Peste 180 de profesioniști și-au dat întâlnire la Ro-Fruits & Vegetables Show, evenimentul dedicat exclusiv industriei de legume & fructe. Speakerii-invitați au conturat o imagine de ansamblu a pieței, au oferit informații despre noile trenduri și bune practici din domeniu și au prezentat srategiile și planurile de viitor ale companiilor pe care le reprezintă.
În Expo-Village, furnizorii de echipamente au prezentat soluții care ușurează munca și sporesc productivitatea, iar producătorii, traderii & distribuitorii au prezentat paleta de fructe și legume pe care le oferă în piață.
Evenimentul s-a bucurat de susținerea următoarelor companii-partenere: IFCO, More Bio Commerce, Select Fruits, DS Smith, Microgreens, Stoian Land, Algida, Debriton Termo, Ados & OEPIA, Deco Frucht, HL Display, Euromellis Natura, Aspeti, Chemonics, CHEP , Jungheinrich, Penny, Rinapack, Grup Serban.
Europarlamentarul Daniel Buda, Vicepreședinte al Comisiei pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală din cadrul Parlamentului European și membru al Grupului PPE din PE, ne-a transmis un mesaj susținere pentru fermierii prezenți în sală.
În prima sesiune a conferinței Ro-Fruits & Vegetables Show, Tudor Malearov – Business Development Manager, KeysFin a prezentat o analiză a agriculturii româneşti, din perspectiva unor indicatori-cheie, precum: numărul de companii, cifră de afaceri, distribuție geografică, număr mediu de angajaţi, productivitatea şi costul mediu per angajat, valoarea exportului, precum şi poziționarea agriculturii românești, din perspectivă europeană.
Bogdana Gheorghe, Managing Director al RetailZoom a prezentat evoluția pieţei de fructe şi legume proaspete în ultimii doi ani, conform datelor culese de companie din retailul modern (circa 2.500 de magazine).
Bogdana a arătat ce fructe și legume își găsesc cel mai frecvent locul în coșul de cumpărături al românilor, care este dinamica vânzărilor în volum şi valoare la nivel naţional, în retailul modern şi cum arată un top zece al celor mai cumpărate fructe şi legume.
Ionuţ Parfente, Consultantul în Achiziţii al Iq Arconsult a prezentat concluziile unei monitorizări a activităţilor promoţionale din retailul modern, în categoria de fructe şi legume proaspete, studiu prezentat în exclusiviate la Ro-Fruits & Vegetables Show.
Trasabilitatea produselor bio a fost subiectul propus de Ilias Papageorgiadis, CEO-ul More BIO Commerce, la RO Fruits & Vegetables Show, care a lansat un apel cu privire la educarea şi informarea consumatorilor de produse bio.
În partea a doua a conferinței Ion Valentin Barbu, administratorul Comly, Lacu Rezii, Dorian Sveduneac, Antreprenor – Alma Viva, Bogdan Băianu, Manager –Panere, Cristian Tudor, Director General – Microgreens, Minea Ștefan Andrei, Antreprenor – Ferma de Legume Fierbinţi, Andrei Pascu, Fermier – Cooperativa Rodagria au adus în discuție provocările specifice domeniului în care activează și au prezentat soluțiile pe care le-au adoptat pentru a răspunde nevoilor cumpărătorilor din retailul modern.
În ultima sesiune au fost prezentate modelele de achiziții şi elemente de diferențiere aflate în centrul strategiei marilor comercianţi. Speakerii-invitați au oferit informaţii cu privire la programele şi priorităţile rețelelor de retail modern pe care le reprezintă.
Daniel Costache, Team Leader în departamentul de Achiziții și responsabil pentru categoriile Fructe și Legume, Pâine și Non-Food în cadrul Penny Market, Eugen Ştirbu, Coordonator Departament Legume Fructe, Profi România, Elena Dinu, Responsabil Filiere şi Lucian Cătănuş, Achizitor Fructe-Legume, Auchan România și Irina Oprea, Category Group Manager la Mega Image au prezentat proiectele implementate, au pus accentul pe procesul de selecţie al furnizorilor-parteneri, și despre angajamentele asumate față de consumatori.
