Alina Raiu, The New Originals Company: Dorim să valorificăm pe deplin potențialul Inedit, ca marcă de tofu artizanal

Dr. Oetker România a vândut divizia de produse din soia marca Inedit către The New Originals Company GmbH, o subsidiară a holdingului de investiții Raiffeisen, cunoscut pentru prezența sa pe piața românească prin investiții în diverse sectoare industriale, dar și în companii din FMCG.

În calitate de Country Manager pentru România, Alina Raiu estimează o creștere semnificativă de 20% a veniturilor pentru anul 2024, bazată pe integrarea strategică a brandului Inedit și extinderea capacităților de producție. Această tranzacție marchează o nouă eră pentru Inedit, deschizând oportunități pentru dezvoltarea de produse inovatoare și extinderea pe piețele internaționale.

Cum vedeți integrarea brandului Inedit în cadrul The New Originals Company?

Marca Inedit va beneficia de experiența grupului din care acum face parte și va dezvolta noi produse, conform strategiei și filozofiei The New Originals Company. Compania noastră este dedicată cu totul înțelegerii tradiției alimentelor din tofu și soia, a plantelor pe care le folosește în producție și a nevoilor nutriționale în evoluție ale oamenilor.

Pe baza acestor cunoștințe, The New Originals Company creează produse gustoase, inovatoare, care hrănesc oamenii în căutarea unei vieți sănătoase, ceea ce înseamnă că și consumatorii români vor avea mai multe opțiuni sănătoase pentru mesele lor. Prin urmare, marca Inedit va fi integrată în mod natural în noua companie, continuându-și misiunea de a oferi opțiuni sănătoase, pe bază de plante, unei piețe în creștere rapidă.

În ce constă investiția de 2,5 milioane de euro în facilitățile de producție din Cetățeni și pe ce rezultate scontați?

Din totalul de 2,5 milioane de euro, cea mai mare parte o reprezintă investiția într-o nouă linie de producție de tofu, care ne va permite să creștem nu doar capacitatea de producție, ci și productivitatea. Capacitatea de producție de tofu a fabricii se va tripla, iar asta ne va permite să satisfacem atât cererea internă românească, dar și să exportăm pe noi piețe.

Cum vă propuneți să extindeți prezența la raft a brandul Inedit în retail?

Aproape 99% din producția actuală se află pe rafturile din România. Produsele Inedit pot fi găsite în comerțul modern (cash&carry, hipermarketuri, supermarketuri și în discounteri, mai ales în perioada postului), în comerțul tradițional și, de asemenea, în HoReCa. Vom îmbunătăți și prezența online pentru a comunica valoarea nutrițională a tofu-ului Inedit către o categorie mai largă de consumatori, în scopul de a adăuga tofu în mesele lor zilnice sau săptămânale.

Tofu este o alternativă naturală la carne, cu un gust foarte bun, de origine naturală, provenit local și cu etichetă curată. Are unul dintre cele mai ridicate niveluri de proteine, digestibilitate și aminoacizi dintre toate sursele de proteine.

Veți extinde prezența brandului Inedit în alte țări?

Avem deja o prezență mică în Ucraina, cu un singur articol din categoria pastelor tartinabile vegetale. În alte țări, categoria tofu este mai dezvoltată atât în produse de marcă, cât și în produse cu etichetă privată. Se poate găsi tempeh (obținut din boabe de soia fermentate) și seitan („carne vegetariană” obținută din gluten de grâu).

Unul dintre cele mai importante canale de vânzare în afară este reprezentat de magazinele organice, care au cele mai interesante și corecte sortimente, comparativ cu alte canale de vânzare.

Avem, desigur, în plan să extindem prezența mărcii Inedit în alte țări anul viitor și vom reveni cu comunicări în această privință.

Veți lansa linii de produse sau game noi?

Planificăm să dezvoltăm produse noi în categoriile existente, dar și să creăm noi game de produse din tofu și tofu fără soia, cu excepția băuturilor din soia, care nu sunt o prioritate pentru noi, în acest moment.

Ce ne puteți spune despre consumul de alimente obținute din soia? Care sunt produsele preferate de români?

