Analiză Franchwise: Aproximativ 200 de francize se deschid anual în România, doar în sectorul HoReCa

Tucano Coffee București, Credit photo: Ricardo Curti

Franchwise, cea mai mare companie de consultanță în francize din România, estimează că anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa. Valoarea investiției în astfel de francize variază între 30.000 de euro și peste 300.000 de euro, în funcție de dimensiunea restaurantului.

„Investițiile minime în sectorul HoReCa pornesc de la 30.000 – 40.0000 de euro pentru o franciză de tip insulă, de la branduri precum Hello Donuts sau de la 50.000 – 60.0000 de euro într-o locație mică a unui brand ca Bubble Waffles, de exemplu. Dacă vorbim de restaurante cu servire rapidă (QSR), bugetul necesar începe de la 100.000 de euro. Există și o zonă de restaurante cu suprafețe mai mari, peste 250-300 mp, care necesită o investiție de aproximativ 1.000 euro/mp, adică peste 300.000 euro”, a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador, Franchwise.

Datele companiei arată că recuperarea investiției se face în general între 2,5-3 ani pentru locațiile premiu, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuși, pentru un bun management financiar al locațiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaționale.

Există afaceri care sunt în plină expansiune, precum Ted’s Coffee, Treevi Pizza, Hello Donuts, Leonidas, Simigeriile Petru sau Tucano, și care cresc cu 20-30% de la an la an.- Raluca Voicu, Franchwise.

În România, pe sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză (SaladBox, Ted’s Coffee, 5 To Go), cât și prin branduri mari internaționale, operate în regim de franciză (McDonald’s, KFC, Starbucks, Pizza Hut, Subway, lanțurile hoteliere).

Potrivit Franchwise, în viața unei afaceri există cel puțin un moment în care se analizează francizarea. Piața din România, comparativ cu cea extrem de competitivă din UK, continuă să se maturizeze și beneficiază încă de un potențial mare de dezvoltare, cu nișe încă neacoperite și o tendință clară de diversificare și consolidare a francizelor active local.
În plus, numeroase branduri românești s-au extins deja pe piața internațională prin franciză.

SaladBox a reușit să depășească granițele și să ajungă în 12 țări, pe trei continente. Tucano Coffee este prezent în 10 țări. În același timp, Mesopotamia s-a extins în Ungaria, iar restaurantul Spartan a ajuns în Barcelona. French Revolution este în discuții pentru a duce produsele sale în Dublin, Irlanda. Rețeaua 5 To Go a intrat pe piața de Ungaria și Slovacia, iar Japanos are unități de franciză în Algeria, Malta, Emiratele Arabe Unite și Franța.

Înființată în 2011, Franchwise a ajutat peste 60 de companii să se extindă și a dezvoltat peste 300 de proiecte de franciză, cu investiții de peste 22 milioane euro. Franchwise sprijină atât francizori cât și francizați prin cursuri specializate, iar peste 100 de companii au participat la aceste cursuri. Este partener principal al proiectului STUP, dezvoltat cu Banca Transilvania, și oferă soluții de finanțare fără garanții colaterale pentru francizați. Compania este implicată și în proiecte internaționale în România, precum Logiscool, TUI Travel, Ethan Allen și Sacoor Brothers.

Articolul precedentDouă hipermarketuri discount ATAC deschise de Auchan în Timișoara și Ploiești
Articolul următorGrup Șerban Holding planifică investiții de 100 milioane euro în proiecte diverse
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.