Rezultatele Metro Cash&Carry in Europa de Est. Ce schimbari vor avea loc din a doua jumatate a anului

0
612
Metro Weiterstadt / Klaus-Dieter Lˆchter

Vanzarile Metro Cash&Carry in Europa de Est au scazut cu 10,9% in S1 al anului financiar 2014/15 (1 octombrie 2014 – 31 martie 2015), pana la 5,2 miliarde de euro, principalele cauze ale acestui declin fiind fluctuatiile de curs valutar si climatul economic instabil generat de conflictul dintre Rusia si Ucraina. Potrivit unui raport publicat de companie, rezultatele aferente T2 2014/15 arata o scadere de 12,3% a vanzarilor in regiunea Europa de Est, pana la 2,16 miliarde euro.

La nivel global, divizia de cash&carry a grupului german a inregistrat vanzari de 14,88 miliarde de euro in S1 2014/15, in scadere cu 3,1%, in timp ce vanzarile in Q2 s-au diminuat cu 2,5%, pana la 6,69 miliarde euro.
La finalul lunii martie 2015, METRO Cash & Carry detinea 759 magazine in 26 de tari: 107 in Germania, 232 in Europa de Vest, 286 in Europa de Est si 134 in Asia.
In Europa de Est, vanzarile totale ale Metro Group au ajuns la aproximativ 6,9 miliarde de euro in H1 2014/15, in scadere cu 11,9% fata de aceeasi perioada a anului financiar precedent.
La nivel global, vanzarile totale ale grupului german au scazut usor, cu 1,1% in H1 2014/15, pana la 32,67 miliarde euro.

O noua structura organizationala, de la 1 iulie 2015
Recent, retailerul german si-a reorganizat structura organizatorica, cu scopul de a acorda mai multa libertate antreprenoriala celor 26 de filiale de ale sale din intreaga lume. Conform documentului oficial publicat de companie, conducerea filialelor nationale va dispune de o mai mare responsabilitate pentru functiile operationale, iar sediul central isi va schimba structura de management dupa cum urmeaza: in loc de noua persoane in asa numitul Extended Management Board, iar o echipa de zece Operating Partners vor supraveghea cate doua-trei tari fiecare, astfel incat se vor putea focusa mai puternic pe clientii si cererea fiecare dintre tarile de care “raspund”. Noua structura organizationala va fi implementata treptat, incepand cu data de 1 iulie 2015.
„Valoarea se creeaza la nivel local, in pietele si cu clientii respectivi, de aceea acum am decis sa un incurajam responsabilitatea locala si libertatea antreprenoriala. In ultimii ani am descentralizat deja procesul decizional, consolidand rolul managerilor nationali in luarea deciziilor. In etapa urmatoare vrem sa obtinem o structura si mai puternica, cu canale mai rapide de luare a deciziilor si, mai presus de toate, cu manageri nationali care sa gandeasca si sa actioneze ca antreprenori, lucru care va aduce mai multa organizare si control in derularea afacerilor”, a declarat Olaf Koch, CEO al METRO AG.
In ceea ce priveste structura organizationala, un Operating Board va inlocui actualul Extended Management Board al METRO Cash & Carry, cu scopul de a sprijini dezvoltarea pietelor nationale.
Cel care va conduce acest grup din pozitia de CEO, de la 1 octombrie 2015, va fi Pieter Boone, olandezul care a condus una dintre filialele cele mai de succes ale Metro, si anume cea din Rusia. Olaf Koch, care detine functia de Director General al METRO Cash & Carry, precum si pe cea de CEO al METRO GROUP din 2013, “preda” functia, detinuta temporar, de CEO METRO Cash & Carry lui Pieter Boone, pentru a se concentra conducerea companiei-mama, ca CEO al METRO AG.
Olaf Koch a declarat: „Suntem pe drumul cel bun. Noul model operational ar trebui sa accelereze tendinta pozitiva. Cu noul model de operare, vom urma un pas logic in dezvoltarea companiei, acela de a da mai mare libertate antreprenoriala directorilor nationali. In timp ce noi inca mai dorim sprijin de la sediul central, directivele de tipul „one-size-fits-all” nu sunt eficiente in pietele locale. In viitor vom fi in masura sa raspundem cererii locale si cerintelor speciale ale clientilor mult mai rapid si, prin urmare, vom impulsiona potentialul de crestere”, a precizat Olaf Koch.
Pe scurt, noul model opertional, care va fi implementat in urmatoarele 18 luni, consista in urmatoarele elemente:
• Directorii generali ai filialelor nationale vor dispune de o mai mare libertate antreprenoriala, de exemplu, in operatiunile de marketing sau la nivel magazin si va lucra in conformitate cu un Plan de Creare a Valorii (Value Creation Plan). Bonusul de performanta acordat acestora va depinde exclusiv de performanta lor pe pietele respective.
• Un partener operational, impreuna cu o mica echipa de experti, va sprijini fiecare director national si echipa sa la nivel de top-management in functionarea si dezvoltarea continua a afacerii locale a METRO Cash & Carry.
• Unele divizii locale vor prelua responsabilitatea unor directii operationale si vor sprijini toate celelalte tari in aceasta functie (pe modelul federal – „Federation Model”); de exemplu, coordonarea operationala pentru divizia de Horeca (hoteluri, restaurante si catering) va fi acordata Frantei, drept urmare sediul central al acestei divizii va fi mutat de la Düsseldorf la Paris.
• Departamentele de HR, IT / IM si financiar vor fi gestionate in continuare in Düsseldorf; actualii Officers vor fi numiti Parteneri Functionali, iar impreuna cu Partenerii Opertionali si CEO-ul reprezinta cel mai inalt organism de conducere al METRO Cash & Carry.
• Functiile de conducere ale departamentelor de Contabilitate, Audit, Conformitate, Control, Legal&Tax vor ramane asa cum sunt in prezent.
In urma noului model de organizare, va avea loc o reducere a numarului de angajati la sediul central din Düsseldorf, pe masura ce responsabilitatile vor fi mutate in alte tari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here