Thomas Gierlinger, Managing Director Sales and Marketing, Gierlinger Holding: Portofoliul nostru reflectă nevoile pieței din România

Thomas Gierlinger, Managing Director Sales and Marketing, Gierlinger Holding.

Gierlinger este o afacere de familie, fondată în Austria în urmă cu 20 de ani. Peparatele și semipreparatele din carne produse în cele cinci fabrici ale holdingului Gierlinger sunt destinate în principal sectorului alimentar: fast-food, catering, restaurante, linii de autoservire, cantine, producători de sandvișuri. În plus față de dezvoltarea în continuare a portofoliului pentru HoReCa și industrie, compania acordă o atenție specială zonei de retail din România, unde semipreparatele gata de gătit nu sunt bine reprezentate la raft. Thomas Gierlinger, Managing Director Sales and Marketing, Gierlinger Holding, anunță că producătorul austriac are o deschidere totală față de proiecte cu retailerii din piața locală, atât pe branduri, cât și pe private label.

Care este dimensiunea actuală a businessului Gierlinger?

Grupul Gierlinger este format din headquarterul din Ottensheim, Austria, și cele patru subsidiare ale sale: una în Ungaria la Tamási, unde lucrează 300 de angajați, alta în România (București-Tunari), cu 400 de angajați, una în Serbia la Sremska Mitrovica, cu 500 de angajați și în Austria, la Andorf, unde lucrează 17 angajați. Gierlinger Holding are un număr total de 1.200 de angajați, iar cifra de afaceri la nivelul anului 2020 a fost de 155 de milioane de euro.

Cum caracterizați anul 2020 din perspectiva businessului pe care îl conduceți?

Din cauza pandemiei cu Covid-19, anul 2020 a fost un an greu pentru noi. Dar, datorită portofoliului nostru diversificat de produse, care înglobează peste 2.000 de articole, în cele din urmă criza nu a reprezentat o amenințare reală pentru afacerea noastră.

Care sunt principalele articole din portofoliul dvs.?

Principale articole din portofoliul nostru de produse pe care aș dori să le menționez sunt Bacon, Crispy Bacon și Specialitățile Sârbești feliate. Suntem dornici să satisfacem nevoile și dorințele clienților noștri, ceea ce ne motivează să regândim permanent rețetele și să încercăm ceva nou. Dispunem de producție complet integrată în Serbia, unde avem propriile ferme, dar lucrăm în parteneriat și cu alți fermieri, care își care cresc și hrănesc animalele în conformitate cu standardele noastre. În unitatea noastră din Serbia se produc toate operațiunile de abatorizare, feliere și procesare a cărnii.

A fost necesar să adaptați sortimentul, ca urmare a crizei sanitare din 2020?

Producem o gamă largă de articole și de aceea, din fericire, criza sanitară nu a fost o mare problemă pentru afacerea noastră. Fiecare dintre fabricile noastre de producție este specializată pe o categorie principală de produse și a reușit să furnizeze toate articolele cerute de partenerii noștri din retail, HoReCa, restaurante cu servire rapidă și producție, în timpul pandemiei.

Gama de produse comercializate de Gierlinger include semipreparate din file pui sau porc calibrate, precum și șnitel de pui, piept de pui copt și tăiat, bacon, crispy bacon, cordon bleu, frigărui, nuggets, fingers.

Ce capacitate de producție aveți în prezent?

Fabrica noastră din Tunari România are o capacitate de producție de 900 de tone pe lună de preparate gata de gătit, 600 de tone pe lună de produse pesmetate și 70 de tone pe lună de frigărui.

În Tamási, Ungaria, fabrica noastră Tamási-Hús produce 900 de tone pe lună de bacon feliat, 300 de tone de bacon-cuburi și 400 tone de crispy bacon. Există patru linii de prăjire pentru crispy bacon care funcționează la capacitate maximă și alte două sunt în curs de proiectare. Avem trei linii de producție pentru bacon crud-afumat și o linie pentru bacon cuburi, în diferite tipuri de ambalaje.

