Kaufland România lansează o campanie integrată de antirisipă alimentară

Kaufland România lansează “Atenție, delicios!”, o campanie integrată de antirisipă alimentară ca parte a strategiei companiei ca până în 2030 să reducă cu până la 50% risipa alimentară din magazine și să crească nivelul de conștientizare în rândul consumatorilor.

„Datele Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă ne arată că românii aruncă zilnic 6.000 de tone de alimente. Cifrele sunt și mai îngrijorătoare dacă ne gândim că aproape 1 miliard de oameni din întreaga lume suferă din cauza foametei. Ne dorim să fim parte din soluție în această problemă societală și să contribuim printr-o campanie integrată, bazată pe cei 4 termeni cheie: reducere-evitare-educare-utilizare și recuperare”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Pentru că risipa alimentară reprezintă un aspect important care se manifestă pe întreg lanțul valoric, de la producători și până la consumatori, direcțiile prioritare de acțiune la nivelul companiei Kaufland sunt, după cum urmează:

Reducere
De îndată ce produsele se apropie de data expirării, li se aplică o reducere treptată de preț. Acestea sunt apoi marcate clar și plasate corespunzător în magazinele din întreaga țară. Astfel, sub deviza ”Mai ieftin, dar la fel de gustos”, diferite grupe de marfă vor fi semnalizate la raft, pentru a fi mai ușor de reperat de către clienți.

Evitare
Datorită sistemelor complexe de gestionare a stocurilor și proceselor automate, la Kaufland produsele sunt achiziționate în cantitățile necesare. Astfel se previn stocurile în exces, care ar ajunge la gunoi.

Educare
Ca parte a instruirii periodice obligatorii, angajații Kaufland România dobândesc cunoștințele necesare despre reducerea pierderilor de produse, respectând totodată standardele de prospețime și igienă.

Utilizare și recuperare
Implicarea companiei în comunități alături de asociații neguvernamentale și bănci de alimente pentru a dona alimentele care încă pot fi utilizate.

5 sfaturi ușor de implementat pentru a lupta contra risipei alimentare de la Kaufland

  1. Cunoaște diferența între “Consumă de preferință înainte de” și “Expiră la”
    „De preferință” indică data după care alimentele respective își pot pierde din prospețime, dar nu sunt periculoase pentru consum, dacă se respectă instrucțiunile de depozitare, iar ambalajul nu este deteriorat. Formula “expiră la” este mult mai restrictivă și se referă la alimente care trebuie consumate înaintea datei de pe ambalaj, pentru siguranță.
  2. Nu pleca la cumpărături fără o listă: decide de acasă care sunt rețetele pe care vrei să le prepari și consumă tot ceea ce cumperi.
  3. Nu face cumpărături atunci când îți este foame: chiar dacă pare doar un mit, dacă alegi să faci cumpărături atunci când îți este foame, vei fi tentat de mai multe alimente decât poți consuma de fapt.
  4. Gătește în cantități mici: Chiar dacă gătești rețetele preferate ale familiei, prepară-le în cantități mici. Așa te poți asigura că vor fi consumate integral.
  5. Folosește-ți imaginația: resturile din timpul cinei, alimentele aproape de expirare ce nu pot fi congelate, toate pot deveni ad-hoc rețete delicioase.
    Detaliile complete cu privire la campania antirisipă alimentară derulată de Kaufland România sunt disponibile pe kaufland.ro/risipa-alimentara.

Articolul precedentMirinda România a prezentat prima colecție de NFT
Articolul următor5 to go – ritm accelerat de creștere la nivelul orașelor medii și mici, în 2021
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.