Astăzi, 18 octombrie a.c. clienții care au venit la cumpărături în hipermarketul Carrefour Park Lake din București au putut să-i cunoască direct pe o parte din fermierii și producătorii români din diverse programe naționale derulate de acest retailer sub umbrela Act For Good. Membrii mai multor cooperative agricole – Vărăști, Însurăței, Brezoaele etc, sau furnizorii din programul Filiera Calității Carrefour au fost fost astăzi „ambasadorii produselor românești”, având oportunitatea de a primi feedbackul clienților chiar în fața raftului, acolo unde sunt expuse an de an spre vânzare produsele lor.
Acțiunea inedită organizată de Carrefour marchează lansarea celui de-al doilea capitol al programului Act for Food, prin care susține accesul clienților la cele mai bune produse alimentare la prețuri corecte. Compania pune accent pe produsele care susțin un stil de viață sănătos, din ce în ce mai căutate de români, conform studiilor de piață – produsele Made in RO, cu ingrediente echilibrate și curate. Astfel, Carrefour continuă extinderea rețelei de producători locali din România pentru a oferi clienților produse românești, proaspete și gustoase la cele mai bune prețuri.
Primul capitol al Act For Food, lansat prima dată în Franța în 2016 și apoi în România, în 2018, a permis Grupului Carrefour să devină lider în domeniul alimentelor ecologice, să combată risipa prin modificarea datelor de valabilitate la peste 500 de produse și prin lansarea coșurilor anti-risipă, și să elimine peste 20.000 de tone de ambalaje din produsele marca proprie.
Prin lansarea noului capitol în povestea Act for Food, Carrefour își consolidează obiectivul bazându-se pe o serie de piloni esențiali care sprijină clienții în tranziția către obiceiuri alimentare mai sănătoase, prin oferirea de produse gustoase și la cele mai bune prețuri.
Carrefour are o rețea mare de furnizori locali din piață, ce aprovizionează cele aproximativ 450 de magazine Carrefour din România: peste 1.450 de producători români de produse proaspete.
„Act for Food este misiunea noastră prin care ne asigurăm că toți clienții au acces la cele mai bune produse alimentare la prețuri corecte. A venit momentul să reafirmăm acest angajament punând în valoare și crescând totodată eforturile concrete pe care le facem zi de zi. 91% din totalul celor peste 4000 de furnizori Carrefour sunt români, iar 98% dintre producătorii de produse proaspete sunt iarăși din România – este una dintre expresiile cele mai clare ale viziunii noastre bazate pe o puternică amprentă locală. În plus, prin mărcile proprii Carrefour, precum Filiera Calității Carrefour, Drag de România, Carrefour Bio, Carrefour Classic ne propunem să le oferim clienților calitate, gust și autenticitate locală, cu cel mai bun raport preț calitate”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
Peste 1.000 de produse BIO la cele mai mici prețuri
Pentru a veni în întâmpinarea clienților, Carrefour a dezvoltat parteneriate, programe și produse pentru a susține o ofertă de peste 1.000 de produse bio la cele mai mici prețuri. Portofoliul organic Carrefour este cel mai amplu din piață și include legume și fructe proaspete, produse ambalate atât mărci naționale, cât și gama proprie Carrefour Bio.
95% din produsele Carrefour La Piață provin de la furnizori locali
Carrefour colaborează cu 1.450 de parteneri locali de produse fresh, dintre care peste 600 sunt ultra-locali, la distanțe de până la 50 km de magazinele companiei. Calitatea este asigurată prin transportul rapid, legumele și fructele din mediul ultra-local ajungând pe rafturi la două ore după recoltare. Spre exemplu, 95% din produsele proaspete ale brandului propriu La Piață provin de la furnizori români.
Parteneriatele cu cele zece cooperative agricole din programul Grădina Noastră (din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești), permit Carrefour să livreze produse direct în magazine într-un interval de 6h-24h de ore de la recoltare. Anual, 35 de milioane de unități (kilograme, legături sau produse la bucată) din Grădina Noastră ajung la raft. Oferta este completată de alte 17 parteneriate cu alte cooperative locale care livrează în rețeaua Carrefour.
Produsele marca proprie Filiera Calității Carrefour sunt supuse unui set de condiții speciale, prin care Carrefour garantează consumatorilor originea românească, un nivel de calitate ridicat, dar și o trasabilitate controlată, prin intermediul unui caiet de sarcini foarte strict. Astfel, este interzisă folosirea organismelor modificate genetic (OMG) în alimentația animalelor, a stimulatoarelor de creștere și a altor substanțe artificiale. În prezent, Carrefour colaborează cu 17 producători locali parteneri cu care dezvoltă 27 de filiere locale. Printre produsele disponibile se regăsesc ouă, fructe și legume, carne de vită Black Angus, pui cu eticheta „crescut tradițional”, păstrăv Zăganu, precum și morcovi și păstârnac de la ferma Stoian.
În centrul strategiei Carrefour Act for Food se află o serie de inițiative cheie axate pe aprovizionarea locală și pe susținerea tradițiilor producătorilor locali. Un exemplu în acest sens este marca premium Drag de România, care include acum peste 180 de produse, dintre care 40 au fost lansate în ultimul an, fiind realizate cu ingrediente locale în colaborare cu producători români.
