Coca-Cola în România – 30 de ani de prezență și investiții totale de 384 de milioane de euro

În cei 30 de ani de prezență pe piața locală, investițiile grupului Coca-Cola în România se ridică la 384 de milioane de euro, dintre care 35 de milioane de euro au fost investiți în perioada 2020-2021, au anunțat reprezentanții companiei, în cadrul unui eveniment aniversar desfășurat la fabrica din Ploiești, una dintre cele mai mari la nivel de grup.

Totodată, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Coca‑Cola în România în 2020 a fost de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct și 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. Astfel, contribuția la bugetul de stat a grupului și a lanțului său de valoare, prin taxe plătite, a reprezentat, în 2020, 40% din totalul valorii adăugate în economie.

De asemenea, numărul locurilor de muncă create și susținute de companie și partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susține alte 11 locuri de muncă pe piața locală.

În 2020, pentru fiecare euro cheltuit de români pe băuturile din portofoliul producătorului, 56 de cenți au rămas în economia locală. Din totalul vânzărilor, 27,6% este reprezentat de băuturi cu un conținut redus sau cu zero calorii.

Potrivit reprezentanților companiei, în 2020, în fabrica din Ploiești au fost investiți 4,5 milioane de euro într-o nouă linie pentru băuturi ambalate în sticlă, comercializate atât pe piața internă, cât și în alte cinci țări din regiune. În fabrica de la Timișoara, 9,5 milioane de euro au fost investiți în tehnologii de îmbuteliere a băuturilor în PET și în creșterea performanței procesului de producție.

Anul 2021 marchează inaugurarea liniei Aseptic în fabrica din Ploiești, linie dedicată îmbutelierii gamei Fuzetea, în urma unei investiții de peste 19 de milioane de euro.

“Este singura linie din Coca-Cola HBC România și a doua din grupul Coca-Cola HBC la nivel global care foloseste DRY, o tehnologie care reduce consumul de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor.” au spus oficialii companiei.

În luna aprilie a acestui an, în urma unei investiții de 2 milioane de euro în fabrica din Timișoara, producătorul a introdus pe piața locală, Keel Clip, ambalajul colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze, care ajută la reducerea cantității de plastic provenit din folii cu aproximativ 200 de tone, anual.

”Produsele fabricate la Ploiești ajung la consumatorii din România, dar și la cei din alte 14 țări. Investim constant și inovăm pentru a reduce impactul asupra mediului. Întreaga echipă este implicată și hotărâtă să scrie noi capitole în povestea Coca-Cola în România, alături de cei peste 93.000 de clienți și cei peste 1.000 de parteneri. […] Ne dorim să fim în continuare lideri în sustenabilitate și să arătăm că businessul nostru este despre ceea ce lăsăm după noi generațiilor care vin.” a declarat Jovan Radosavlievic, General Manager, Coca‑Cola HBC România.

”Ne bucurăm să ne reconfirmăm angajamentul de a crește pe piața locală – o piață care ne-a oferit, în 30 de ani, multe oportunități, ne-a provocat să inovăm și să fim mai buni în ceea ce facem. Continuăm să le oferim românilor băuturile pe care le apreciază, diversitatea de care au nevoie, și să contribuim la o schimbare în bine. Alături de echipa și de toți partenerii noștri, ne bucurăm să le oferim românilor motive de optimism.” – Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca‑Cola România.

Jovan Radosavlievic, General Manager, Coca‑Cola HBC România și Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca‑Cola România.

Toate ambalajele puse pe piață de Coca-Cola sunt 100% reciclabile și 20% dintre produsele din portofoliul companiei sunt ambalate în rPET (PET 100% reciclat).

În ultimii trei ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%, iar 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile și curate. Ponderea energiei regenerabile din totalul energiei consumate (electrică + termică) a crescut în 2020 la 80%.

Consumul de apă per litru de băutură produs a scăzut cu aproximativ 7%, iar toate cele trei fabrici Coca-Cola HBC din România dețin certificare AWS (Alliance For Water Stewardship) – Gold Recognition.

În România, Coca-Cola funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor. Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Articolul precedent(P) Frudova – Struguri care-ți lasă gura apă
Articolul următorDöhler propune „White Diamond ™” pentru Industria de Alimente și Băuturi (P)
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.