La Andorf, în Austria, cei care lucrează în Wiener Schnitzelmanufaktur gestionează o producție de preparate pesmetate (snițel vienez și Cordon Bleu) de 300 de tone pe lună.

La Mitros Fleischwaren, fabrica noastră din Sremska Mitrovica, Serbia, sunt abatorizați circa 25.000 de porci pe lună. Producem aici o gamă largă de articole de la bacon, specialități de șuncă, mezeluri feliate, o mare varietate de salamuri cu termen lung de valabilitate până la produse tartinabile delicate.

La fabrica din Serbia, urmărim obiectivul de a ține fiecare proces individual de producție în propriile mâini: de la creștere și sacrificare, producție până la ambalare – și astfel să putem controla și optimiza calitatea de la început până la sfârșit. Specialitățile Gierlinger sunt obținute respectând cea mai recentă tehnologie și conform standardelor de igienă de top ale UE.

Unde desfaceți produsele?

Comercializăm produsele noastre în toată piața europeană, dar mai cu seamă în Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia și Croația. Sunt produse care se consumă oriunde pe glob, nu ne limităm la specialitățile locale. Concentrarea pe retail, HoReCa și restaurantele cu servire rapidă din Europa reprezintă un avantaj competitiv pentru noi.

Ați continuat să investiți în perioada pandemiei? Dacă da, ce anume ați urmărit prin aceste investiții?

Investițiile au vizat extinderea unității de producție din Ungaria, proces care a fost accelerat în 2020 când suprafața și capacitatea fabricii au fost mai mult decât dublate. Pentru aceasta am investit 45 de milioane de euro și ne propunem să continuăm această extindere până la finalul anului 2022.

Ca urmare a acestor investiții, produsul Gielinger Bacon Cuburi 250g a primit premiul Inno d’Or – inovația anului 2021 pentru pachetul quattro, în competitia creată de revista “Trade Magazine” din Ungaria. Datorită noului ambalaj, împărțit în patru părți egale, consumatorul poate utiliza și păstra produsul în condiții optime pe o perioadă îndelungată, ajutând la reducerea risipei alimentare.

Și în Serbia am investit în echipamente de producție noi. Scopul nostru este de a ne întări capacitatea de producție pentru a ține pasul cu ritmul de creștere al vânzărilor.

Ce ar trebui să știe cititorii noștri despre businessul Gierlinger?

Gierlinger este o afacere de familie, pe cât de tradițională, pe atât de modernă. Suntem creatori de tendințe, și așa se face că am dezvoltat produsul Crispy Bacon în ambalaj de 50 de grame și coastele de porc marinate, pregătite prin metoda sous-vide, cu sos barbeque, în ambalaj de 450 grame, ambele destinate retailului modern.

Mai mult decât atât, în mod constant am creat rețete noi și atractive de cordon bleu și alte preparate pesmetate. Accentul nostru se axează pe produse de calitate și premium pentru întregul lanț de producție. Toate fabricile noastre au certificate de securitate alimentară IFS, BRC, QS. Suplimentar, la fabrica din România se adaugă certificarea HALAL, iar la fabrica de bacon din Ungaria certificarea Yum!. Vă spuneam că în Serbia avem propria noastră fermă și lanț de producție integrat, unde folosim doar carne proaspătă. Toate aceste lucruri fac din Gierlinger un producător puternic.

Fiind un furnizor de soluții pentru unitățile de producție de sandvișuri, HoReCa, dar și retail, până acum piața românească a fost accesată în principal pe zona gastronomică. Astfel, suntem un furnizor important de Crispy Bacon pentru marile lanțuri de restaurante, avem parteneriate cu procesatorii și distribuitorii, dar suntem prezenți și în retailul modern cu private labels.

Care sunt rețelele IKA cu care ați lucrat până acum în România, care este tipul de colaborare cu acestea?

Piața locală a beneficiat de produsele noastre prin prezența mărcilor private din categoria Bacon crud-afumat, dezvoltate în parteneriat cu rețele internaționale, precum Lidl și Penny.

