Eticheta inscripționată cu ingredientele și valoarea energetică este folosită de toate mărcile aparținând membrilor Berarii României, anunță asociația de profil. Berarii au optat pentru acest demers din respect pentru dreptul la informare al consumatorului român, având în vedere faptul că Regulamentul UE 1169/2011 nu se aplică băuturilor cu o concentrație alcoolică de peste 1,2%, ceea ce înseamnă că nu este obligatoriu pentru berea cu alcool comercializată în România.
“Suntem bucuroși că am atins deja procentul maxim privind etichetarea cu ingrediente și valori energetice a berilor, cu mai bine de un an înainte de 2022, termenul auto-asumat prin memorandumul semnat la nivel european pentru atingerea acestui obiectiv”, a declarat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.
“În 2015, membrii asociației noastre au decis în mod voluntar să ofere consumatorilor informații relevante pe etichetele de bere, pentru ca aceștia să facă alegeri în cunoștință de cauză și în acord cu stilul lor de viață. Ne mândrim și cu faptul că în România rata de implementare a angajamentului sectorului berii s-a situat constant peste media europeană în toți acești ani și demersul nostru s-a încheiat cu succes mult mai devreme de termenul limită asumat la nivel european ”, a încheiat Julia Leferman.
La nivel european, 93% din volumele de bere vândute etichetează în prezent ingredientele și 86% valorile energetice. Aceasta înseamnă că anual peste 24 de miliarde de litri de bere vândute în Uniunea Europeană includ pe etichetă ingredientele și peste 22 miliarde de litri de bere etichetează nivelul caloric al produselor.
Membrii Asociației Berarii României sunt Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor De Hamei Din România.
În septembrie 2019, producătorii de bere din Europa, inclusiv din România, reuniți în asociația Berarii Europei, au semnat un memorandum prin care s-au angajat să eticheteze ingredientele și valorile energetice pe toate ambalajele de bere din UE până în 2022, obiectiv ambițios convenit în mod voluntar cu Comisia Europeană.