Alka Group – investiție de 11,5 milioane euro pentru o fabrică nouă la Ploiești

Cu o investiție de peste 11,5 milioane euro, Alka Group a demarat lucrările de construcție a noii capacități de producție pentru biscuiți și snacks-uri sărate, localizată în Ploiești. Finalizarea proiectului este programată pentru primul trimestru din 2019, iar fabrica va oferi în prima fază peste 80 locuri de muncă noi în orașul Ploiești.

Din totalul investiției, 2,394 milioane euro reprezintă ajutor public nerambursabil prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR)*, restul sumei provenind din cofinanțare privată împreună cu Unicredit Bank.

Noua unitate de producție, care va ocupa o suprafață totală de peste 10.000 mp, se construiește în Parcul Industrial Ploiești. Fabrica va fi alcătuită dintr-o hală de producție, un depozit de materii prime, un depozit de produs finit, un corp administrativ, local tehnic, dar și un magazin de desfacere cu terasă. Investiția este una de tip lanț integrat – de la preluarea materiei prime principale până la desfacerea directă către consumatori. Peste 25% din întregul amplasament va fi dedicat spațiilor verzi.

„Noua fabrică din Ploiești este un proiect ambițios, în care avem mare încredere, de aceea le mulțumim încă o dată celor care au fost alături de noi în cei peste 20 de ani de prezență în România. Avem planuri foarte mari pentru următorii ani, iar sprijinul partenerilor și clienților noștri este cel mai important. Suntem încântați că am ajuns în această fază și, în sfârșit, vedem cum încă o fabrică se construiește de la zero, fabrică în care se va produce la cele mai înalte standarde ale industriei”, a declarat Ady Hirsch CEO Alka Group.

În 2017, grupul Alka a înregistrat o cifră de afaceri de 173 milioane lei și are în prezent peste 600 de angajați, având poziție în top trei jucători în multe dintre segmentele în care activează. Grupul Alka a fost înființat în 1994 ca investiție de tip greenfield. Alka era atunci prima companie din România producătoare și distribuitoare de cafea măcinată ambalată, vidată și în pliculețe. De atunci, Alka a investit zeci de milioane euro în tehnologie și în dezvoltarea producției locale.

În prezent, Alka Group acoperă multe categorii, cu prezență pe întreg teritoriul României cât și în afara acestuia.
În anul 2018, în urma unui amplu proces de rebranding, portofoliul companiei a fost regândit, sub marca Alka dezvoltându-se o gamă largă de produse, atât dulci cât și sărate. Mărcile consacrate s-au bucurat și ele de o reîmprospătare a designului de ambalaj: Prăjiturile dulci sub marca Prăjitura casei, Napolitane sub marca Alfers, Snacks-uri sărate sub marca Toortitzi. Portofoliul mai conține și Cafea prăjită și ambalată (sub mărcile Stretto și Gold Mocca). De asemenea, compania este importator și distribuitor al produselor Perfetti Van Melle, pentru brandurile Chupa Chups și Mentos. Prin activitatea sa, Alka colaborează direct și indirect cu zeci de mii de parteneri din toată țara.

* Proiectul este finanțat cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR)
Programul Naţional de Dezvoltare Rurală este implementat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. PNDR este finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală;
Operațiunea finanțată se derulează pe o perioadă de 24 luni, începând cu data de 24.10.2017 și estimând a fi finalizată până în data de 23.10.2019, iar finanțarea publică nerambursabilă este în valoare de 2.394.329 Euro.

Articolul precedentVânzări în creștere cu peste 10% la gama Gerovital H3 Evolution
Articolul următor“All natural”− cea mai frecventă mențiune de pe “eticheta curată” în 2017
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro