Piata berii in Romania− crestere moderata in primele sapte luni ale lui 2017

Piata berii din Romania a inregistrat o crestere de peste 2% in volum in primele sapte luni ale anului in curs, fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor prezentate de Asociatia Berarii Romaniei.

Sectorul berii se bazeaza pe o productie locala de peste 97% si pe folosirea ingredientelor provenite din agricultura locala in proportie de 70%. Rolul de motor al economiei pe care sectorul berii il are este confirmat si de valoarea adaugata pe care acesta o genereaza in domeniile conexe, care depaseste 860 milioane euro si de contributia importanta la bugetele de stat si locale care este peste 530 milioane euro.

„Evolutia pietei berii in perioada ianuarie – iulie 2017 a fost una pozitiva, dar indiscutabil moderata. In acest moment, consideram ca se intrunesc premisele pentru ca piata sa isi continue evolutia, dar numai rezultatele finalului de an vor putea sa confirme, sau sa infirme, consolidarea acestui trend. Un factor determinant al evolutiei pozitive a pietei berii ramane in mod cert asigurarea in continuare a unui context economic si a unui cadru de reglementare predictibile, cele care au permis de altfel pietei berii ca incepand de anul trecut sa evolueze in mod natural, bazandu-se pe dinamica cererii si ofertei”, a declarat Julia Leferman, Director general, Asociatia Berarii Romaniei.

Julia Leferman a completat: “Sustinem predictibilitatea contextului economic, intrucat astfel poate fi protejata puterea de cumparare a romanilor. Pentru a-si cumpara un litru de bere, un roman trebuie sa munceasca 22 minute, in timp ce un german trebuie sa munceasca doar 8 minute, iar un olandez 9 minute. Interventia unui factor economic imprevizibil poate mari oricand acest decalaj, cu consecinte negative pentru intregul lant de activitati conexe productiei de bere: agricultura, HoReCa, comertul cu amanuntul, transporturile, industria de ambalaje.”

Sectorul berii are o influenta pozitiva semnificativa si asupra gradului de ocupare a fortei de munca, prin crearea, in intreaga tara, direct si indirect, a 85.000 de locuri de munca pentru romani, contribuind astfel implicit la asigurarea traiului zilnic a familiilor acestora.
Din Asociatia producatorilor de bere din Romania fac parte: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES si MARTENS, alaturi de microberaria CLINICA DE BERE. Impreuna, cei sase producatori furnizeaza peste 80% din cantitatea de bere consumata in Romania. Totodata, din Asociatie fac parte si reprezentanti ai producatorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA si ASOCIATIA PRODUCATORILOR DE HAMEI.

Cele douasprezece fabrici de bere, dintre care doua microberarii, apartinand membrilor Asociatiei sunt situate in Ploiesti, Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc, Targu-Mures, Pan¬telimon, Timisoara, Buzau, Brasov si Galati, iar cele doua microberarii sunt situate in Cluj-Napoca si Timisoara

Articolul precedentPeste 160 de participanti confirmati la Private Label Innovation Show
Articolul următorBrambles, lider in sustenabilitate la nivel de industrie, conform DJSI 2017
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro