Producătorul de carne Domidene, din Posești, Prahova, are o colaborare constantă cu PENNY, care datează de 11 ani, odată cu prima măcelărie deschisă în Craiova. În prezent, în țară există 79 de măcelării Domidene, fie magazine proprii, fie operate în parteneriat cu retailerul. Planurile de viitor ale producătorului vizează inaugurarea altor măcelării, astfel încât, tot mai mulți clienți să beneficieze de carne și produse din carne, proaspete și de calitate.
Andrei Bocănescu, Director Comercial al Domidene, povestește despre gama de produse disponibile în măcelării, dar și despre cum parteneriatul cu PENNY a contribuit la creșterea și dezvoltarea acestei afaceri locale.
Când a fost înființată compania Domidene și care este dimensiunea actuală a acestui business?
Domidene a fost înființată în anul 1992 și, de atunci, a crescut constant. În prezent, rețeaua noastră cuprinde 79 de magazine în 65 de localități. Capacitatea de producție ne permite să livrăm constant carne proaspătă și preparate din carne de calitate unui număr mediu de 140 de clienți zilnic, în fiecare din magazinele noastre. Am încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 165 milioane de lei, iar echipa noastră numără astăzi peste 460 de angajați, care contribuie la menținerea standardelor Domidene și la dezvoltarea afacerii.
Pe lângă carnea proaspătă, ce tipuri de preparate din carne oferă Domidene?
Măcelăriile oferă o gamă variată de preparate din carne, care include cârnați, carne afumată, semipreparate și articole de tip grill. Sunt produse realizate conform rețetelor tradiționale, utilizând carne de cea mai bună calitate, pentru a oferi un gust autentic și cât mai apropiat de cel față de care românii sunt nostalgici. Aceste produse sunt disponibile în rețeaua de magazine proprii, precum și în rețeaua de magazine PENNY.
Cum a evoluat parteneriatul d-voastră cu PENNY, de-a lungul timpului?
Domidene este o afacere de familie, începută în 1992, cu producția de carne proaspătă. Afacerea a evoluat de atunci, prin investiții în tehnologie și extinderea gamei de produse.
Parteneriatul cu PENNY a demarat într-un mod natural și organic.
La momentul respectiv, aveam deja un proiect de magazine proprii și căutam să ne extindem. PENNY, avea experiența unor proiecte similare în alte țări, și căuta un producător local pentru a aduce conceptul lor de magazin specializat de carne în România. Colaborarea a fost una facilă, datorită faptului că ambele părți aveau aceeași viziune asupra a ceea ce presupune un astfel de magazin.
Am deschis prima măcelărie cu multă încredere în Craiova, iar de atunci parteneriatul nostru cu PENNY a continuat să crească. Așa se face că, și în momentul de față, avem în plan deschiderea a încă trei măcelării.
Care sunt beneficiile pe care le-a adus colaborarea cu PENNY pentru Domidene?
Colaborarea ne-a adus beneficii multiple, dar mai ales ne-a înlesnit accesul la o piață extinsă și a oferit brandului o vizibilitate sporită. Prezența produselor Domidene în rețeaua de magazine PENNY a permis companiei noastre să ajungă la un număr mai mare de consumatori și să ne consolidăm poziția pe piață. Nu în ultimul rând, asocierea cu un retailer de renume ca PENNY a contribuit la creșterea încrederii consumatorilor în produsele Domidene.
Cum este gestionată calitatea produselor din carne oferite de Domidene, în cadrul colaborării cu PENNY?
La Domidene, gestionăm cu atenție calitatea produselor din carne și urmărim fiecare etapă a procesului de producție. Aproximativ 90% din materia primă, respectiv, carnea de porc, vită și oaie provine din abatorul nostru, unde lucrăm direct cu fermieri locali, de la care achiziționăm animalele vii. Astfel, avem control complet asupra lanțului de aprovizionare și ne asigurăm că produsele sunt de cea mai bună calitate. Carnea de pui este cumpărată de la alți producători români, specializați în abatorizarea puilor.
În cei peste 30 de ani de activitate, am reușit să construim și să menținem parteneriate de lungă durată și să nu ne schimbăm furnizorii decât în situații excepționale. Avem la dispoziție tehnologii moderne și respectăm standardele stricte de calitate și siguranță alimentară.
La rândul său, PENNY impune respectarea unor criterii riguroase de calitate, ceea ce garantează că produsele noastre ajung la consumatori, în cele mai bune condiții. Monitorizăm atent fiecare etapă a lanțului de aprovizionare, pentru a asigura prospețimea și calitatea superioară a produselor noastre.
Care sunt planurile pentru extindere, dar și de îmbunătățire a parteneriatului dintre PENNY și Domidene?
Ne concentrăm pe creșterea capacităților de producție și de procesare, astfel încât să răspundem mai bine cerințelor pieței. De asemenea, ne propunem să aducem produsele românești mai aproape de consumatori, care apreciază calitatea și autenticitatea lor.
În colaborare cu PENNY, vom continua să promovăm și să sprijinim produsele locale, pentru că în acest fel, contribuim la dezvoltarea economiei naționale. Plănuim să deschidem încă trei locații, ceea ce le va oferi consumatorilor un acces mai ușor la produse și ne va extinde prezența pe piață.