Hard discounter-ul rus Svetofor a început negocierile cu furnizorii din România, vizând luna august pentru prima deschidere

0
381

Svetofor, un lanț de retail din Rusia, pune România pe harta expansiunii sale în Europa, invitând deja mai mulți furnizori români din segmentul food și non-food la negocieri, la biroul său situat într-un apartament în zona de Nord a Capitalei.

Compania anunță pe site-ul său că brandul cu care va opera în piețele europene pe care dorește să intre în curând, respectiv România, Polonia și Germania se numește Mere Supermarket. Din informațiile oferite de reprezentanții din România ai companiei, Republica Moldova este, de asemenea, o piață vizată pentru extinderea operațiunilor sale.

Svetofor este, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul companiei, un retailer ce targetează familiile cu venituri medii și mici. Compania a deschis primele sale magazine în 2009, în regiunea Krasnoiarsk din Siberia, extinzându-se ulterior și în Moscova. În Rusia, Svetofor operează deja o rețea de 800 de magazine. În ultimii ani, retailerul rus a mai intrat în Azerbaidjan, Berarus, Kazahstan și China. În Azerbaidjan compania a deschis primul magazin în luna martie 2918 vizînd marile orașe ale țării.

În România, compania și-a propus să deschidă circa 16 unități până la finalul anului, primele localități vizate fiind Snagov, Ploiești și Brașov. În luna august, retailerul rus va deschide primul său magazin în localitatea Snagov.

Suprafața medie a unui magazin Mere Supermarket va fi de circa 800-1200 mp. „În magazinul nostru, clientul plătește pentru bunuri, nu pentru marcă. Nu există taxe pentru intrarea producătorilor, nu există taxe suplimentare, bonusuri și mecanisme similare”, se precizează pe site-ul companiei.

De altfel, Svetofor a ales să fie foarte discret cu privire la intrarea sa în România, nefăcînd nici un anunț oficial în acest sens.

Daniel Vasile și Andrei Filip sunt achizitorii de produse alimentare și nealimentare ai companiei. Cei doi nu au oferit detalii cu privire la bugetul de investiții al companiei, precizând că magazinele vor fi deschise în spații închiriate. „Intenția este de a deschide 16-17 magazine până la finalul anului. La raft vom avea, pentru început, cel puțin 500 de sku-uri. Despre bugetul de investiții nu știu ce să vă spun, este nelimitat”, a precizat Andrei Filip.

În Polonia, de pildă, retailerul și-a propus să deschidă peste 100 de magazine, primele opt dintre ele urmând a fi deschise în curând.