PENNY International, care operează ca discounter în Italia, Austria, România, Republica Cehă și Ungaria și-a crescut veniturile cu 17,1% în ultimul an fiscal (15,9% după ajustarea cursului de schimb), ajungând la 7,7 miliarde de euro, informează un comunicat al grupului REWE.
Încă o dată, PENNY a înregistrat cea mai puternică creștere în România, urmat de Penny Ungaria și Republica Cehă, cu o creștere a veniturilor de 25,4%.
PENNY Germania a înregistrat o creștere a veniturilor în ultimul an fiscal de 8,6%, ajungând la 9,5 miliarde de euro. În timp ce numărul de magazine a rămas practic neschimbat la 2.123 (în 2022 erau 2.135), numărul de clienți a crescut semnificativ, ajungând la aproape 600 de milioane.
Grupul REWE raportează o creștere a veniturilor de 8,9%
Vânzările totale ale Grupului REWE au crescut cu 8,9%, ajungând de la 84,8 miliarde de euro în 2022 la 92,3 miliarde de euro în 2023.
Germania a înregistrat o creștere a veniturilor de 7,8%, ajungând la 63,2 miliarde de euro (58,6 miliarde de euro în 2022).
Afacerile internaționale au crescut și ele cu 11,3%, ajungând la 29,1 miliarde de euro.
Numărul de angajați a crescut cu 1,3 la sută, ajungând la 389.270, în ultimul an fiscal. Din acest total, 284.758 erau angajați în Germania (creștere de 1,4 %) și 104.512 la nivel internațional (creștere de 1,1 %).
Tendință pozitivă a câștigurilor
Câștigurile înainte de dobândă, impozite, și amortizare (EBITA) au crescut cu 25,6 la sută, de la 1,45 miliarde de euro (în 2022) la 1,83 miliarde de euro în 2023. Profitul net combinat al companiei pe parcursul anului a crescut cu 46,2%, de la 503,5 milioane de euro la 736,2 milioane de euro.
În același timp, grupul și-a sporit activitățile de investiții în ciuda crizei: Investițiile în proprietăți și active imateriale au crescut cu aproximativ 200 de milioane de euro, de la 2,8 miliarde de euro la 3 miliarde de euro.
Grupul REWE planifică investiții de 3 miliarde de euro și în acest an. Fondurile proprii au crescut cu 6,9 la sută, de la 9,4 miliarde de euro la 10 miliarde de euro.
Evoluția veniturilor în 2023 în segmentele și diviziile de afaceri ale Grupului REWE
Veniturile segmentului de business de Retail din piața germană (magazinele REWE și PENNY) au crescut cu 7,8%, ajungând la 40,4 miliarde de euro. Segmentul de retail internațional, cu magazinele full-range din Austria (BILLA, BIPA, ADEG), magazinele full-range din CEE (BILLA, IKI) și PENNY International, a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 11,1 la sută (10,5 la sută, după ajustarea cursului de schimb), până la 19,2 miliarde de euro.
Magazinele full-range naționale (REWE) au înregistrat o creștere a veniturilor cu 7,7 %, ajungând la 30,6 miliarde de euro.
Această creștere include veniturile din retail obținute de magazinele REWE și veniturile din comerțul cu ridicata, comerțul cu amănuntul și parteneri.
Magazinele full-range internaționale (magazinele full-range din Austria și CEE) au generat venituri de 11,5 miliarde de euro, o creștere de 7,5 %. Magazinele full-range din Austria (BILLA, BIPA și ADEG) au contribuit cu venituri de 7,8 miliarde de euro (creștere de 6,7% față de 2022). În magazinele full-range din CEE (BILLA, IKI), veniturile au crescut cu 9%(după ajustarea cursului de schimb: 8,1 la sută), ajungând la 3,8 miliarde de euro.
Veniturile generate de cei 1.550 de comercianți REWE, aflați sub umbrela cooperativei Grupului REWE au crescut cu 8,9%, ajungând la 17,4 miliarde de euro.
Veniturile segmentului de afaceri Convenience, inclusiv afacerile naționale și internaționale ale Grupului Lekkerland, au crescut cu 6,1%, ajungând la 15,1 miliarde de euro.
Veniturile generate de segmentul de afaceri DYI Stores au crescut cu 2,7% ajungând la 2,5 miliarde de euro, în comparație cu anul 2022.
Veniturile generate de divizia Călătorii și turism au crescut cu 24,6% în 2023 la 7,2 miliarde de euro.