Andrei Cătălin, Manager General al Harvest2Order: Noi urmăm trendul de convenience. Ceea ce oferim este, de fapt, timp pentru acasă

Harvest by Microgreens este noua divizie a Microgreens, specializată pe procesarea de legume rădăcinoase, a cărei producție a debutat la final de 2021. În prezent, rădăcinoasele feliate – marca Harvest2Order – se găsesc în platforma online Freshful by eMAG, în Auchan, Kaufland, Selgros, sezamo.ro, OhFresh, urmând ca de la 1 noiembrie să fie comercializate și în Carrefour. Negocieri sunt purtate cu Mega Image și cu Metro. Așa cum spun reprezentanții Microgreens, artizanii din spatele acestui nou business, este nevoie de multă muncă și de campanii de promovare BTL pentru a impune brandul în piață. Estimarea este ca noua divizie a Microgreens să încheie anul 2023 cu o cifră de afaceri între 300.000 și 500.000 de euro.

Unde este situată fabrica de procesare de rădăcinoase? Ce capacitate de producție are și de ce tip de echipamente și spațiu de depozitare dispune?

Harvest2Order, fabrica de procesare a legumelor rădăcinoase, a cărei activitate a început în cursul lunii septembrie a anului 2021, este un proiect conceput la sfârșitul anului 2020. Fabrica este situată în Potigrafu, comuna Gorgota, județul Prahova. Capacitatea de producție este de minimum 200 de tone, lunar. Echipamentele sunt automatizate, mai puțin partea de ambalare, care necesită muncă manuală. Legumele sunt spălate, înainte de a fi curățate și tăiate în diverse forme. Avem posibilitatea să aplicăm mai multe tăieturi și să oferim clienților, de exemplu: atât cartofi pai, cât și cuburi sau chips.

Nu lucrăm cu stocuri, primim comenzi ferme, pe care le procesăm, le depozităm în depozitul frigorific timp de câteva ore, ca ulterior să fie distribuite către clienți. Fabrica dispune de un spațiu de depozitare de 80-90 de europaleți.

Ce standarde de calitate ați implementat?

Avem toate acreditările cerute de lege plus un prim standard de calitate – ISO 22000.

Ce valoare are această investiție și cum ați obținut fondurile necesare?

O parte a investiției provine din fonduri europene, practic am beneficiat de o subvenție din partea Autorității de management pentru Programul Operațional Capital Uman (POCU) la care se adaugă un aport de capital de aprox. 300.000 de euro. În acest buget sunt incluse o mare parte din capitalul de investiție, dar și o asumare de capital operațional pentru 12 luni de funcționare (în total 400.000 de euro).

Care este motivația din spatele înființării acestei divizii a Microgreens?

Practic, produsele noastre fac parte din categoria Convenience Food. Am gândit lucrurile din perspectiva consumatorului final și ne-am dat seama că foarte multe persoane nu mai au atât de mult timp la dispoziție să gătească. Ne-am dorit să venim în sprijinul lor, să le oferim produse deja curățate, gata tăiate. Consumatorii nu au nimic altceva de făcut, decât să deschidă punga și să pună legumele la procesat termic – fie că vorbim de fiert, de prăjit sau de copt.

Produsele voastre se adresează, deopotrivă canalelor Retail și HoReCA?

Așa este, în prezent cea mai mare cantitate o vindem către sectorul HoReCa, direct prin distribuitorii noștri. Încet-încet, începem să intrăm și pe zona de Retail, în urma unei colaborări cu Kaufland, începută în luna iulie, Kaufland fiind primul nostru partener pe acest canal de vânzare (retail).

Câți parteneri furnizori aveți, care au fost cerințele de colaborare?

Avem mai mulți parteneri, atât producători români, cât și traderi. Principala cerință pe care le-o solicităm este trasabilitatea. Cerem ca toate produsele să provină din culturi certificate Global GAP. În acest moment avem șase-șapte furnizori certificați, toți producători români. Aceștia ne asigură capacitatea de procesare, doar că planurile noastre sunt de expansiune și, în mod sigur, pe viitor vom mai avea nevoie și de alți furnizori care să ne asigure nevoile.

Ce sortimente ați creat, cum le-ați ambalat?

Avem 15 produse în portofoliu, dar principalul sortiment este cartoful, prezentat în diverse forme: pai, cub, chips. Produsele sunt ambalate în pungi vidate, cu excepția cepei rondele, pe care o ambalăm în caserole. Pentru Retail, produsele noastre sunt ambalate la 300 de g, 500 g, la 750 g, în funcție de produs, în schimb, în HoReCa sunt disponibile la 2,5 kg și 4 kg.

Unde, în Retail, veți comercializa în continuare, aceste sortimente?

