Retailerul belgian Mega Image ofera clientilor sai posibilitatea de a-si face cumparaturile online direct din… statia de metrou.
Retailerul a amplasat in mai multe statii din metroul bucurestean panouri publicitare cu produse din oferta supermarketulului sau online Mega Image (de pe platforma eMAG) ce pot fi comandate direct, prin simpla scanare a QR Code-ului aferent produsului dorit. Proiectul este sustinut de Vodafone, ca partener telecom ce ofera Supernet 4G la metrou.
“Indiferent daca esti client Vodafone sau al altei retele de telefonie, vei fi trimis direct in pagina online a site-ului eMAG sau in aplicatia eMAG, daca o ai instalata pe telefon. Cumparaturile se vor face din platforma online eMAG, partener Mega Image. Toate conditiile de cumparare aferente livrarii produselor Mega Image, afisate pe platfoma eMAG, raman in vigoare: taxa de transport, curierat, impachetare etc. Traficul efectuat in aplicatie in zona de metrou va fi gratuit”, se precizeaza pe site-ul Vodafone.
Dealtfel, retailerul belgian Delhaize, grup din care face parte Mega Image, este unul dintre cei care mizeaza pe inovatie. In 2012, a “deschis” un magazin virtual in gara centrala din Bruxelles, Delhaize Direct-Cube. Magazinul oferea peste 300 de articole si a fost creat pentru a promova magazinul online Delhaize Direct.
Cat priveste acest tip de promovare a magazinelor online, este binecunoscut exemplul Tesco. Retailerul britanic a fost practic “creatorul” primului magazin virtual amplasat in afara unei locatii comerciale. In 2011, “a tapetat” practic peretii din statiile de metrou din Seul, Coreea de Sud, cu panouri digitale ce afisau rafturi cu produse, in special alimente, disponibile in reteaua sa de magazine, Home Plus. Fiecare articol avea un cod QR atasat, care odata scanat cu telefonul mobil, prin aplicatia special dedicata, ajunge in cosul de cumparaturi. Acestea erau apoi achitate tot cu telefonul mobil, urmand a fi livrate la domiciliu intr-un intervalul orar ales odata cu efectuarea comenzii. In 2012, compania a decis lansarea unui concept similar pe piata britanica, fiind ales aeroportul Gatwick. Magazinul virtual oferea initial circa 80 dintre cele mai vandute produse, iar procedeele de comandare si plata sunt similare celui din Coreea de Sud.