Consumatorii cumpără mai degrabă din magazinele de proximitate, datorită restricțiilor de circulație

Nielsen continuă să analizeze săptămânal evoluția vânzărilor din comerțul modern. După vârful acut înregistrat în “săptămâna de panică” (9-15 martie), când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume (săpunuri și produse de igienă personală +466%, paste făinoase +378%), cantitățile cumpărate ulterior au început să scadă ușor.

Astfel, în săptămâna 23-29 martie, produsele de igienă personală au crescut cu “doar” 216% în volum iar pastele făinoase cu 127% față de aceeași săptămână din 2019.


Per total, în perioada de la începutul pandemiei și până în 29 martie s-a înregistrat o creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31,3% în valoare, mai mare pentru produsele de îngrijire a locuinței (+49.9%), de îngrijire personală (+40,7%) și alimente (+39,5%) și mai puțin pentru băuturile alcoolice (+10%).

De asemenea, datorită restricțiilor de circulație impuse de autorități, se observă o creștere mai mare a vânzărilor din formate de proximitate: supermarketurile au crescut cel mai mult în valoare (+36,1%), iar hipermarketurile cel mai puțin (+25,4%), în timp ce magazinele de tip cash&carry, care alimentează și comerțul tradițional, au înregistrat vânzări cu 34,5% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

Schimbarea obiceiurilor de cumpărare se observă pregnant în categoria produselor de tutun de exemplu, care a înregistrat o creștere de volum de 19% în supermarketuri, în timp ce în hipermarketuri s-au vândut cu 6% mai puțin.

Nielsen a pornit în peste 70 de țări un studiu de consumator, pentru a înțelege mai bine cum se schimbă comportamentele în urma acestei situații fără precedent.

V-am prezentat aici o parte din rezultatele primului val de interviuri realizate în România la finalul lunii martie, legat de modul cum se schimbă comportamentele de cumpărare a bunurilor de larg consum în retailul modern.

Articolul precedentJosi Logistic anunță lansarea platformei online Casa de Comenzi Josi
Articolul următorFrieslandCampina România face angajări în fabricile din Cluj și Mureș
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.