Monitorul preţurilor la alimente, accesibil pe https://monitorulpreturilor.info/ va fi lansat pe 15 octombrie, iar consumatorii vor putea compara preţurile pentru 30.000 de sortimente din lanţurile de magazine din țară. Potrivit Consiliului Concurenţei, dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a preţurilor va conduce la transparentizarea pieţei, permiţându-le consumatorilor să se informeze cu privire la preţurile practicate de către principalii distribuitori cu amănuntul a produselor alimentare, astfel încât aceştia să poată alege produsele cu cel mai bun raport preţ-calitate.
„Vor fi toate magazinele, de asta este un proiect foarte complicat, pentru că sunt prinse toate magazinele lanţurilor prezente în România şi care acoperă peste jumătate din vânzările de produse alimentare din ţară şi, de asemenea, avem toate produsele. Deci, toate magazinele şi toate produsele. În total avem 30.000 de sortimente care sunt prezente în acest comparator de preţuri. Omul îşi alege din cele 30.000 de produse care îl interesează şi le pune în coş”, a a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
Bogdan Chiriţoiu a precizat că aşteptarea autorităţii de concurenţă este ca preţurile, acolo unde sunt mai mari, să scadă, în caz contrar retailerul respectiv pierzând clienţi.
La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru „Monitorul preţurilor pentru alimente”. Atât platforma web cât şi aplicaţiile mobile vor oferi facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.