Astfel, prin parteneriate cu furnizori din toată țara, Carrefour le aduce consumatorilor produse care reflectă specificul bucătăriei românești. Fie că vorbim despre brânzeturi, mezeluri sau alte produse ambalate, acest program susține economia locală și încurajează păstrarea tradițiilor prin accesul la produse autentice și de calitate.
Compania își propune ca în 2025 să dubleze aprovizionarea cu fructe și legume de la furnizori situați la mai puțin de 50 km de magazine.
Ce spun producătorii din programele naționale derulate de companie:
Păstrăvăria Valea Stânii Zăganul: „În urmă cu 4-5 ani, când am început colaborarea cu Carrefour, am mers împreună cu dumnealor în Franța unde am văzut un model de business și de colaborare asemănător cu ce am dezvoltat apoi și noi – Filiera Calității Carrefour. Am fost deschiși să învățăm și am început cu pași mici, înițial cu un singur produs pentru că a existat un caiet de sarcini riguros în care trasabilitatea a fost cuvântul cheie. Cantitățile livrate către Carrefour au crescut încet, încet, la fel și gama de produse, iar anul acesta am mai deschis o păstrăvărie la Dejani, în munții Făgărașului. Păstrăvăria Valea Stânii Zăganul este și membru în Cooperativa Agricola Păstrăvul din Țara Ta care a lansat oficial prima sa ferma piscicola pe lacul Oașa. Carrefour ne-a deschis multe oportunități, putem să vindem aici o cantitate mare de produse, putem să le arătăm românilor că producem un păstrăv curat, sustenabil. Anul acesta vrem să încheiem cu o cantitate de 1000 de tone de păstrăv și ne-am propus ca în 2025 să ajungem la o cantitate de 5000 de tone (cantități centralizate la nivel de cooperativă). Scopul nostru este să asigurăm continuitate 365 de zile pentru produsul nostru.
Cooperativa Grădina noastră din Brezoaele: Producem cartof extra timpuriu, timpuriu și de vară precum și varză. În acest moment, în cooperativă suntem cinci membrii foarte puternici și împreună cultivăm peste 200 de hectare de teren. Împreună cu echipa de achiziții a Carrefour, încă din timpul iernii, stabilim de comun acord un grafic de livrări pentru producția noastră și apoi ne pregătim să respectăm acest program de livrare. Livrăm varză din iulie până în februarie, iar cartofi din mai până în septembrie. Avem mai multe depozite, linii de ambalat, linii de sortat pentru cartofi, spații frigorifice pentru cultura de varză, am putut face aceste investiții și am putut să ne extindem și suprafața și cantitatea de legume pe care o producem, având liniștea unor vânzări garantate. Nu este puțin lucru în agricultură, 2024 de pildă a fost cel mai secetos sezon de când facem noi legume. Am reușit cu niște eforturi importante să menținem cantitățile recoltate în anii trecuți, cred că vom reuși să închidem anul cu 1500 de tone de varză. La cartof producția din 2024 a fost de 2007 tone”.
Cooperativa Grădina Noastră din Voinești: Producem, în bazinul pomicol Voinești mere, pere, prune și cireșe. Ne-am înființat în 2023, iar această cooperativă suntem în prezent șapte asociați. În calitate de membru, dețin o suprafață de 17 hectare. Aceste tipuri de asocieri ajută foarte mult în valorificarea produselor, dar noi românii mai avem de lucrat puțin la capitolul acesta, cred că este potențial mare aici. Nu eram învățați să vindem la nivelul acesta, mulți dintre membri știau să vândă ca în piață, la tarabă, dar am învățat care sunt standardele de colaborare cu Carrefour și asta a ajutat mult.
Anul acesta, din cauza secetei, producția a fost mai mică față de anii anteriori, undeva cu circa 40%. Ca producător membru am produs, singur, 2000 de tone de mere, 200 de tone de pere, cireșe 50 de tone, la fel și prune. La nivel de cooperativă, producem peste 3500 de tone de mere.
Cooperativa Agricolă Însurăței: După anii 1990, familia mea a început să cultive pepeni, dar la un nivel foarte mic, 2-3 hectare. Vindeu în piețele din țară, București, Ploiești, Galați. Am început să livrăm către Carrefour România din 2011 și încet,încet am început să creștem suprafața cultivată, ajungând la 30 de hectare. În acest moment, suntem membrii într-o cooperativă, cultivăm 80 de hectare de pepeni. Cultivăm 8-9 soiuri de pepene: pepene verde, pepene verde cu puțini sâmburi, pepenoaică, pepene verde cu coaja închisă, pepene verde cu miez galben, Galia, Cantalup, Piel de sapo etc. A fost un an secetos, la fel ca 2023, dar am obținut producții foarte bune pentru că noi irigăm toată cultura de pepeni prin picurare. Anul acesta am livrat către retail către 5000 de tone de pepeni. Din punctul meu de vedere, pepenele pe care îl livrăm în programul Filiera Calității Carrefour este cel mai bun din piață, are un brix 14 care se traduce printr-o dulceață deosebită, este emblema noastră”.