Coca-Cola va lansa AHA, gama de apă carbogazoasă, în 8 variante de arome – mai întâi peste Ocean, apoi în toată lumea. Anunțul vine după o perioadă în care consumul de apă carbogazoasă a continuat să scadă în SUA, forțând compania și pe rivalul său PepsiCo să investească mai mult în marketing și să conceapă alternative mai sănătoase la brandurile lor, comentează postul american CNBC.
Apa carbogazoasă cu arome (seltzer) a devenit o alternativă populară de consum în SUA. În 2018, volumul de apă carbogazoasă îmbuteliată a crescut cu 26%, potrivit datelor prezentate de Beverage Marketing. Chiar dacă reprezintă o fracțiune mică din piața totală a apei îmbuteliate, apa gazoasă are o creștere mai rapidă decât apa plată, care a crescut în volum doar cu + 4,2%, anul trecut.
Coca-Cola încearcă să poziționeze noul brand diferit față de concurență. Două dintre cele opt varietăți de apă cu arome ale AHA, Citrus + Ceai Verde și Cireșe Negre + Cafea, vor conține cofeină adăugată. Dar poziționarea nu va fi foarte diferită, deoarece, AHA se va vinde în cutii, nu în sticle.
În 2018, vânzările pe segmentul băuturilor gazoase din portofoliul companiei Coca-Cola în SUA au depășit 27%, potrivit Nielsen, însă veniturile nete ale companiei au scăzut cu 10% la 31,9 miliarde de dolari, anul trecut.
AHA nu este prima lansare a companiei în categoria apelor carbogazoase. Compania cu sediul în Atlanta a lansat în 2014 linia de apă îmbuteliată Dasani, care va fi înlocuită de AHA în retail. În 2015, Coca-Cola a lansat și o versiune a apei Smartwater, îmbogățită cu săruri minerale, sortiment la care va lansa, de asemenea, varianta cu arome, din 2020. În 2017, a achiziționat Topo Chico, un brand de apă minerală cu priză la consumatorii din Mexic și Texas. În viitor, Coca-Cola intenționează să accelereze creșterea vânzărilor prin inovație.