Piata bunurilor de folosinta indelungata − crestere de 15% in T2 2017

Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut in trimestrul al doilea al anului 2017 cu peste 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata rezultatele GfK TEMAX pentru Romania. Cele mai importante evolutii au fost inregistrate de sectoarele telecom (+33%), electrocasnice mici (+20%) si foto (+24%). Singura scadere majora a venit din sectorul de dispozitive de printare (aproape -23%).

Categoria televizoare a inregistrat o crestere usoara, datorata in principal cresterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alaturi de cel al TV-urilor cu rezolutie de tip Ultra HD. Ca urmare, se observa o crestere a pretului mediu. Sistemele audio au inregistrat o crestere importanta, in special datorita cresterii segmentului de dispozitive Connected. Pe de alta parte, sistemele de tip Home Theatre au inregistrat o scadere. Boxele se afla pe un trend ascendent, remarcându-se prin evolutii pozitive in special segmentul de Soundbar.

In schimb, sistemele video de redare/inregistrare au continuat sa scada si in acest trimestru, alaturi de sistemele de navigatie care au avut si ele scaderi, comparativ cu cu aceeasi perioada a anului 2016.

Piata de electrocasnice mari a incetinit ritmul de crestere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au inregistrat cresteri de doua cifre. O serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele si congelatoarele, au incheiat T2 pe un trend negativ.

T2 2017 a continuat cu o crestere de doua cifre pentru electrocasnice mici. Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a inregistrat o crestere de doua cifre. Trendul descendent pentru categoria storcatoarelor de fructe si legume a continuat, impreuna cu apetitul scazut pentru storcatoarele prin centrifugare si pretul mediu mai mic pentru storcatoarele prin presare.
In schimb, camerele foto digitale au crescut. Aceasta tendinta a fost generata in special de segmentul celor fara zoom, al caror pret mediu a crescut.

IT
Perifericele au inregistrat cele mai mari rate de crestere, urmate de monitoare. In cadrul monitoarelor, produsele specifice de Gaming au depasit cresterea generala a categoriei. De asemenea, evolutii vizible s-au observat si pentru dispozitivele cu o diagonala de peste 25 inchi. • Piata de laptopuri a inregistrat o usoara crestere in acest trimestru, ca urmare a cresterii preferintelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificatii superioare. Cererea pentru dispozitivele cu o diagonala de 13 inchi a crescut. Piata de desktop-uri a inregistrat o scadere minora.

Revenire pentru segmentul telecom
T2 2017 a inregistrat o revenire pentru dispozitivele mobile. Crestere de doua cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii si mari, inclusiv pentru phablets. Cresterile din segmentul de wearables sunt sustinute de ceasurile si bratarile inteligente. • S-au inregistrat scaderi de pret pentru smartphone-urile de 4 inchi.

Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneala CISS au inregistrat o crestere de doua cifre, multifunctionalele fiind motorul de crestere pentru dispozitivele cu CISS. Multifunctionalele echipate cu cartus de tip Multicolor au avut o tendinta pozitiva in T2 2017. Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneala CISS au inregistrat o crestere de doua cifre, multifunctionalele fiind motorul de crestere pentru dispozitivele cu CISS. Multifunctionalele echipate cu cartus de tip Multicolor au avut o tendinta pozitiva in T2 2017.

Dispozitive de printare
Dispozitivele cu tehnologie laser au continuat sa inregistreze scaderi de doua cifre, in timp ce dispozitivele cu cerneala au avut o usoara crestere. Atât dispozitivele cu pret scazut, cât si cele cu pret ridicat au inregistrat scaderi.

 

Articolul precedentSapte magazine Penny Market vor fi remodelate in luna august
Articolul următorNoi magazine Profi la Vicovu de Jos, Horodnicu de Sus si Rosiorii de Vede
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro