Rezultatele impactului socio-economic al activității Kaufland în România

Kaufland România a prezentat astăzi, 19 iunie, rezultatele impactului socio-economic al activității sale în România aferent anului financiar 2022, întocmit de KPMG. Datele prezentare arată că retailerul își menține poziția în topul celor mai mari companii din România, după cifra de afaceri, continuând să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați.

Compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri până la 3,4 miliarde euro (martie 2022 – februarie 2023), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinația preferată a românilor pentru cumpărături.

Trăim într-o societate, nu doar într-o economie. Pentru a depăși momentele de instabilitate, pentru a crește durabil și responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland rămâne un partener de încredere pentru producătorii locali, pentru comunitate, pentru economia țării. Acest exercițiu de evaluare anual ne ajută să măsurăm impactul investițiilor companiei și să le direcționăm cât mai eficient, pentru România”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

Iată câteva din concluziile acestui studiu:

  • În anul financiar 2022, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României.
  • Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 16.500 de angajați. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2022, salariul net minim la Kaufland depășind cu aproape 60% salariul net minim la nivel național.
  • Compania generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 5 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.
  • Anul trecut, Kaufland a investit în România 315 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe, și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe și impozite. Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 67 de cenți merg către furnizori locali.
  • Kaufland susține parteneriatele cu producători locali. Astfel, în 2022, compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România. Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceștia, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,4 miliarde de euro.

  • Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.
  • Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2022, pentru al cincilea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii la nivel național, titlu acordat de CST Index.

200 de magazine până în 2025

Compania şi-a planificat extinderea rețelei de vânzare cu amănuntul într-un ritm similar, urmărind să ajungă la aproximativ 200 de magazine până în 2025. Cifra include şi expansiunea din Republica Moldova, ceea ce înseamnă că până în 2025 compania ar mai putea deschide circa 3 magazine noi în ceastă ţară. În prezent, Kaufland operează un număr total de 168 de magazine, aprovizionate zilnic de 300-500 de camioane. Circa 500.000 de clienţi trec zilnic pragul acestor magazine.

În următorii ani, Kaufland vizează şi deschiderea unui nou centru logistic în România, mai exact în regiunea Moldova, fără a preciza exact anul în care va finaliza această investiţie.

Pentru 2023, Kaufland alocă un buget de peste 300 de milioane de euro, buget ce include investițiile în expansiune şi remodelările de magazine. În acest an, compania şi-a propus să deschidă 10 magazine.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România.

Puteţi avea acces la studiul integral aici:

Articolul precedentCushman & Wakefield: Europa Centrală și de Est beneficiază de relocarea producției din Asia. Oportunități pentru piața logistică și industrială din România
Articolul următor„Primul”, vinul itinerant creat de Marina Samoilă, premiat la Decanter World Wine Awards 2023
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.