Antreprenorii și managerii din industria ospitalității trebuie să se reinventeze, să se implice în organizațiile dedicate industriei și în forme moderne de educație pentru a-și crește afacerile, în contextul eliminării restricțiilor și a revenirii la normal, afirmă specialiștii Hospitality Culture Institute.
Românii vor ieși în oraș pentru a mânca într-un local odată cu ridicarea restricțiilor, iar principalul criteriu de alegere va fi experiența anterioară. Numărul de vizite preconizate este la jumătate, iar intenția de a cheltui scade cu cel puțin 10% în comparație cu anul 2019, relevă un studiu realizat de Hospitality Culture Institute și firma de cercetare de piață Exact Business Solutions.
Creșterea serviciilor tip delivery nu au caracter de permanentizare
Potrivit studiului ce cuprinde peste 50 de indicatori relevanți pentru industrie, tipul de local preferat pentru a ieși în oraș după ridicarea stării de urgență este restaurantul cu mese (47%), în ciuda barierei COVID-19. Următorul tip de local aflat pe listă este fast-food-ul (45%), urmând apoi supermaketurile care au la vânzare mâncare caldă (35%).
“Industria de food service își va reveni în scurt timp, dacă va ști să se reinventeze și să comunice cu comunitatea de fani în următoarea perioadă. Consumatorul nu mai este foarte deschis să încerce lucruri noi, îi este dor de cele care i-au lipsit în carantină, iar comportamentele din perioada de lockdown, cum ar fi creșterea serviciilor pentru delivery, nu au caracter de permanentizare,”, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa.
De asemenea, proprietarilor de afaceri și managerilor din domeniul HoReCa le este foarte utilă informația că mulți dintre români nu au încredere în implementarea măsurilor de igienizare și distanțare fizică.
Astfel, pentru a se simți în siguranță, 78% dintre respondenții care intenționează să iasă în oraș au menționat faptul că locațiile unde vor merge ar trebui să aibă o igienizare și dezinfectare programată a spațiilor, iar 77% au menționat că preferă o distanță mai mare între mese față de până acum.
Mai mult, măsurile sanitare obligatorii pentru angajați reprezintă o altă măsură de siguranță pentru că respondenții să se simtă confortabil, în timp de 69% dintre aceștia ar prefera ca locația să dispună de un spațiu deschis, cum ar fi o terasă.
Potrivit studiului Hospitality Culture Institute, 64% dintre respondenții care intenționează să comande în perioada următoare de la delivery au menționat că vor comandă mâncare gătită la delivery/livrare la domiciliu/birou cel puțin o dată pe săptămână. Motivul principal pentru care respondenții vor comanda de la delivery/livrare la domiciu/birou este experiența anterioară și obișnuința cu un anumit local, dar și faptul că le place mâncarea de acolo.
Totuși, în afară de respondenții care nu obișnuiesc să comande mâncare gătită de la delivery, un motiv important pentru care aceștia nu intenționează să comande de la delivery este acela al neîncrederii cu privire la angajații firmei de delivery și angajații localului care nu vor respecta măsurile sanitare obligatorii (masca, mănuși).
Ediția specială a celui mai mare studiu național în zona de food service a fost realizată în luna mai în cinci dintre cele mai mari orașe din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași. Scopul acestui studiu este de a explora perspectiva consumatorilor în ceea ce privește locațiile de ieșit în oraș/food delivery după ridicarea stării de urgență în România (15 mai–15 iulie).
Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview – Exact Panel). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experiență de peste 10 ani în marketing research.