Aș vrea să specific faptul că piața românească este importantă pentru noi. Ne dorim să ne creștem prezența aici și pentru aceasta ne bazăm pe experiența și cunoștințele noului membru al echipei noastre, domnul Gabriel Miron, pentru a deservi piața românească cu produsele Gierlinger. Parteneriatele noastre de succes cu lanțuri internaționale de retail din întreaga Europă ne motivează să credem că vom dobândi parteneri valoroși din rândul marilor lanțuri de retail, dar și în rândul rețelelor de supermarketuri locale.

Gabriel Miron, Account Manager România, Gierlinger Holding GmbH: „Dorim să oferim access permanent consumatorului la specialități gastronomice, completând sortimentul de mezeluri procesate local, prezent în retailul modern și HORECA.”

Cum veți aborda piața din România?

Producția noastră realizată în Serbia ne îndreptățește să ne prezentăm în fața retailerilor din Europa de Est ca parteneri cu standarde de calitate înaltă, așa cum de altfel cer clienții români. Pentru că suntem deja lideri de piață în Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia și Croația, următoarea noastră piață strategică este România. Suntem siguri că așteptările consumatorilor români vor fi răsplătite de calitatea oferită de Gierlinger.

Care sunt propunerile actuale pentru clienții locali?

Ne concentrăm în mod special pe segmentul specialităților din gama Bacon, unde Gierlinger oferă un portofoliu variat. Astfel, feliile subțiri de bacon crud-afumat sunt o încântare culinară în rețetele de hamburgeri, precum și cuburile de bacon (pancetta), care conferă aromă pastelor carbonara sau feliile de crispy bacon folosite în sandvișuri sau sub formă de fulgi pentru salate – toate disponibile de acum pentru gătitul acasă.

Am observat că piața din România este deschisă pentru semipreparate si produse feliate, un aspect semnificativ pentru noi. În general, putem spune că portofoliul nostru reflectă nevoile pieței din România.

Liniile de producție din Serbia ne livrează o gamă largă de specialități gătite și afumate, calibrate la 300g, de la bacon, specialități de șuncă, mezeluri feliate, o mare varietate de salamuri cu termen lung de valabilitate până la produse tartinabile delicate, cu ambalaj atractiv și sustenabil.

Ce planuri aveți pentru a doua jumătate a anului 2021?

În plus față de dezvoltarea în continuare a portofoliului pentru HoReCa și industrie, vom acorda o atenție specială zonei de retail, care este de mare interes și în același timp deficitară în acest tip de produse. Aș vrea să știți că Gierlinger are o deschidere totală față de proiecte cu retailerii, atât pe brandurile sale, cât și pe private label.

Pentru care dintre articolele din portofoliul dvs. există șanse mai mari de creștere pe piața românească?

Așteptările mele sunt legate de specialitățile Bacon. Produse precum Bacon Premium, Cuburi de bacon (pancetta), Bacon Crispy sau English Bacon sunt câteva dintre articolele care pot completa segmentele de raft și oferă consumatorilor diversitate și acces la ingredientele utilizate de bucătăriile restaurantelor. Acest portofoliu este completat de specialitățile din șuncă, precum Șunca Fermier, Jambon, dar și mezeluri precum Salam cu Cașcaval, Salam Polonez, Salam Krakovskaya sau Vienez.


Care sunt așteptările dvs. în ceea ce privește rezultatele afacerii în România, pe termen scurt?

Suntem într-un proces de dezvoltare pe piața românească, așa că obiectivul nostru pe termen scurt este să devenim cunoscuți prin calitatea produselor noastre și capacitatea de a dezvolta proiecte cu partenerii noștri din retail.

Articolul precedentAlexandru Huzu, National Sales Field Manager al Alka Trading, este speaker la Retail&HoReCa Distribution 2021
Articolul următorRetail & Horeca Distribution 2021: În ciuda pandemiei, distribuitorii de FMCG au obținut un rezultat net crescut
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.