În prezent avem contracte încheiate cu Auchan, Freshful by eMAG, precum și cu alte câteva magazine online. Pe zona de Cash&Carry avem un parteneriat încheiat încă din luna ianuarie cu Selgros. În Selgros suntem prezenți, de altfel, cu o gamă variată. Sunt opt produse disponibile acolo: Cartofi cuburi (1000 g, 2500 g) , Chips (1000 g, 2500 g), Pai (1000 g, 2500 g), Morcovi rondele (1000 g, 2500 g), Țelină cuburi (1000 g), Sfeclă cuburi (1000 g), Ceapă galbenă rondele (1000 g) și un Mix de legume, care se bucură de succes. Mixul este format din cuburi de morcovi, țelină, păstârnac și ceapă (500 g, 1000 g). Aici ne dorim să venim în sprijinul antreprenorilor din HoreCa, atunci când nu au suficienți angajați care să curețe legumele în bucătărie, când nu au control asupra calității sau când au pierderi tehnologice, de la un lot la altul. Noi le oferim predictibilitate, ceea ce majoritatea lor își doresc să obțină, pe termen cât mai lung.

Unde ați putea extinde comercializarea acestor produse?

În acest moment suntem în discuții cu rețeaua Carrefour pentru a adăuga noi produse în portofoliu.

Veți avea un brand pentru HoReCa și un altul pentru retail?

Vom funcționa sub un singur brand – Harvest, indiferent dacă ne adresăm pieței de HoReCa sau de Retail, la prețuri acceptabile pentru calitatea pe care o oferim. Folosim materie primă dedicată – adecvată pentru prăjit sau pentru fiert. Sunt anumite varietăți de cartofi, de exemplu, care se pretează la un anumit proces termic, iar noi ținem cont de acest lucru. Când procesăm cartofii pai, folosim un anumit soi. Când procesăm cartofii cuburi, folosim materie primă care se pretează la fiert. O pungă de 750 g de cartofi pai ajunge la un preț de 6-7 lei, la raft.

Cum vă gândiți să promovați acest brand?

Am constatat că piața nu este încă familiarizată cu acest tip de produse și noi încercăm să educăm în această privință.
Urmăm trendul de convenience. Ceea ce oferim este, de fapt, timp pentru oamenii de acasă. Valabil și pentru antreprenorii din HoReCa: lor, le garantăm predictibilitate, atunci când își doresc să controleze calitatea materiei prime, deoarece căutăm să avem doar surse certificate Global GAP.

Avem câteva campanii pe care le vom dezvolta in-store cu rețeaua Kaufland.

Deja comunicăm în zona de online – unde sunt cumpărătorii din prima linie, cei care se duc din start către noutate. Vedem deja ce se întâmplă la Freshful, care este cel mai important client al nostru din online, și unde începem să avem 10-15-20 de comenzi zilnic, din fiecare produs. Mai mult, online-ul ne permite să ne promovăm produsele prin materiale video, în care arătăm că provin din România, din culturi certificate și aduc beneficii consumatorilor.

Cum vedeți dezvoltarea acestei linii de produse în viitor?

În prezent, păstrăm o legătură strânsă cu buyerii și purtăm discuții deschise despre ce și-ar dori să aibă pe viitor în magazine și ceea ce le putem oferi noi. Chiar dacă mai sunt produse pe care, în acest moment, nu le procesăm și nu le avem în portofoliu, dorim să le producem și ne interesăm care sunt cu exactitate pașii pe care să-i parcurgem pentru a implementa și alte varietăți de legume.

Dezvoltarea unor linii noi depinde foarte mult de consumatorul casnic: să accepte aceste produse și să înțeleagă că, de fapt, este mult mai avantajos să cumperi o pungă de cartofi proaspeți, gata curățați și tăiați, decât să îi cumperi sub formă de materie-primă.

Care sunt planurile pentru finalul de an? Ce pregătiți pentru 2023?

Presupun că perioada care urmează va fi una dificilă. Nu avem foarte multe planuri, ceea ce avem de făcut este să consolidăm ceea ce am început; produsele noastre nu au concurență în piață în acest moment. Pare ușor să nu ai competiție ‒de fapt, nu ai nici piață de desfacere ‒ și noi ne luptăm să educăm piața, într-un anume fel. Bineînțeles, credem că produsul pe care îl procesăm poate fi unul de succes. Nu am reinventat roata! Ca și la Microgreens, am urmărit trendurile internaționale, și am pariat pe ele.

Din 2023 vom fi într-o continuă expansiune, și evident ne dorim să îmbunătățim atât serviciile, cât și produsele pe care le oferim și urmărim diversificarea produselor procesate.

Compania Microgreens își continuă planurile ambițioase cu noile tehnologii pe care le dezvoltă – vor crea huburi de producție customizate pentru Kaufland și pentru Eisberg Romania, iar Harvest, fabrica de procesare, va continua pe zona de produse convenience, pe categoria de rădăcinoase. Targetul Harvest2Order este ca produsele să ajungă în cât mai multe lanțuri de magazine.

Articolul precedentLidl România anunță schimbări în orarul de funcționare al magazinelor
Articolul următorPepsiCo va investi 100 de milioane de dolari în modernizarea fabricii Star Foods din Popești-Leordeni
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro