CEO-ul grupului Carrefour, Alexandre Bompard, își exprimă încrederea în strategia de revenire a grupului

0
254

CEO-ul grupului Carrefour, Alexandre Bompard, își exprimă încrederea în strategia de revenire a grupului, după ce compania a înregistrat o creștere de 5,8% a profitului operațional în prima jumătate a anului, care a ajuns la 597 milioane de euro.
În Franța, unde Bompard a făcut din revigorarea vânzărilor din hipermarketuri o prioritate, profitul operațional a crescut cu 44,8%, până la 110 milioane de euro în prima jumătate a anului.

Planul „Carrefour 2022” a fost relativ bine primit de către investitori ca fiind cel mai bun mod de a pregăti terenul pentru o revigorare, comentează Reuters. Dovezile unei ameliorări a performanței în afaceri rămân modeste, în special în Franța, unde Carrefour se confruntă cu o concurență puternică din partea celor de la Amazon și cu presiunea de a reduce prețurile, din partea unor rivali, precum Leclerc.

În Franța, unde Carrefour realizează 47% din vânzări, vânzările de hipermarketuri au scăzut cu 1% pe an în al doilea trimestru, și cu 2,3% în primul trimestru.
Acest lucru contrastează cu rezultatul obținut de Casino, al căror vânzări înregistrate de hipermarketurile Geant în Franța s-au accelerat la o creștere de 2,8% în al doilea trimestru.

Rezultatele după primele șase luni ale anului indică reduceri de costuri de 520 de milioane de euro și vânzări puternice în Brazilia, ceea ce a contribuit la atenuarea vânzărilor mai slabe de pe piața franceză, pe fondul concurenței dintre retaileri.
În România, în primele șase luni ale anului, Carrefour a înregistrat vânzări brute de 993 de milioane de euro, în creștere cu 5,3% față de primul semestru al anului trecut, arată raportul financiar publicat de grup pentru S1 2018.

În ianuarie, Bompard a anunțat un plan de revenire de cinci ani- Carrefour 2022, care implică reducerea costurilor și a locurilor de muncă, stimularea investițiilor în comerțul electronic și demararea unui parteneriat în China cu gigantul Tencent, toate acestea în efortul de a stimula profiturile și vânzările și de a răspunde concurenței acerbe din partea gigantului online Amazon.

Carrefour se extinde și pe segmentul convenience pentru a-și reduce dependența de hipermarketurile mari, concentrându-se mai mult pe produse ecologice și pe mărcile proprii. Recent, Carrefour a încheiat o alianță pe partea de achiziții cu rivalul britanic Tesco.
Acțiunile Carrefour au scăzut cu 36%, de când Bompard a devenit CEO la 18 iulie 2017.