Pentru a răspunde creșterii dinamice a brandurilor LPP pe piețele din Europa de Sud, LPP Logistics a decis să lanseze încă un depozit dedicat vânzărilor online din această regiune. Unitatea de 40.000 mp din România este al doilea centru de fulfillment gestionat de LPP Logistics în această țară, care va permite procesarea suplimentară a până la 400.000 de comenzi pe zi.
Amplasarea strategică a depozitului în imediata apropiere a centrului de distribuție al grupului este crucială pentru consolidarea vânzărilor omichannel ale LPP – va accelera îndeplinirea comenzilor și va crește capacitățile operaționale în regiune.
De mai mulți ani, producătorul polonez de îmbrăcăminte LPP își consolidează prezența în Europa de Sud, iar România rămâne una dintre piețele cheie pentru companie. Creșterea brandului este susținută atât de extinderea intensivă a rețelei de vânzări, cât și de dezvoltarea comerțului electronic, inclusiv de popularitatea în creștere a aplicațiilor mobile. În ultimul an, compania și-a mărit prezența în punctele de vânzare tradiționale, ajungând la peste 500 de magazine și, începând cu 2024, a introdus vânzarea online a tuturor mărcilor în Bosnia și Herțegovina. Văzând un potențial de creștere suplimentar, compania a planificat deschiderea a încă 200 de magazine în Europa de Sud în acest an. Consolidarea comerțului electronic bazat pe o logistică eficientă și cea de-a treia investiție într-un depozit în România vor fi, de asemenea, o componentă esențială a strategiei omnichannel în curs.
Ca răspuns la provocările viitoare, la doar șase luni de la lansarea primului său centru de distribuție în țară, LPP Logistics a decis să ofere sprijin suplimentar vânzărilor online.
„Dezvoltarea vizibilității mărcilor LPP în Europa de Sud în ultimii ani dă roade sub forma unor rezultate pozitive și a unor previziuni de vânzări optimiste. Pentru logistică, acest lucru înseamnă necesitatea de a optimiza procesele și de a le adapta la volumele în creștere, astfel încât, în etapa finală, clientul să se poată bucura de disponibilitatea produselor și de livrarea rapidă. Pentru a răspunde acestor așteptări, am decis să lansăm al doilea depozit dedicat vânzărilor online din România, care ne va permite să ne mărim capacitatea operațională și să accelerăm onorarea comenzilor. Aceasta este a treia noastră investiție în România, una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din regiune. Un avantaj incontestabil al acestei locații este poziția sa strategică în raport cu portul Constanța de la Marea Neagră, care ne permite să ne diversificăm căile de transport și să primim comenzile grupului direct de la furnizorii asiatici”, comentează Sebastian Sołtys, președintele consiliului de administrație al LPP Logistics.
LPP Logistics va folosi noua locație pentru a eficientiza livrarea comenzilor online către clienții din România, Bulgaria, Serbia, Bosnia și Herțegovina, Grecia și Ungaria. Facilitatea de 40.000 mp, cu o capacitate de stocare de până la 4 milioane de articole, este situată în CTPark Bucharest West, lângă București, în municipiul Bolintin-Deal, în imediata apropiere a centrului de distribuție, care este sursa sa de aprovizionare.
„Datorită proximității sale față de centrul de distribuție și a cooperării strânse a facilităților bazate pe un stoc comun, putem optimiza procesul de livrare a comenzilor online și accelera răspunsul la nevoile clienților. Lansarea celui de-al doilea depozit de comerț electronic din România ne va permite să gestionăm până la 400.000 de comenzi pe zi. Utilizarea algoritmilor de inteligență artificială în procesul de pregătire a comenzilor, datorită cărora putem clasifica produsele în mod corespunzător, ținând cont de timpul optim de comandă și de timpul de preluare de către curieri, are, de asemenea, un impact semnificativ asupra reducerii termenelor de livrare”, adaugă Daniel Potoczniak, director de logistică pentru comerțul electronic în cadrul LPP Logistics.
Pentru a optimiza procesul de onorare a comenzilor, noul depozit dispune de cinci linii de transport automate de 40 de metri fiecare. Există, de asemenea, planuri de instalare a unui echipament pentru sortarea coletelor, care va simplifica și mai mult activitatea din depozit.
În final, instalația va oferi locuri de muncă pentru 1.500 de persoane. Aceasta va include, de asemenea, soluții durabile, cum ar fi panouri fotovoltaice, un sistem de recuperare a apei de ploaie și stații de încărcare a mașinilor electrice. Astfel, se așteaptă ca unitatea să îndeplinească standardele moderne de construcție conform certificării BREEAM.
Până la sfârșitul anului 2025, LPP Logistics se așteaptă să cheltuiască peste 105 milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei sale de aprovizionare și distribuție, inclusiv o creștere a spațiului de depozitare la 700.000 mp.
Investiția din România, realizată ca parte a acestor planuri, împreună cu noul depozit de lângă Bydgoszcz, care a fost lansat în luna iulie a acestui an, va permite grupului să exploateze potențialul de dezvoltare a comerțului electronic în țară și în străinătate.
LPP Logistics este un operator logistic care gestionează rețeaua de aprovizionare și distribuție a Grupului LPP, care cuprinde centre de distribuție și centre de aprovizionare cu o suprafață totală de aproape 0,5 milioane de metri pătrați.
Acesta operează pe trei continente, oferind o gamă completă de servicii logistice – de la transportul maritim, feroviar și rutier, prin operarea propriei agenții vamale, până la logistica avansată a depozitelor, folosind sisteme moderne precum WMS, automatizarea depozitelor sau soluții Warehouse Intelligence bazate pe algoritmi de inteligență artificială.
LPP este o afacere de familie poloneză, fiind una dintre cele mai dinamice companii din industria de îmbrăcăminte din regiunea Europei Centrale. De 30 de ani activează cu succes în Polonia și în străinătate, vânzând colecții în capitale prestigioase precum Londra, Helsinki și Tel Aviv. LPP gestionează 5 branduri de modă: Reserved, Cropp, Cropp, House, Mohito și Sinsay, a căror ofertă este disponibilă în prezent în vânzări tradiționale și online pe aproape 40 de piețe din întreaga lume.
Compania dispune de o rețea de peste 2.000 de magazine cu o suprafață totală de 1,9 milioane de metri pătrați și distribuie anual îmbrăcăminte și accesorii pe 3 continente.
LPP joacă, de asemenea, un rol important, oferind locuri de muncă pentru aproape 30.000 de persoane în birourile și structurile de vânzări din Polonia, țări din Europa, Asia și Africa. Compania este listată la Bursa de Valori din Varșovia ca parte a indicelui WIG20 și face parte din prestigiosul indice MSCI Poland.