Câștigătorii premiilor RO-Fruits & Vegetables Awards 2024

Gala RO-Fruits & Vegetables Awards 2024 și-a desemnat câștigătorii în cadrul evenimentului RO-Fruits & Vegetables Show, organizat de Modern Buyer, în data de 21 noiembrie, la Terra Events Hall, în București. În cadrul galei RO-Fruits & Vegetables Awards 2024 au fost premiați producătorii, importatorii, companiile de retail și servicii conexe din industria de fructe și legume, din România, care în ultimul an au dovedit performanță în dezvoltarea liniilor de produse și servicii, adresate consumatorului final.

Premiile au fost acordate în baza voturilor partenerilor de pe lanțul de distribuție fructe și legume – fermieri, cooperative agricole, furnizori de servicii conexe, importatori și distribuitori, companii de logistică.

RO Fruits & Vegetables Awards este modalitatea prin care noi, Modern Buyer, am ales să ne exprimăm aprecierea față de munca, eforturile și calitatea proiectelor și a serviciilor dumneavoastră.

Echipa de nominalizare a fost formată din specialiști ai mai multor industrii, respectiv:  Daniela Popescu (Nielsen Iq), Ionuț Parfente ( Iq Arconsult), Iuliana Grigoriu (Cardinal Cert), Liliana Ciobanu (Eco Cert) și Maria Hurduc (Modern Buyer). Aceștia au analizat proiectele nominalizate la diverse categorii de premiere și le-au supus voturilor exprimate de câteva sute de actori de pe lanțul de distribuție fructe și legume proaspete.

Categoria START-UP

În categoria Start-Up au fost incluse companii sau cooperative din România, care nu au mai mult de cinci ani de la înființare și trei ani de producție. Nominalizarea companiilor a avut în vedere următoarele criterii de analiză: cifra de afaceri din ultimii trei ani, gradul de penetrare în rețelele de comerț modern, disponibilitatea produselor pe perioada unui an, dar și noutatea adusă în zona de ambalaje ale produselor.

Câștigătorul categoriei Start-up este Cooperativa Agricolă Bostănăria, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Tradiție și Consecvență

În această categorie au fost incluși producători din România, care au o istorie pe piață mai mare de zece ani și care au demonstrat că sunt vectori de succes în această zonă de business. Juriul a avut în vedere următoarele criterii de analiză: cifra de afaceri pe anii 2019, 2020 și 2021, volumul total al producției, gradul de penetrare la nivelul retailului modern, continuitate la raft, prezență națională și regională, articole noi în portofoliu, adaptabilitate la condițiile pandemice.

Câștigătorul categoriei Tradiție și consecvență este Serele Dalin, în baza voturilor exorimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Producător român BIO

În această categorie au fost incluși producători români de fructe și legume BIO, cu o prezență pe piață de minimum trei ani și care au demonstrat că sunt vectori de succes în această zonă de business. Comisia de nominalizare a avut în vedere următoarele criterii de analiză: cifra de afaceri din ultimii trei ani, volumul total al producției, calitatea produselor, continuitate la raft, eforturi în educarea consumatorilor, investiții în dezvoltare și agilitate în business.

Câștigătorul categoriei Producător Român Bio este Cooperativa ROUA, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Importator BIO

În această categorie au fost incluși importatori și distribuitori de fructe și legume BIO, alții decât retailerii, care au în portofoliu astfel de articole de minimum cinci ani. Comisia de nominalizare a avut în vedere următoarele criterii de analiză: diversitatea portofoliului, continuitate la raft, eforturi în educarea consumatorilor, ambalaje atractive, apetit pentru dezvoltarea categoriei.

Câștigătorul categoriei Importator BIO este Select Fruits, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Rising Star

Cel mai dinamic furnizor român de fructe și legume și/sau fructe și legume procesate. Este un premiu în care punctăm dinamism pe cifra de afaceri, număr de angajați, investiții, inovație, cifra de afaceri, tehnologii, produse noi etc.

Câștigătorul categoriei Rising Star este Ferma Mirică, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Best Fruits & Vegetables Importers & Distributor

În această categorie au fost incluși cei mai mari importatori și distribuitori de fructe și legume din România. Pentru acordarea acestui premiu de excelență în industria de distribuție, comisia de nominalizare a avut în vedere următoarele criterii de analiză: cifra de afaceri a companiilor, vechimea și experiența în piață, diversitatea portofoliului, continuitate la raft, services level, ritm de dezvoltare.

Câștigătorul categoriei este Microfruits, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Best Product – Fructe și legume proaspete

Comisia de nominalizare a avut în vedere următoarele criterii de analiză: noutatea produsului, inovația înglobată, calitatea, aspectul, distribuţia în retail, continuitatea la raft, creativitatea vizuală folosită de brand.

Câștigătorul categoriei este Ardeiul Tatayoyo, Rijk Zwaan-Holland / Farming Agro, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Categoria Best Product – Fructe și legume procesate

Comisia de nominalizare a avut în vedere următoarele criterii de analiză: noutatea produsului, inovația înglobată, calitatea, aspectul, distribuţia în retail, continuitatea la raft, creativitatea vizuală folosită de brand.