Din ce în ce mai mulți consumatori aleg o dietă flexitariană, nu numai pentru a-și susține stilul de viață sănătos, ci și din motive de durabilitate, deoarece tofu are una dintre cele mai scăzute emisii de carbon, pe unitate, dintre orice alte surse de proteine. Alimentația are un impact fundamental asupra sănătății noastre fizice și mentale. Tofu și alte produse pe bază de soia oferă o sursă excelentă de calciu și sunt bogate în proteine, care susțin o dietă echilibrată și sănătoasă.

Consumul de alimente și băuturi pe bază de soia în România este mic, comparativ cu alte țări din Europa, dar este în creștere, și reprezintă o categorie cu potențial mare, în viitor.

De exemplu, în Germania, categoria produselor organice este dominată de produsele tofu și mai puțin de alternativele la carne. În ceea ce privește noile lansări din 2023, Marea Britanie este țara lider pentru această categorie, urmată de Olanda, Spania, Franța, Italia și Suedia. Burgerii, chifteluțele și substituenții pentru carne tocată sunt subcategorii foarte importante. În aceste țări, generațiile X, Z și baby boomers doresc să vadă mai multe produse tofu și produse pe bază de plante cu etichete curate pe rafturi. Acest lucru sugerează o nevoie crescândă de inovație în categoria produselor pe bază de plante, condusă de generațiile mai tinere.

Revenind la situația autohtonă, produsele Inedit preferate ale românilor sunt tofu în saramură, fără saramură și tofu afumat, iar cea mai mare parte a vânzărilor sunt realizate din gama de tofu.

Ce obiective au fost stabilite pe termen scurt și mediu pentru brandul Inedit în cadrul The New Originals Company?

Obiectivele noastre pe termen scurt sunt integrarea cu succes a afacerii în structura New Originals Company, alinierea strategiilor, creșterea capacității de producție și adăugarea de noi produse în portofoliu. Pe termen lung, dorim să valorificăm pe deplin potențialul Inedit ca marcă de tofu artizanal. Acest lucru se referă la metodele tradiționale de procesare, mai exact obținerea laptelui de soia din boabe de soia și a tofu-ului din laptele de soia.

Metodele moderne de procesare înseamnă extrudare și izolare (ulei de soia, grăsimi emulsionate, făină de soia degresată, proteine, lecitină etc.). Noi producem din alimente naturale integrale (cereale întregi), nu pe bază de pulbere, și din 1 kg de boabe de soia obținem 1 kg de lapte. Aici putem îmbunătăți procesul, pentru a obține 2 kg de lapte din 1 kg de boabe de soia, pentru a nu mai risipi boabele.

Cum vedeți viitorul pieței alimentelor și băuturilor pe bază de plante în România și ce rol va juca Inedit în această evoluție?

Categoria alimentelor pe bază de plante va crește an de an, datorită faptului că oamenii acordă mai multă atenție dietei și sunt mai conștienți de beneficiile acesteia. Inedit va juca rolul de conducător în această categorie, menținând angajamentul față de calitate și durabilitate, concentrându-se mai degrabă pe tradiția bogată a acestui aliment, decât pe a dezvolta produse care imită pur și simplu carnea.

Ce rol va avea, de aici înainte, fondatorul brandului, Aurelian Eremia, în cadrul companiei?

Atât domnul Eremia, cât și doamna Eremia sunt foarte importanți pentru The New Originals Company și vor continua să lucreze împreună cu noi în toate proiectele. Opiniile lor sunt valoroase, deoarece ambele entități împărtășesc aceeași viziune și valori și au dezvoltat afacerea devenind jucători importanți pe piața de plante. Prin realizarea lor, domnul și doamna Eremia și-au demonstrat angajamentul de durată față de calitate, inovație, respect pentru consumatori, pentru mediu, și rămân pasionați de tofu, ca alternativă naturală, sănătoasă și durabilă a cărnii.

Ce venituri a realizat divizia Inedit în 2023 și ce estimări există pentru 2024?

Putem vorbi despre veniturile pe care ne propunem să le avem în 2024, iar ținta noastră este să creștem cu 20% față de 2023.

Articolul precedentKaufland își reduce amprenta de carbon pentru al patrulea an consecutiv, prin reutilizarea lădițelor Euro Pool System
Articolul următorVinuri rosé și spumante: Ce ne propun cramele moldovenești pentru sezonul de vară 2024
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com