Creștere cu 300% a numărului de comenzi online de mâncare prin platforma foodpanda, în 2019

Foodpanda, una dintre platformele de food ordering din România, a înregistrat în 2019 o creștere cu 300% a numărului de comenzi online de mâncare, comparativ cu anul precedent. Numărul de restaurante listate pe platformă a depășit pragul de 2.100, dublu față de anul anterior.


Anul 2019 a însemnat și un an de expansiune pentru platforma foodpanda. Pe parcursul anului, compania și-a extins sau reconsolidat operațiunile în 8 noi orașe: Ploiești, Pitești, Baia Mare, Târgu Mureș, Brăila, Craiova, Bacău și Galați. Astfel, în prezent, platforma operează în 18 orașe din toată țara. Pe primul loc în topul orașelor care au generat cele mai multe comenzi anul trecut s-a situat București, urmat de Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Iași.

La nivel național, timpul mediu de livrare a unei comenzi a scăzut semnificativ în 2019, ajungând la circa 30 de minute, cu o treime mai puțin față de 2018.

Din datele companiei, valoarea medie a comenzii la nivel național în 2019 a fost de aprox. 60 lei, bucureștenii fiind cei care au cheltuit cel mai mult pe mâncare (circa 70 lei), urmați de clujeni cu 55 lei și brașoveni cu 50 lei. Cea mai mare comandă înregistrată pe platformă anul trecut a fost în valoare de 1.850 lei și a conținut peste 40 de feluri de preparate, preponderent vegetariene.

„Numărul comenzilor pe platforma foodpanda se află în continuare pe un trend ascendent, favorizate și de dezvoltarea pieței de food ordering din România. Pentru anul în curs ne propunem consolidarea poziției de lider pe piața autohtonă, prin extinderea operațiunilor în alte orașe mari din țară. În continuare vizăm creșterea numărului de restaurante partenere, astfel încât să le oferim clienților noștri o gamă diversă de preparate, dar și cei mai buni timpi de livrare”, a declarat Andreea Petrișor, Managing Director Delivery Hero România.

Pizza, pastele și ciorba de văcuță, cele mai populare preparate în 2019

În ceea ce privește cele mai comandate preparate culinare pe foodpanda în 2019, acestea au fost: Pizza Quattro Stagioni, Paste Carbonara și ciorba de văcuță.

Cele mai aglomerate perioade ale anului trecut în ceea ce privește numărul de comenzi s-au înregistrat în decembrie (1-21 decembrie), înaintea Sărbătorilor de Iarnă, și septembrie (10-25 septembrie), interval de timp marcat de începerea noului an școlar și terminarea sezonului de concedii.

Datele centralizate de foodpanda arată că 76% dintre comenzile realizate pe platformă au fost generate de aplicația mobilă. Cele mai multe astfel de comenzi via aplicație au fost făcute în București, Cluj-Napoca și Brașov. Pentru anul în curs, compania estimează o creștere de aprox. 15% a comenzilor venite din aplicație.

foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero colaborează cu peste 2.100 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova, Sibiu, Pitești, Târgu Mureș, Baia Mare, Bacău, Buzău și Brăila.

Articolul precedentApemin Tușnad – investiție de 4 milioane Euro într-o linie nouă de îmbuteliere
Articolul următorDan Matei, Industry Lead Beverages & Tobacco, Nielsen va prezenta performanțele industriei FMCG la Retail&HORECA Distribution, 2020
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com