Câștigătorul categoriei este Salata Eisberg Ready-to-Eat din portofoliul companiei Eisberg Romania, în baza voturilor exprimate de partenerii din retail și din sectorul de packaging.

Premiile pentru retaileri au fost atribuite, în urma voturilor primite de la producătorii români de legume și fructe, precum și de la ambalatori, după cum urmează:

Categoria Trendsetter

Au fost analizate următoarele criterii: nivel accelerat de predictibilitate a tendințelor din sectorul de fructe și legume, sortiment: lărgime, adâncime și disponibilitate prelungită; activități de promovare; curajul de a aduce produse noi și inovative la raft, implicare în educarea consumatorilor și promovarea produsului românesc a raft.

Câștigătorul categoriei Trendsetter este compania Carrefour România

Categoria Program de Suport pentru Produs local

În această categorie au fost incluse companiile de retail care de-a lungul anilor au dezvoltat programe menite să ofere sprijin produselor locale. Premiul a fost acordat în baza voturilor exprimate de furnizorii de legume și fructe și legume din România. Aceștia au avut în vedere următoarele criterii de analiză: dezvoltarea unor concepte și programe menite să crească disponibilitatea produsului romînesc la raft, suport în modernizarea afacerii (certificare, tehnologii noi de producție), planificarea producției în parteneriat cu producătorii, dezvoltarea portofoliului de furnizori, prelungirea sezonului de România, acțiuni de marketing și comunicare destinate produselor sau proiectelor românești pentru amplificarea vizibilității.

Câștigătorul categoriei Program Suport pentru Produs Local este Mega Image România

Categoria Best Own Brand 2024

Premiul a fost acordat în baza voturilor, exprimate de furnizorii de fructe și legume din România. S-au avut în vedere următoarele criterii de analiză: dezvoltarea unui produs în parteneriat cu producătorii locali, ambalaj și design, diversitatea gamei, calitatea produselor, acțiuni de marketing și comunicare dezvoltate în jurul brandului. A fost luată în considerare creativitatea vizuală folosită de brand pe canalele digitale, valorile transmise publicului în cadrul campaniilor, comunicarea campaniilor în mod organic, eficiența și impactul final ale acestora.

Câștigătorul categoriei este Din Grădină by Freshful

Categoria Responsabilitate pentru Sustenabilitate

Premiul a fost acordat în baza voturilor exprimate de furnizorii de legume și fructe, din România, pentru programele de sustenabilitate, responsabilitate și lanț scurt de aprovizionare ale retailerilor, implementate în 2023 și 2024. Votanții au avut în vedere următoarele criterii de analiză: eforturile pentru dezvoltarea unor parteneriate pe lanț scurt de aprovizionare, grija și responsabilitatea față de partenerii de afaceri și față de mediu, o mai bună disponibilitate a fructelor și legumelor românești cultivate și obținute cu respect față de consumul de apă și energie, grija față de risipa alimentară.

Câștigătorul categoriei este compania Auchan România

Premii în sectorul de ambalaje

La ediţia din acest an a Galei Awards Fruits & Vegetables am acordat o atenţie deosebită industriei de packaging oferind posibilitatea actorilor importanţi care activează în acest sector să se poată înscrie în competiţie.

În categoria packaging, au fost acordate două premii:

Premiul pentru Inovaţie în Ambalaje Sustenabile

A fost acordat unui producător de ambalaje care demonstrează o inovație remarcabilă în dezvoltarea de ambalaje ecologice, care pune accent deosebit pe utilizarea materialelor reciclabile, reciclate sau regenerabile în producţia de ambalaje pentru legume şi fructe şi promovează practici sustenabile în întregul ciclu de viaţă al ambalajelor, contribuind la reducerea impactului asupra mediului.

Câștigătorul categoriei este compania DS SMITH

Premiul pentru Calitatea şi Funcţionalitatea Ambalajelor

Oferă recunoaştere furnizorilor, având în centru următoarele criterii: ambalajul oferă protecţia produsului în timpul transportului şi al manipulării, poate prelungi durata de conservare a legumelor şi fructelor prin păstrarea prospeţimii, oferă uşurinţă în manipulare atât pentru lucrătorii din industrie cât şi pentru consumatori, oferă versatilitate şi adaptabilitate (se poate adapta la diferite dimensiuni şi forme de legume şi fructe), respectă standardele privind siguranţa alimentară.

Câștigătorul categoriei este compania ASPETI

Redacția Modern Buyer mulțumește tuturor companiilor nominalizate și tuturor partenerilor care au susținut RO Fruits & Vegetables Show, ediția 2024!

Articolul precedentCarrefour Pantelimon este complet remodelat, în urma achiziției rețelei de magazine Cora România
Articolul următorNoul magazin Diana Mihăești, acum într-un spațiu mai generos și cu o sortimentație extinsă
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.