Marcile proprii, o directie de dezvoltare din ce in ce mai “explorata” de catre companiile de distributie

In conditiile in care a rezista si a face performanta in piata de distributie a devenit o provocare uriasa, tot mai multe companii de distributie au abordat, in ultimii ani, o noua directie de dezvoltare: extinderea portofoliilor si cu marci proprii, fie intrand si in zona de productie, fie prin colaborarea cu producatori locali. Potrivit unui sondaj realizat de Modern Buyer, planurile de dezvoltare pentru 2017 ale mai multor companii ce activeaza in piata de distributie includ, pe langa incheierea unor noi parteneriate si abordarea unor noi segmente de piata, cum ar fi de exemplu zona Horeca, si dezvoltarea si/sau extinderea portofoliului, atat prin importuri cat si prin crearea de branduri proprii.

Printre distribuitorii pentru care dezvoltarea portofoliului de branduri proprii va reprezenta o prioritate in 2017 se numara Josi-Logistic, DRIM Daniel, Roxana, Nitela, Duo Distributie, Whiteland sau Serpico.

In 2016, afacerile Josi-Logistic au depasit pragul de 7 milioane de euro, mai mult cu circa 40% fata de 2015, iar printre principalele surse de crestere s-a numarat extinderea portofoliului de produse proprii, dezvoltate in colaborare atat cu producatori romani cat si cu cei externi. Portofoliul de produse proprii cuprinde brandurile Josi, J’Olivia, Josi Mediteraneana si Josi Gold, incluzand atat branzeturi, cat si alte categorii: faina, oua, masline, ulei de palmier, produse pe baza de rosii (suc de rosii, rosii pasate, rosii decojite etc.), dulceturi, gemuri de patiserie, oua etc.

“In 2016, un proiect strategic a fost reprezentat de dezvoltarea a doua noi game dedicate comertului traditional, Josi Mediteraneana si Josi Gold, ambele fiind pozitionate intr-un segment de piata superior. Josi Gold inseamna produse de top, de calitate superioara, pozitionate in segmentul premium. Pentru un distribuitor, lansarea unui brand propriu in segmentul premium este o inovatie pentru ca, de obicei, in industria noastra nu se ajunge la un astfel de nivel. Pentru noi, Josi Gold este o oportunitate imensa de repozitionare, iar asteptarile noastre de la acest brand sunt foarte mari. Analizam oportunitatea de adezvolta si alte produse sub brandurile Josi Mediteraneana si Josi Gold”, a declarat Simona Alecu, Director de Achizitii, Josi – Logistic, intr-un interviu acordat Modern Buyer.

La randul sau, compania D.R.I.M Daniel, cel mai mare distribuitor din regiunea Munteniei, intentioneaza sa-si dubleze anul acesta portofoliul de branduri proprii. “Din experienta ultimilor doi ani am observat ca exista un foarte mare potential pe partea de branduri proprii, drept urmare intentionam sa ne dezvoltam mai mult in aceasta directie. Pentru a rezista in piata, magazinele traditionale trebuie sa se diferentieze de IKA, iar brandurile noastre ii ajuta in acest sens. In ultimii doi ani, odata cu lansarea brandului propriu Foure, care include rulade, prajituri, blaturi de tort samd, acest segment al business-ului nostru a crescut foarte frumos. Intentionam sa ne extindem portofoliul de la circa 50 de referinte, cate avem in prezent, la aproximativ 100 de sku-uri. Vizam inclusiv intrarea pe categorii noi, in special din zona de non-food, cum ar fi articole de uz menajer sau chiar cosmetice, primele produse urmand sa fie lansate la finalul acestui an”, a declarat, pentru Modern Buyer, Daniel Trandafir, managerul general al companiei.

Distribuitorul craiovean Nitela Impex isi propune ca anul acesta sa urmeze trei directii principale: dezvoltarea ca operator logistic, o abordare in forta a segmentului Horeca si extinderea protofoliului de marci proprii.

