTEX, OBI oferă o mai bună experiență pentru clienții și echipele sale de dezvoltare, cu următoarele rezultate:

  • Managementul unificat al magazinelor fizice și al canalelor de vânzare online: 350 de conturi independente conectate la un singur cont central.
  • Creștere uniformă a traficului: Traficul către platforma VTEX a fost crescut treptat, în mod controlat, de la 1% la 100% în timpul lansării.
  • Agilitate mai mare: echipele de dezvoltare OBI pot construi, testa și implementa în mod independent noi module și funcționalități care adaugă valoare utilizatorilor finali.
  • Scalabilitate: platforma VTEX va servi drept bază pentru scalarea rapidă în diferite țări.

„Infrastructura noastră de comerț digital asigură creștere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume și suntem încântați că OBI s-a alăturat unui ecosistem care modelează viitorul comerțului.” a spus Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.

Beneficiile pentru companiile care migrează pe VTEX

Rezultatele companiilor scot în evidență avantajele cheie ale VTEX, avantaje care includ o rentabilitate a investiției de 133%; creșterea afacerilor cu un randament mediu suplimentar de 17,1 milioane USD; și economii de 5,8 milioane USD, după migrarea de la o platformă comercială veche la VTEX.

OBI are în prezent peste 640 de magazine în toată Europa. Pe lângă piața sa de origine din Germania, OBI este reprezentată și în alte nouă țări europene: Bosnia și Herțegovina, Italia, Austria, Polonia, Elveția, Slovenia, Slovacia, Cehia și Ungaria. OBI este o companie din cadrul Grupului Tengelmann.

Retailerul german a ales VTEX, în fața altor platforme de comerț digital dedicate întreprinderilor mari, pentru abilitatea sa demonstrată de a automatiza procesele de business, de a simplifica infrastructura necesară operațiunilor de comerț digital și de a îmbunătăți experiența clienților.

VTEX a câștigat încrederea a 2.600 de clienți B2C și B2B, inclusiv Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker și Whirlpool, având 3.500 de magazine online active în 43 de țări (în anul fiscal încheiat la 31 decembrie, 2023).

 

 

Articolul precedentLudovic Barta, Director General al companiei CBA Nord-Vest: Este important să avem contracte cu fabrici moderne, capabile să ne livreze produse la standardele cerute de clienți
Articolul următorBurgerii rămân în topul preferințelor culinare comandate online
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.