Andriy Yarmak, economist al Departamentului de Investiții, din cadrul Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite (FAO), este speaker în conferinţa “Retailul modern în Republica Moldova – Expansiune, Diferențiere și climat de consum”, organizată de Modern Buyer la Chişinău, în data de 14 martie 2023.
Andriy Yarmak este recunoscut ca autor al metodologiei de audit pentru categoria fresh din retailul alimentar modern în Ucraina.
În prezentarea sa, pe tema importanței categoriei fresh pentru imaginea și performanța retailului modern, din 14 martie 2023 de la Chișinău, experul FAO va arăta rezultatele auditurilor făcute în exclusivitate pe această categorie de produse și va face o comparație, pe acest segment, între performanța lanțurilor de retail din Ucraina și cele din Republica Moldova.
Andriy va arăta audienței de ce categoria fresh este considerată cea mai importantă în businessul de grocery și de ce importanța acesteia va continua să crească, cu atât mai mult cu cât retailerul tip grocery începe să își dezvolte activitatea de comerț online.
Structura evenimentului
Vom deschide şi această ediţie a evenimentului cu lansarea şi prezentarea produsului: Harta Retailului Modern în Republica Moldova. Aceasta va fi disponibilă în format print și va fi oferită participanților la eveniment.
Tot în prima parte a evenimentului, am invitat alături de noi reprezentanţi ai Ministerului Economiei, dar şi specialişti din industria de cercetare de piaţă pentru a creiona, împreună, o imagine a potenţialului de dezvoltare a retailului modern în această ţară, o dinamică a consumului şi a obiceiurilor de cumpărare, dar şi pentru a puncta câteva cifre relevante şi provocări ale sectorului.

Vom continua dezbaterile cu două paneluri de dialog: unul dedicat managerilor/proprietarilor din retail şi un altul dedicat managerilor din rândul producătorilor/furnizorilor FMCG. Cele două paneluri vor fi moderate de organizatori şi vor oferi invitaţilor posibilitatea de a dialoga live pe marginea unor subiecte, precum:
- Expansiunea lanţurilor de magazine din ultimii ani, la nivel naţional, concepte de magazine dezvoltate de fiecare reţea comercială;
- Care au fost provocările anului 2022 şi soluţiile adoptate pentru depăşirea lor;
- Cum a arătat evoluţia pieţei de retail în general în 2022, din perspectiva comercianţilor şi a furnizorilor?;
- Tendinţe cu privire la comportamentul de cumparare şi de consum, din perspectiva invitaţilor;
- Proiecte de diferenţiere implementate în industria de retail din Republica Moldova;
- Fidelizarea clienţilor, strategii promoţionale, dar şi tactici de diferenţiere;
- Categoriile care pot genera diferenţiere şi trafic în magazine;
- Surse şi idei noi de creştere şi diferențiere pe care le pot aduce furnizorii în relaţia de parteneriat cu clienții din comerțul modern.
- Oportunităti în zona de e-commerce;
- Dinamica pieţei de retail în 2023? La ce să ne aşteptăm;
- Factorii care vor influenţa piaţa şi consumul în 2023, dar şi alegerile cumpărătorilor din Moldova.
Retailul Modern în Republica Moldova: Expansiune, diferențiere şi climat de consum este un eveniment unic, menit să ofere o imagine a ceea ce înseamnă astăzi comerţ modern în Moldova şi să anticipeze noile tendințe și oportunități de creștere pentru retaileri şi furnizori. Împreună cu invitaţi de marcă din cele două industrii, vă așteptăm alături de noi la o dezbatere despre instrumente și soluții câștigătoare!
Rezervă un loc la eveniment!
Pentru a participa la lucrările conferinței, în audiență, vă rugăm să solicitați Formularul de Înregistrare online echipei Modern Buyer, respectiv la e-mail: aurelia.grigorescu@modernbuyer.ro, maria.hurduc@modernbuyer.ro sau telefonic la +40 31 425.38.82.
Ediții anterioare
Vă invităm să vizualizați un album foto dintr-o ediție anterioară desfășurată la Chișinău.