Real Foods, un business exclusiv online, tinteste vanzari de 1,5 milioane de lei in 2017

Lansat in iunie 2016, magazinul online Real Foods vizeaza atingerea unei cifre de afaceri pana la 1,5 milioane lei pana la finalul acestui an, mizand pe interesul din ce in ce mai mare al consumatorilor romani pentru produsele traditionale, gourmet sau bio. Real Foods colaboreaza cu doi bucatari profesionisti si este, poate, singurul operator de pe piata care ofera un serviciu de tip “tool kit de gatit” – un pachet ce contine reteta unui preparat si ingredientele aferente, gata pentru a fi gatit acasa, de catre client. Intr-un interviu acordat Modern Buyer, Mircea Draja, unul dintre antreprenorii care au infiintat Real Foods, povesteste cum s-a nascut acest business si care sunt planurile pentru viitorul apropiat.

De ce Real Foods?

Ideea a pornit de la dorinta de a oferi mancare adevarata, de la oameni pasionati. In primul rand, am vrut sa aducem produse care au gust, realizate de oameni pasionati, si am vrut sa oferim pentru fiecare produs in parte o descriere cat mai completa, astfel incat consumatorul sa stie ce alege. Ne-am orientat, bineinteles, catre micii producatori, acei mici producatori care intr-adevar au poveste in spate, care au produse de calitate si o constanta in ceea ce fac. Ideea a fost nu sa oferim tot, ci o gama mai restransa de produse de calitate, selectate de noi, dupa ce am vizitat mai multi producatori si i-am ales pe cei cu care sa colaboram. Bineinteles, produsele trebuie validate si de consumatori. Noi avem un proces de selectie intern, dar pana la urma consumatorul decide. Insa, ce nu se comanda, se “roteste”, si aducem produse noi.  Spre deosebire de marii retaileri, noi vrem sa promovam micii producatori, pentru ca dorim sa avem  o piata pe care oferta este mai mare si mai buna. In acest scop, incercam sa-i sustinem, sa-i sprijinim pe acestia, pentru a avea o colaborare win-win. Am avut, de exemplu, chiar si situatii in care i-am sprijinit pe micii producatori in procesul de implementare a standardelor necesare pentru a le putea comercializa produsele.

Cu cati furnizori lucrati in prezent?

Pe partea locala, colaboram cu peste 50 de producatori de lactate, legume, fructe, produse de bacanie, panificatie, vinuri.

Cum apreciati aceasta cifra de 50 de furnizori, fata de obiectivele pe care le aveti?

In timp, intentionam sa facem o adevarata “harta a gusturilor romanesti”, ne dorim sa avem in oferta produse traditionale din toata tara. E un drum lung si suntem la inceput. Mergem pe ideea unui target de produse, nu de furnizori, insa, pe viitor, vrem sa dublam numarul producatorilor. In ceea ce priveste numarul de sku-uri pe care le comercializam, obiectivul este sa ajungem la peste 1.500 de articole, in conditiile in care in prezent avem circa 500. Ne dorim ca anul acesta sa acceleram diversificarea gamei de produse, pentru a ne atinge acest target in circa un an.

Ce categorii de produse vizati?

Vara avem o gama destul de larga de produse bio de la producatori romani certificati, si vrem sa extindem aceasta gama si cu fructe. De asemenea, vrem sa extindem si partea de produse de bacanie, si ma refer aici la dulceturi, gemuri, zacusti. Incercam sa gasim mai multi producatori cu care sa colaboram pentru aceste produse, iar daca sunt specializati cu atat mai bine, vom beneficia de o continuitate mai mare. Desigur, vom extinde si partea de gourmet, aici colaboram cu producatori din Italia, Franta etc., insa pentru noi focusul ramane partea de bucatarie romaneasca/produse romanesti.

Ce pondere are, in acest moment, partea de import?

Cam 20% din sortimentatie. Pe de alta parte, feedback-ul de la consumatori este ca per total gama este destul de restrictiva, si de aceea vrem sa facem o crestere a portofoliului balansata, si cu focus pe producatori locali.

Care este conceptul din spatele colaborarii cu cei doi chef-i, Nico Lontras si Johnny Susala?

