AMRCR: „Retailerii sunt o tinta usoara, insa una gresita, a celor care cauta un tap ispasitor pentru o criza care este exclusiv a pietei agricole”

Potrivit Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, retailerii au o influenta limitata pe piete unde au foarte putine relatii directe cu fermierii. In cazul laptelui sau al carnii proaspete doar un mic procent din productie (mai putin de 20%) ajunge in marile magazine, restul mergand catre procesatori si catering.Reactia asociatiei vine pe fondul informatiilor vehiculate in spatiul public si luand in considerare declaratii ale expertilor care arata ca actuala criza care ii afecteaza pe producatorii de lapte si pe crescatorii de animale este structurala si este generata de cresterea, de catre fermieri, a productiei (in unele state membre, cu peste 20% comparabil cu 2015) intr-un moment in care preturile s-au prabusit si cererea a fost scazuta.

Pentru a face fata cererii in continua schimbare din partea consumatorilor, retailerii au nevoie si sprijina un sector agricol care trebuie sa fie :
– mai bine organizat – tarile cel mai putin afectate de criza sunt cele in care sectoarele agricole sunt cel mai bine organizate (de exemplu prin existenta cooperativelor sau a organizatiilor de producatori) ;
– mai receptiv la cererile consumatorilor: astazi, in anumite tari afectate de criza, fermierii nu fac fata cererii de lapte sau de carne de porc organica, de aceea aceste produse sunt importate;
– mai receptivi la semnalele primite din piata: prin mentinerea unei productii ridicate, producatorii nu fac decat sa mentina pretul la un nivel scazut; aceasta practica trebuie sa inceteze. Retailerii sunt dornici sa schimbe informatii de piata cu fermierii pentru a-i ajuta sa planifice si pentru a-i incuraja sa performeze pentru a acoperi cererea tot mai mare de produse locale sau artizanale.
„Retailerii sunt o tinta usoara, insa una gresita, a celor care cauta un tap ispasitor pentru o criza care este exclusiv a pietei agricole. Orice masura care are ca efect reducerea competitiei sau adaugarea unor noi poveri legislative la orice nivel al lantului de aprovizionare va fi in cele din urma suportata de consumatori, care se vor confrunta cu preturi mai mari si o oferta mai saraca si mai putin tentanta”, au declarat reprezentantii AMRCR.

Articolul precedentPaul Iftode, Manager Achizitii, grupul City Grill: “Goana dupa cel mai mic pret poate fi foarte riscanta, si mai ales costisitoare”
Articolul următorConcursul Liga METRO Chef 2016 debuteaza la Constanta
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.