Ady Hirsch, ALKA: „Orice criză aduce şi oportunităţi. Fabrica de la Ploieşti este dovada că viitorul este promiţător”

Foto: Ady Hirsch (CEO) şi Amir Krenzia (Co-Fondator)

Pentru cea mai nouă unitate de producţie deschisă la Ploiești, compania ALKA Group a realizat investiţii totale de 25 de milioane de euro. Din această sumă, 4,2 milioane au fost investite în corpul fabricii, 2,8 milioane în depozitul acesteia, iar cea mai mare parte, de 18 milioane, în echipamentele de producție. Toate aceste investiții permit companiei Alka să producă peste 100 de milioane de pungi de snacks-uri sărate pe an, care ajung pe rafturile a sute de mii de magazine din România și din afara țării.

Fabrica din Ploiești are 230 de angajaţi şi reprezintă și locul unde resurse locale de făină, zahăr, ambalaje și alte materii prime secundare sunt folosite în producția produselor puse pe piaţă de Alka. Peste 12.000 de tone de grâu românesc primesc o valoare adăugată în această fabrică, fiind transformate în produse de calitate precum Toortitzii, Soocitzii sau Meteoritzii.

Fabrica de la Ploiești reprezintă un proiect în care am crezut încă de la prima schiță și în care am investit continuu. Investițiile din ultima perioadă ne ajută să fim în continuare unul dintre jucătorii importanți din industria alimentară românească, cu aproape 30 de ani de experiență ca producător local”, a declarat Ady Hirsch, CEO ALKA Group.

Noua investiţie înseamnă o suprafață construită de 6.600 metri pătrați și un depozit cu o capacitate de produse finite de 4.000 de paleți.

În 2022, grupul ALKA a înregistrat o cifră de afaceri de 381 milioane lei, în creştere cu circa 35% faţă de 2021. Mai puţin de jumătate din această creştere a fost determinată de inflaţie. „Cea mai mare pondere în acest rezultat o are creşterea volumelor de produse pe care le-am pus pe piaţă în mai multe categorii în care suntem prezenţi„, adaugă Ady Hirsch.

ALKA se poziționează în top trei jucători în mai multe dintre segmentele FMCG în care activează, respectiv napolitane, snacks-uri sărate, prăjituri ş.a.

Produsele din fabrica de la Ploiești ajung în 50 de țări din 5 continente, potrivit datelor comunicate de companie. În România, compania este prezentă atât în segmentul IKA cât şi în comerţul tradiţional, acest din urmă canal de vânzare fiind încă unul important pentru companie. „Nu ne-am focusat pe un singul canal de vânzare, am căutat să menţinem un echilibru între ele, nu am abandonat comerţul tradiţional”, a mai subliniat CEO-ul companiei.

Pentru 2023, obiectivele companiei ALKA sunt la fel de ambiţioase. În ciuda scăderii consumului intern din primul semestru şi a puterii de cumpărare din România, ALKA şi-a propus o creştere double digit a cifrei de afaceri.

Avem o strategie clară pe termen scurt şi mediu şi privesc viitorul cu optimism. Vom continua să investim în România, în 2023 am avut un început puternic, după primele cinci luni ale anului suntem în target. Aşadar, credem că vom reuşi să atingem ceea ce am bugetat – strong double digit în 2023 – cu ajutorul inovaţiilor, a calităţii produselor şi a oamenilor. Orice criză aduce şi oportunităţi, iar această nouă investiţie de la Ploieşti este dovada că viitorul este promiţător. În 2023 ne-am propus să punem pe piaţă peste 200 de milioane de produse (pungi)”, a mai subliniat CEO-ul companiei Alka.

ALKA a început să exporte produsele sale în UE, dar şi în afara spaţiului european în urmă cu opt ani. În 2022, exporturile au reprezentat circa o treime din veniturile companiei, iar pentru export Alka a creat brandurile Elephant (Toortitzi) şi Alka Home Cake pentru prăjituri.

Pe termen mediu, compania vizează extinderea capacităţii de producţie de la Ploieşti, întrucât actuala fabrică funcţionează în prezent la capacitate de aproape 100%.

Co-Fondatorul companiei, Amir Krenzia a subliniat la rândul său încrederea pe care o are în piaţa din România şi în perspectivele de dezvoltare ale ţării noastre.

Articolul precedentSiemiatkowski, Co-fondator Klarna: „Pay in 3” este prima cărămidă din fundația pe care o punem în România
Articolul următor„Cărucioarele Diversității”, campania prin care Kaufland a celebrat Luna Diversității
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.