Conceptul consta intr-un tool kit de gatit, ce cuprinde toate ingredientele portionate si cantarite, toate proaspete, si reteta completa, pentru a gati o masa gustoasa si sanatoasa in circa 40 de minute. Ne adresam in special celor care nu au timp sau celor care nu stiu sa gateasca, de exemplu. Un alt avantaj este ca produsele sunt proaspete, datorita faptului ca la noi lantul de distributie este mult mai scurt, cu circa 3-5 ore fata de cel al unui magazin obisnuit, deoarece noi nu avem partea de depozitare pe termen lung. Noi tinem un stoc minim, de pe o zi pe alta, mai ales la produse ultra fresh, pentru ca acesta este un punct de diferentiere pentru noi:  sa oferim produse mult mai proaspete.Prin conceptul Ucook incercam sa oferim clientilor ocazia de a-si gati singuri si usor o masa calda, cu produse proaspete. Si cred ca e foarte convenabil sa iti cumperi un astfel de pachet, unde ai atat reteta cat si toate ingredientele in cantitatile potrivite, evitand astfel risipa. Colaboram cu doi chef-i, Nico Lontras si Johnny Susala, care au experienta in domeniu, care creeaza retetele, si apoi alegem impreuna care va fi oferta saptamanala. Avem permananet o gama de cate trei retete saptamanal – clasica, cu carne si vegetariana, si vom concepe diferite teme saptamanal, cu specific din alte tari.

Estimativ, care este valoarea medie a unei comenzi?

Intre 150 – 200 de lei, o medie mai mare decat ne-am asteptat. Avem clienti fideli, care se reintorc, saptamanal sau la doua saptamani, si au o medie mai mare a tranzactiilor. Bineinteles, pe masura ce vom creste gama de produse ne asteptam ca sa creasca si valoarea medie a comenzii.

Care este valoarea investitiei in acest start up?

Ne asteptam ca totalul investitiei sa depaseasca un milion de lei pe primii doi ani.

Ce anume are cea mai mare pondere in aceasta investitie?

Odata sunt costuri cu mentenanta, pentru ca o astfel de platforma trebuie permanent schimbata, adaptata, imbunatatita. Avem in plan sa schimbam site-ul in urmatoarele doua luni, pentru ca cel din prezent nu mai este chiar ceea ce ne dorim, avand in vedere ce vrem sa oferim consumatorilor si cum anume. Vrem sa oferim o platforma in care sa fie mai usor sa gasesti ceea ce doresti. Ne gandim la o segmentare pe categorii si subcategorii, pentru a fi mai usor de accesat. Dupa care, vrem sa incercam o segmentare si pe partea de oferte, de momente de consum samd.

Daca ar fi sa faceti un top 5 vanzari, care sunt cele mai vandute produse?

Desi nu ne asteptam, vara cele ami vandute sunt legumele, iar acum carnea are o pondere mare, pentru ca, probabil, suntem printre putinii care oferim si produse ultra fresh. In principal, cele mai vandute sunt produsele din carne, legumele si lactatele.

Ce asteptari aveti in ceea ce priveste cifra de afaceri si ce planuri aveti pentru acest an?

Obiectivul nostru este ca anul acesta sa ajungem undeva la 1-1,5 milioane de lei. Vrem sa continuam sa imbunatatim serviciile, vrem sa devenim mai activi si pe partea de marketing, de exemplu, vom promova mai mult produsele din categoriile principale impreuna cu produse asociate. De asemenea, pe partea de Ucook incercam sa venim cu planuri de gatit pe toata saptamana, astfel incat cine doreste sa-si faca planul de gatit pentru o saptamana intreaga. Pe langa toate acestea, vom incerca sa mai crestem numarul de puncte de ridicare. Momentan livram pe Bucuresti si Ilfov, iar de anul viitor avem in plan sa incepem sa livram si in tara.

 

Articolul precedentOperatiunile din Romania, motorul de crestere pentru Ahold Delhaize in Europa Centrala si de Est
Articolul următorDistribuitorii de produse FMCG mizeaza pe o crestere moderata a afacerilor in 2017
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.