Bolt, aplicația de mobilitate cu prezență internațională, şi-a crescut afacerile de patru ori de la începutul pandemiei, iar luna iulie a acestui an a fost cea mai profitabilă din istoria companiei. La cea mai recentă rundă de finanțare, în valoare de 628 milioane de euro, businessul a fost evaluat la 7,4 miliarde de euro.
Bolt a lansat două noi verticale de business în ultimii trei ani şi desfăşoară acum operaţiuni în 45 de ţări şi peste 500 de oraşe din Europa şi Africa, marcând o creştere de peste 200%, în comparaţie cu perioada pre-pandemică.
Compania şi-a triplat numărul de clienţi la nivel global, ajungând la peste 100 de milioane de la începutul lui 2020, a crescut numărul şoferilor de pe platformă cu peste 2 milioane şi a dublat personalul angajat, care a ajuns la peste 3000.
În ultimul an, Bolt a deschis noi birouri în lume, inclusiv hub-uri pentru ingineri IT în Berlin şi Nairobi, iar în prezent are peste 350 de posturi vacante şi obiectivul de a angaja 700 de specialişti, până la finalul anului.
Aceste statistici marchează aniversarea a nouă ani de când Markus Villig a fondat Bolt în Tallinn, Estonia, în 2013, sub numele de Taxify. Adolescent la vremea respectivă, Markus a recrutat personal primii şoferi pentru platformă.
Markus Villig, CEO & Founder, a declarat: „Pandemia a fost cel mai mare şoc economic din ultimele generaţii, aşadar 100 de milioane de clienţi şi operaţiuni în peste 500 de oraşe sunt realizări de care suntem foarte mândri.”
„Cu toate acestea, este important să fim realişti – creşterea inflaţiei şi a dobânzilor ne determină să fim disciplinaţi atunci când evaluăm pieţele pe care vom investi în viitor. Acest lucru poate însemna prioritizarea eforturilor de creştere pe pieţele unde suntem deja prezenţi, în defavoarea extinderii serviciilor pe noi teritorii.”
Bolt s-a lansat pe piaţa din România în 2016, aducând, pe parcurs, în țară, principalele verticale de business: serviciile de ride-hailing, micromobilitate, Bolt Business, Bolt Food şi Bolt Market.
Serviciile de ride-hailing sunt prezente în 28 de oraşe din ţară, Bolt Food livrează în 5 oraşe, iar numărul localităţilor din ţară unde trotinetele Bolt pot fi închiriate a ajuns la 14.
Bolt are peste 100 de milioane de utilizatori în 45 de țări și peste 500 de orașe din Europa și Africa. Compania urmărește să accelereze tranziția de la mașinile personale la mobilitatea partajată, oferind alternative mai bune pentru fiecare domeniu de utilizare, inclusiv transport la cerere, mașini și trotinete electrice închiriate, livrare de mâncare și de produse alimentare și nealimentare.
Prezență de șase ani în România
Compania este prezentă în România cu serviciile de transport la cerere, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food), livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei.
Cristian Sălceanu, Bolt Romania Country Manager, Ride-hailing, a declarat: „În cei şase ani de activitate Bolt pe piaţa din România am reuşit să lansăm patru verticale de business, care ne asigură în prezent o poziţie de lider. Avem la București unul dintre cele mai mari huburi regionale pentru ingineri software, care deserveşte întreaga Europă și care a creat aplicaţia Bolt Food.”
„Continuăm să creştem prin lansarea constantă, susţinută a serviciilor noastre în majoritatea oraşelor din ţară. Dacă ar fi să facem o comparaţie cu perioada pre-pandemică, serviciile Bolt ride-hailing au crescut în România de patru ori.” a comentat Sălceanu.
Bolt este activ în peste 25 de orașe din România, extinzându-și continuu oferta de servicii și acoperirea națională.