Având în vedere contextul inflației ridicate și trendul de scădere a vânzărilor din primele luni ale anului, specialiștii în marketing de la White Image, companie de servicii de e-mail marketing din România, au o serie de recomandări pentru creșterea vânzărilor de Paști.
● Cea mai importantă tactică de promovare pentru retaileri este ca aceștia să își segmenteze cât mai mult baza de date, cel mai indicat pe categorii de vârstă ale audienței și în funcție de interesele manifestate în relația cu brandul;
● Subiectul unui mail către consumatori – primul lucru pe care utilizatorii îl văd -, este important să fie cât mai atractiv și convingător pentru a-i determina să deschidă newsletterul cu oferte sau informații. Spre exemplu, subiectul e-mailului poate să includă un element de urgență, cum ar fi „Ultima șansă de a cumpăra cadouri de Paști”;
● În ceea ce privește ofertele din această perioadă, retailerii pot pregăti reduceri de preț sau pachete de produse 2 în 1;
● În privința abordării, brandurile se pot conecta cu potențialii consumatori, în special cu cei din generațiile Baby Boomers și generația X, printr-o comunicare tradiționalistă. În acest context, integrarea ofertelor în comunicări mai tradiționaliste, adică pe valorile familiei, pot impacta în mod pozitiv vânzările;
● În comunicarea cu generațiile Y și Z, brandurile pot folosi contextul de Paști drept un pretext mai general sub care să promoveze oferte, cu un focus mai mare pe crearea de conținut care îi pun în valoare și îi ajută să se diferențieze pe tinerii consumatori;
● Paștele poate reprezenta un pretext pentru creșterea bazelor de date de utilizatori, adică brandurile pot cere acordul de comunicare al consumatorilor pentru ca aceștia să afle primii ofertele de Paști, dar poate continua, ca pretext, și după campania de Paști, prin mesaje de tipul “Ai ratat ofertele noastre de Paști? Nu e nicio problemă. Pregătim noi reduceri, lasă-ne datele de contact și vei fi primul care le vei afla”. Paștele este un pretext de conectare cu audiența.
Pe fondul inflației ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piață, în medie cu 10%, creșteri înregistrând doar comercianții care vând produse ieftine, arată o analiză White Image.
“Aceste trenduri sunt rezultatul semnalelor tot mai puternice legate de o criză economică, dar și al creșterii inflației, românii devenind tot mai chibzuiți și mai orientați către produse care au prețul cel mai mic. Astfel, tendința de creștere a vânzărilor este înregistrată pentru produsele cu prețul cel mai mic din categoriile de produse respective, alimentare, de exemplu, și pentru comercianții care vând produse ieftine. De aceea, comercianții care nu se bazează doar pe produse cu prețuri foarte mici ar trebui să aibă o strategie de vânzare, de creștere a bazei de date cu potențiali clienți și de promovare a produselor sau a serviciilor lor pentru a genera vânzări și a asigura venituri pentru creșterea businessului”, explică Andrei Georgescu, cofondator White Image.
De altfel, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, pentru a menține sau a crește vânzările, companiile au investit mai mult în promovare la început de an, numărul de campanii de marketing crescând cu 35% în perioada ianuarie-martie 2023 față de aceeași perioadă de anul trecut.
Totodată, este preferată promovarea cât mai specifică către consumatori, pe baza segmentării audiențelor, ceea ce generează o creștere a ratei de deschidere a e-mailurilor promoționale.
De asemenea, companiile se orientează spre canalele de promovare mai controlabile și la costuri mai mici, diminuând astfel la promovarea prin Facebook Ads și crescând bugetele investiție în comunicarea directă prin e-mail marketing/SMS marketing, unde rata de conversie poate fi cu 40% mai mare.
“Focusul din ultima perioadă este tot mai accentuat pe automatizarea comunicării, prin e-mail marketing, pentru a completa cât mai bine relaționarea cu clienții în toate etapele unui customer journey, dar și pe integrarea datelor din mai multe sisteme pentru a avea o imagine mai bună a etapelor în care se află un client în relația cu brandul. De asemenea, o tendință tot mai vizibilă în ultima vreme este dorința brandurilor de a contura mai bine și mai eficient programele de loializare existente pentru a preveni efectele crizei actuale și a asigura creșterea veniturilor”, declară Grațiela Lupu, cofondator White Image.
În plus, companiile accesează tot mai mult servicii pentru gestiunea și integrarea datelor și servicii de creare de conținut și mesaje targetate și relevante pentru consumatori.
Companiile investesc între 100 de euro și 5.000 de euro pe lună în servicii de e-mail marketing, în funcție de complexitatea programului de comunicare și de mărimea bazei de email-uri pe care o dețin, dar și integrări multiple de date și programe de comunicare mai sofisticate cu multe personalizări.
În perioada ianuarie-martie, White Image a trimis pentru clienți aproape 200 de milioane de e-mailuri și aproximativ 1,5 milioane de SMS-uri pentru promovarea serviciilor și produselor clienților din portofoliu.