Studiu Tetra Pak Index 2023: Consumatorii se gândesc şi la protejarea mediului când cumpără alimente

„În multe părți ale lumii, oamenii se bazează în alimentația lor zilnică pe produse precum laptele și sucurile, așadar este esențial să optimizăm lanțul valoric cu inovații în aprovizionare, ambalare, procesare și distribuție, iar aici Tetra Pak joacă un rol activ alături de clienții și furnizorii noștri”, spune Adolfo Orive, Președinte și CEO Tetra Pak.

„Mai mult, având în vedere că până în anul 2050 lumea va trebui să producă cu 60% mai multă hrană, completăm aceste eforturi prin tehnologii care pot contribui la explorarea noilor surse de nutriție – de la noi surse pe bază de plante până la proteine alternative produse din biomasă prin fermentație de precizie. Ambele domenii sunt esențiale pentru sustenabilitatea sistemului alimentar”, a adăugat Președintele Tetra Pak.

Potrivit studiului Tetra Pak Index 2023, atunci când cumpără alimente, consumatorii se gândesc acum şi la protejarea mediului înconjurător, nu doar la sănătatea lor personală.

Acești consumatori conștienți de problemele de mediu, numiți „climatarieni”, sunt dispuși să își schimbe obiceiurile alimentare pentru a proteja planeta.

Piața alimentelor sănătoase este deja una bine conturată, unde consumatorii caută în mod activ produse benefice pentru sănătatea lor.

Însă, mai nou, o majoritate semnificativă adoptă o viziune holistică: 70% dintre consumatorii chestionaţi spun că produsele sănătoase nu ar trebui să dăuneze mediului, în timp ce alți 54% sunt dispuși să își asume responsabilitatea faţă de planetă și să își schimbe dieta pentru a contribui la o lume mai bună.

Această preocupare simultană pentru sănătatea proprie şi cea a planetei se reflectă în numărul tot mai mare de „flexitarieni” – consumatori care aleg să consume mai puţină carne. Aproape jumătate dintre respondenţi au spus că limitează consumul de carne sau exclud complet carnea din alimentaţie.

Tetra Pak Index, bazat pe un sondaj realizat în zece țări din întreaga lume de către IPSOS, companie multinaţională de cercetare de piață, a constatat că această tendință de a reduce consumul de carne este un fenomen global.

Peste jumătate (56%) dintre respondenți invocă motive de sănătate pentru adoptarea unei diete flexitariene, pescatariene, vegetariene sau vegane, dar peste o treime (36%) menționează în mod specific grija faţă de mediu ca motiv principal pentru această alegere.

Conform studiului, confortul nu mai este pus pe primul plan. Aproape trei din patru consumatori (70%) ar renunţa la comoditate în favoarea unor produse mai sănătoase, ceea ce marchează o schimbare de atitudine semnificativă.

Totodată, atenţia acordată menţinerii sănătăţii nu este afectată de creşterea costului vieții, doar 17% dintre respondenţi fiind dispuși să renunţe în climatul economic actual la alimente și băuturi benefice pentru sănătate.

Este de așteptat ca popularitatea abordării climatariene să crească, pe măsură ce efectele schimbărilor climatice sunt resimțite pe scară tot mai largă.

Consumatorii așteaptă ca producătorii de alimente să ofere produse care sunt atât sănătoase, cât și sustenabile. – studiul Tetra Pak Index 2023

Potențialul noilor alimente

Inovațiile revoluţionare în domeniul alimentelor pot juca un rol semnificativ în furnizarea de produse care sunt nu doar gustoase, ci și eficiente din punct de vedere al resurselor. Iar consumatorii sunt gata să accepte inovațiile care aduc îmbunătățiri modului în care trăim și mâncăm.

Aproape două treimi (62%) dintre consumatori cred că tehnologia va juca un rol important în construirea unui viitor mai sustenabil.

În același timp, o parte dintre consumatori sunt îngrijorați de faptul că astfel de alimente inovatoare ar putea să nu fie la fel de naturale ca alimentele proaspete, neprocesate – prin urmare este esenţială găsirea unui echilibru.

 

Studiul Tetra Pak Index 2023 a fost realizat în parteneriat cu Ipsos, pe baza a 5.000 de interviuri online realizate în următoarele zece țări: Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA.

 

Articolul precedentPenny România deschide magazinul cu numărul 360
Articolul următorPrima cafenea La Rosta se deschide în Carrefour Corbeanca
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.