“Cred ca anul acesta se vor inchide multe magazine din segmentul TT, iar o provocare pentru noi ar fi dezvoltarea pe segmentul Horeca, unde incercam sa identificam furnizori si urmeaza sa realizam si importuri. Pe langa acestea, dorim sa ne dezvoltam si pe partea de marci proprii, unde detinem deja doua branduri:, Ana Traditional, ce cuprinde ulei, faina, malai, si Mila 23, pe produse din peste. Momentan, avem in portofoliu sase produse, iar pana la final de an intentionam sa ajungem la 15. Suntem in plin proces de identificare a unor producatori romani mai mici cu care sa putem colabora pe partea de conserve, pentru brandul Ana Traditional”, ne-a precizat George Pitigoi, director de dezvoltare, Nitela Impex.

Tot catre consolidarea brandurilor din portofoliu se va focusa si Serpico Trading, care are ca obiectiv in 2017 cresterea cotei de piata a marcilor proprii. Cele trei branduri proprii dezvoltate de compania romaneasca Serpico – DeFish, Best Meat si O’Green – au o pondere de circa 25-30% din afacerile companiei. “Pe categoria conservelor de peste, obiectivul nostru este sa fim prezenti cu marca DeFish atat in segmentul premium, cat si in zonele mainstream si economy, iar asta inseamna ca vor aparea in portofoliu noi sku-uri care sa acopere anumite “goluri”. Probabil ca 2017 va fi anul DeFish, pentru ca mare parte din investitiile noastre in marketing vor fi directionare catre cresterea notorietatii acestui brand pe piata romaneasca. De asemenea, si brandul propriu O’Green va intra intr-un proces de rebranding. Per ansamblu, pentru brandurile proprii din portofoliu vizam anul acesta o crestere de aproximativ 50% a vanzarilor, DeFish fiind marca de la care avem cele mai multe asteptari, urmata de Best Meat”, a declarat Bogdan Costin, Marketing Manager al Serpico Trading, intr-un interviu Modern Buyer.

Ionel Ropan, ce detine compania bistriteana Roxana, spune ca intentioneaza sa intre in zona de productie, scopul fiind lansarea unei game proprii in categoria conserve de fructe si legume. “Intentionam sa intram in zona de productie, vom accesa fonduri europene pentru a ne dezvolta in aceasta directie. Dorim sa dezvoltam o gama proprie de produse in categoria conserve de fructe si legume, inclusiv compoturi si muraturi, pentru ca in zona noastra sunt foarte multi producatori locali. Cred ca exista oportunitate de dezvoltare prin aceasta directie, tinand cont de faptul ca avem circa 2.000 de clienti pentru care putem distribui direct aceste produse. Pe viitor, ne dorim sa extindem gama de produse, poate cu sucuri naturale sau chiar cidru”, a detaliat planurile companiei Ionel Ropan.

Un distribuitor ce are deja vechime in zona de productie este Saff Trading, ce a inceput acum multi ani cu o fabrica de dulciuri, in Bragadiru, Ilfov, care producea dropsuri, caramele etc. sub brandul CIPI, fabrica ce apartine in prezent unei alte companii din grup, Bomboniera. Portofoliul de marci proprii s-a extins in timp cu Novac – conserve peste, conserve carne, conserve de fructe si legume, produse de baza, Sunny – patiserie si produse zaharoase, Sorriso – patiserie. Cel mai nou brand al companiei este Snacksia, lansat in 2013 odata cu demararea unei noi activitati de productie: de coacere, prajire, ambalare de seminte, alune si alte astfel de produse.

“In 2017 vizam o restructurare a portofoliului de produse, precum si investitii in zona de productie. Ne-am dori sa dezvoltam gama brandului Snacksia si cu snacks si fructe uscate”, a declarat Razvan Duta, managerul general al Saff Trading.

Articolul precedentAuchan, la prima campanie internationala simultana, derulata in 4.000 de magazine din 14 tari
Articolul următorAltex a deschis primul sau magazin din acest an
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.