Rezultate-cheie despre activitatea de sustenabilitate a Lidl România (martie 2016 – februarie 2017)

0
58

Lidl a facilitat exportul produselor românești în valoare de 21 de milioane de euro, contribuind astfel la dezvoltarea producătorilor locali, specifică raportul de sustenabilitate făcut public de Lidl pe anul financiar 2016. Raportul a fost elaborat conform celor mai noi standarde internaționale de raportare non-financiară, Global Reporting Initiative (GRI).

Numărul furnizorilor din România pentru produsele din tot sortimentul a crescut cu 24,12%. Totodată, Lidl a crescut numărul de articole achiziționate de la furnizorii locali pentru produsele din tot sortimentul cu 29,11 %, de la 1.192, la 1.539.

Principalele rezultate ale primului raport de sustenabilitate Lidl România arată că 326 de produse certificate FSC, UTZ, MSC, Rainforest Alliance etc. s-au aflat pe rafturile magazinelor Lidl. Începând cu anul 2016, Lidl nu a mai comercializat ouă provenite de la găini crescute în baterii. De asemenea, pentru a asigura calitatea produselor, în perioada de raportare au fost efectuate 1.333 de verificări.

În același timp, Lidl a lansat primul proiect de revitalizare a soiurilor românești de legume și fructe, Cultivat în România, specific românesc, în parteneriat cu USAMVB, al cărui prim rezultat a fost roșia de Buzău 1600.

Lidl a investit, de asemenea, în formarea și dezvoltarea angajaților prin proiecte, traininguri și cursuri de perfecționare. Angajații din magazinele rețelei au beneficiat în total de un număr de 115.719 ore de formare. Toți salariații cu o vechime în companie mai mare de trei luni primesc asigurare medicală privată.

Consumul de combustibil a fost redus cu 16%, iar distanța medie de transport pe ruta magazine – depozit a fost redusă cu 29%, de la 231 km, la 164 km.

O cantitate de 23.520,596 tone de deșeuri au fost colectate selectiv în anul calendaristic 2016 și trimise către centrele de reciclare (plastic, folie, carton, hârtie, baterii etc). Din totalul de energie consumată, 44,89% a reprezentat energie regenerabilă.
În România discounterul german are 5000 de angajați, peste 220 de magazine și 4 centre logistice.