Marile rețele comerciale din Europa se confruntă și ele cu problema cumpărăturilor generate de panică

Pe fondul creșterii „cumpărăturilor din panică”, dictate de teama de coronavirus, mai mulți retaileri europeni au transmis declarații presei pentru a-i asigura pe cumpărători că magazinele lor sunt bine aprovizionate. Iată ce au anunțat o parte dintre marile rețele comerciale europene, potrivit informațiilor publicate de European Supermarket Magazine.


În Germania, Grupul Rewe a anunțat că se confruntă cu o cerere crescută la alimentele cu termene lungi de garanție, cum ar fi pastele și orezul, precum și la conserve și articole farmaceutice, adăugând că angajații lucrează cu „cea mai mare dedicație” pentru a acoperi lipsurile. „Suntem bine pregătiți pentru această cerere crescută”, au spus reprezentanții Rewe Germania. Am crescut livrările; filialele și piețele noastre sunt bine aprovizionate și așa vor rămâne.”
„Solicităm tuturor clienților să își eșaloneze cumpărăturile pe mai multe zile ale săptămânii – acum nu este cazul să se aprovizioneze în cantități mari, peste limita obișnuită”.

În Olanda, Albert Heijn a publicat o scrisoare a CEO-ului Marit van Egmond prin care aceasta îi asigura pe cumpărători că centrele de distribuție sunt pline și că „se muncește din greu” pentru a păstra magazinele bine aprovizionate. „Ne puteți ajuta făcând cumpărăturile așa cum le faceți în mod normal”.

În Austria, Spar a emis o declarație prin care a negat informațiile care circulă pe Facebook și pe WhatsApp potrivit cărora magazinele sale se vor închide, spunând că toate magazinele Spar, Eurospar și Interspar vor rămâne deschise. Retailerul a admis că a crescut cererea la paste, orez, conserve, produse de igienă și legume proaspete și a făcut apel la consumatori să cumpere “prudent și normal”. „Acesta este singurul mod de a ne asigura că rafturile pot fi reumplute la timp”.

În Polonia, Carrefour a anunțat că a suspendat temporar vânzările de produse la vrac în magazinele sale; aceste produse „vrac” sunt disponbile doar ambalate de magazin. Carrefour a anunțat măsurile de prevenție, precum dezinfectarea cărucioarelor, a caselor de marcat și a cântarelor. Carrefour Polonia a suspendat și posibilitatea consumatorilor de a-și cumpăra cafeaua în propria cană, din bistroul Smacznie.

În Letonia, oficialii lanțului Maxima Latvija au spus că „monitorizează continuu” schimbările survenite în cererea pentru anumite produse și că volumul de cumpărături pentru anumite grupuri de produse, inclusiv hrișcă, paste, conserve, produse de curățenie pentru uz casnic și produse de igienă a crescut.
„La începutul anului, când s-au iscat îngrijorări cu privire la răspândirea globală a virusului, am început pregătirea pentru situațiile de urgență, prin asigurarea unor stocuri suplimentare și negocierea unor comenzi mai mari cu furnizorii”, a comentat Edvins Lakstigala, directorul departamentului de achiziții al Maxima Latvija. De asemenea, retailerul și-a redus activitățile promoționale pentru a reduce aglomerația în magazine și pentru a lua măsuri de prevenție suplimentare, inclusiv dezinfectarea completă a tuturor suprafețelor. Retailerul oferă gratuit ghimbir, miere și lămâie întregului personal.

În Irlanda, grupul Musgrave a emis o declarație în care se menționa că se confruntă cu o cerere crescută de „alimente în volume mari”, adăugând că nu este cazul să se facă achiziții determinate de panică. „Cumpărăturile din panică generează un inconvenient pentru alți clienți, așa că reiterăm apelul de a rămâne calmi”, a declarat CEO-ul Musgrave, Noel Keeley. „Continuăm să lucrăm pentru a maximiza disponibilitatea produselor, precum și cu furnizorii pentru a menține produsele în sistemul de aprovizionare.”

În Danemarca, Coop a emis o declarație în care a menționat că deși cumpărătorii danezi nu au recurs la cumpărături din panică la fel de mult ca cei din alte țări, există anumite „fluctuații” în cantitățile de produse și că se lucrează pentru a asigura fluxul normal de aprovizionare. „Acesta este motivul pentru care Salling Group, Coop, Dagrofa și Rema 1000 încurajează clienții să meargă la cumpărături așa cum fac de obicei„, a precizat retailerul. „În acest fel, vor fi suficiente produse pentru toată lumea.”

Articolul precedentEuler Hermes: Măsuri de politică fiscală și monetară luate de alte țări pentru a atenua contracția economică
Articolul următorMăsuri pentru aprovizionarea cu alimente și bunuri de larg consum de strictă necesitate, propuse de Asociația ACDBR
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com