Daniel Gross: “Vom rămâne alături de producătorii români. Vom continua parteneriatele cu aceștia pentru sprijinirea economiei locale”

Daniel Gross, Director General PENNY | REWE Romania a vorbit despre provocările perioadei de pandemie, pe care am străbătut-o în primele șase luni ale anului, dar și despre planurile de viitor, la invitația Modern Buyer, în cadrul evenimentului 20/20 Vision Planning for the Future.

Compania Penny și-a anunțat în perioada pandemiei rebrandingul, ca parte din consolidarea strategiei de dezvoltare, dar și ca o dovadă în plus a angajamentului pentru România.
“Suntem aici din 2005 și, de atunci, am învățat să ne adaptăm, dar și să ne păstrăm amprenta locală.”

“În continuare, ne vom concentra pe satisfacția angajaților și a clienților noștri și vom investi în calitatea produselor cu focus pe mărci proprii produse local, dar și în soluții de digitalizare și automatizare.

“Ne propunem să extindem în mod sustenabil rețeaua de magazine Penny. și să ajungem la un număr de 600 de unități. până în 2029.”

Măsurile de prevenție recomandate de autoritățile române sunt implementate în toate cele 262 de magazine. “Urmărim permanent situația la nivel european și suntem pregătiti să acționăm.”

Orice criză vine şi cu oportunităţi

Retailerul își va respecta în continuare misiunea de a oferi un raport calitate-preț corect clienților săi și de le oferi oportunități pentru a-și face cumpărăturile în mod chibzuit.

“Vom rămâne alături de producătorii români și vom continua parteneriatele cu aceștia pentru sprijinirea economiei locale”.

Digitalizarea și tehnologizarea vor deveni inevitabile. Dacă până acum aceste procese erau mai lente, peisajul economic se va schimba și chiar va forța unii actori economici să își schimbe procedurile de lucru.

“În domeniul comerțului, posibilitatea de a comanda online va deveni foarte importantă pentru consumatori, iar noi va trebui să ne adaptăm la aceste noi comportamente.”

Prioritatile companiei rămân, în continuare, după cum urmează: remodelarea, expansiunea, parteneriatele pe lanţul de aprovizionare, programele aflate în derulare.

„Continuăm cu planul nostru pentru România: 600 de magazine în 10 ani”

În această perioadă, cele mai importante obiective pentru companie sunt de a-și proteja angajații și clienții și de a asigura disponibilitatea produselor în magazine.

„Continuăm cu planul nostru pentru România: 600 de magazine în 10 ani. Ne-am propus să deschidem 20 – 25 de noi magazine în 2020. Am început pregătirile și pentru cel de-al 4-lea centru logistic în regiunea Oltenia, planificat pentru deschidere în următorii doi-trei ani. Bugetul de investiții a rămas deocamdată neschimbat.”

Procesul de modernizare a magazinelor a început încă de anul trecut, iar până în prezent există 26 de magazine în noul format Penny. Acest design modern va fi aplicat fiecărui nou magazin deschis începând de anul acesta, astfel că, până în 2022, toate magazinele Penny din tară vor fi adaptate noului concept.

Pentru anul 2020 sunt planificate 75 de remodelări Penny.

Pentru anul 2020 sunt planificate 75 de remodelări Penny., cu un buget de investiții de 7,5 mil. de euro, ceea ce duce la un buget total de investiții de 22 mil. euro.

“Suntem o companie cu origini germane, dar ne adaptăm local. An de an urmărim să îmbunătăţim parteneriatele pe care le avem cu producătorii locali sau să colaborăm cu noi furnizori. Colaborăm îndeaproape cu furnizorii noștri, 80% dintre aceștia sunt din România.”

Ceo-ul a oferit câteva exemple de parteneriate cu producătorii locali și a menționat că pâinea proaspătă, de exemplu, provine de la 72 de furnizori locali din întreaga ţară.

“Alimentarea cu pâine se face din proximitatea magazinelor. Distanţa medie dintre brutării şi magazinele Penny este, în medie de 50 de km.” a precizat el.

Carnea de porc, pui şi vită provine de la animale crescute în România. În prezent, la nivel naţional, sunt aproximativ 110 de magazine Penny unde există măcelării partenere, operate de producători locali sau regionali, cu produse proaspete, din România.

Retailerul trece printr-un proces de restructurare a portofoliului de branduri private, de origine românească, pe cele mai importante categorii

“Extinderea gamei de produse sustenabile este o prioritate pentru noi. În prezent, suntem în plin proces de restructurare a portofoliului de branduri private, de origine românească. Ne concentrăm atenția și pe prospețimea cărnii, fructelor și legumelor, cele mai importante categorii de produse din magazinele noastre.”

Ce aduce viitorul? Penny va oferi, în continuare, prețuri corecte și produse proaspete de calitate, iar la acestea se va adăuga un plus de modernitate. În viitor, prioritățile managementului Penny se vor concentra pe aspectul magazinelor, pe mai multe produse de proveniență românească, cu mărci proprii reprezentative, precum: Hanul Boieresc, San Fabio, Kristal Perle etc.

Oamenii vor fi pe primul loc

Compania are în prezent peste 4.800 de angajați. Venitul minim net de intrare în companie este de 2.100 de lei, începând din aprilie 2020.

“Ne dorim să îi transformăm pe angajații noștri în suporteri. În direcția aceasta mergem cu multă încredere și cu mult efort. Acest lucru nu se obține doar crescând salariul și beneficiile acordate, lucru pe care l-am făcut deja. Acest lucru rezultă și din modul în care îți tratezi angajații în fiecare zi. La acestea se adaugă oportunitățile create pentru dezvoltarea lor personală.”

Compania le oferă angajaților o asigurare de sănătate medicală privată, indiferent de nivelul ierarhic, pachete-cadou pentru ocazii speciale (prima zi de școală sau pentru nou născuți), zile suplimentare pentru concediu de odihnă sau pentru ziua de naștere, dar și traininguri variate pentru dezvoltarea profesională, programe de wellbeing sau de parenting.

Retailerul lucrează în continuare la îmbunătătirea experienței pentru client în magazinele fizice, concentrându-se pe zona de queue management, comanda și livrarea automată, dar ia în considerare și comerțul online.

În privința comerțului online, Daniel Gross a făcut următoarea declarație:
“Credem că este un moment bun să testăm. De altfel, vedem la colegii din Germania că testează mult, iar dacă business case-ul este de succes, el va fi replicat și în alte țări.”

Sustenabilitatea este o componentă strategică pentru viitorul companiei, axată pe următorii piloni: produse locale, energie, climă & mediu, angajati, responsabilitate socială corporatistă.

Compania va miza în continuare pe expansiune, pentru care există un plan pe zece ani, dar și pe comunicarea integrată, odată cu schimbarea identității vizuale și a conceptului de comunicare, sub sloganul „Economisim bani, nu dragoste”.

“Rămânem aproape de cei peste 2 milioane de clienți care ne trec pragul săptămânal și lucrăm în continuare să devenim discounterul preferat al cât mai multor români.” a reafirmat, în final, Daniel Gross.

Penny Market este conceptul de succes al grupului german Rewe și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005.

Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua Penny Market în România este alcătuită din 262 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 4.800 de angajați.