Mărcile proprii întrec mărcile naționale în Marea Britanie, Germania, Spania și Italia

0
70

Cota de piață a mărcilor proprii alimentare înregistrează o creștere de 4% pe an în piețele europene, unde s-a situat la 39,4% în 2017, potrivit unui raport al companiei de cercetare de piață IRI, care arată că mărcile proprii întrec mărcile naționale în Marea Britanie, Germania, Spania și Italia.

Studiul realizat de IRI, care acoperă opt piețe occidentale (Marea Britanie, Franța, Germania, Grecia, Italia, Spania, Olanda și SUA), a fost făcut public la doar câteva zile după ce două dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Europa anunțaseră o alianță strategică pentru aprovizionarea cu mărci proprii.

Astfel, provocați de creșterea continuă a cotelor de piață ale discounterilor, Tesco și Carrefour au declarat că această alianță ar permite ambelor companii să ofere clienților o calitate și o ofertă mai bună, la prețuri mai mici.

Experiența celor două țări diferă semnificativ în cercetarea IRI: cea mai mare creștere a mărcilor proprii se înregistrează în Marea Britanie (52,5%), în timp ce în Franța, cota de piață a mărcilor proprii a scăzut cu 0,7 puncte procentuale.

Mărcile proprii au cote de piață ridicate în Spania (42,6%) și Germania (40,1%), în timp ce cele mai scăzute procente au fost înregistrate în Italia (18,1%) și Grecia (16,3%).
Studiul a subliniat evoluția de la marcă proprie la „brand privat” pe mai multe piețe, deoarece comercianții cu amănuntul au găsit un nou echilibru între preț și calitate, în categorii high-end, cum ar fi mesele gata preparate, snack-urile sănătoase și produsele cosmeticele de îngrijire a feței, cu prețuri accesibile.

Mai mult, discounterii s-au alăturat giganților online precum Amazon și Google, care își cresc amprenta în FMCG și „creează o platformă pentru expansiunea în domeniul mărcilor private”.

Olly Abotorabi, managerul Insights Regional la IRI, a remarcat faptul că „premiumizarea și activitatea promoțională puternică persistentă ajută brandurile să îșî mențină cota de valoare”.

În ansamblu, cota de piață a mărcilor proprii a fost cea mai ridicată în categoriile de alimente congelate (47,1%) și refrigerate și proaspete (44,8%).
Mărcile proprii premium și ecologice au avut performanțe deosebite în Franța (+ 11,2%) și în Italia (+ 10,8%), unde acestea reprezintă acum 11%, respectiv 17% din totalul mărcilor private din aceste țări. (sursa warc.com)