Ahold Delhaize, compania recent creata prin fuziunea retailerului belgian Delhaize cu olandezii de la Ahold, ar putea sa se foloseasca de forta sa pentru a redefini termenii contractuali si chiar sa impuna noi conditii furnizorilor internationali, scrie publicatia olandeza Distrifood citata de Planet Retail. Surse din piata spun ca retailerul ar intentiona sa modifice termenii contractuali, printre aceste modificari numarandu-se, de exemplu, introducerea unor taxe unice, precum si un bonus de integrare, toate urmand sa aplice retroactiv, de la 1 ianuarie 2016.
Purtatorul de cuvant al Ahold Delhaize a refuzat sa confirme informatiile potrivit carora compania ar purta deja astfel de negocieri cu aproximativ 100 de mari furnizori internationali, precizand insa ca s-au purtat discutii cu „un numar limitat dintre furnizorii actuali”.
Conform surselor citate, furnizorii belgieni isi exprima nemultumirea cu privire la fuziune, sustinand ca nu vad nici un beneficiu in schimbarile produse. De altfel, multi dintre acestia sunt nemultumiti si de faptul ca limba engleza fost aleasa drept limba unica oficiala pentru comunicare, iar o consecinta poate fi indepartarea acestora sau chiar reticenta in a colabora. De asemenea, fostii francizati ai Delhaize din Belgia, care operau independent si beneficiau de o mai mare libertate de actiune fata de omologii lor din Ahold, s-ar putea confrunta acum cu o supraveghere corporativa suplimentara. Temerile antreprenorilor belgieni par sa fie alimentate si de presupunerea ca Ahold ar fi partenerul dominant in noua companie.
„Era inevitabil ca noua entitate Ahold Delhaize sa nu incerce sa nu se foloseasca de cosolidarea sa la scara internationala pentru a obtine avantaje in negocierile cu furnizorii. De altfel, numai faptul ca retailerul a decis sa ramana atat in centrala de achizitii AMS cat si in Coopernic, va produce multor furnizori un sentiment incontestabil de anxietate. Ne putem astepta la cateva dispute pe tema colaborarii dintre Ahold Delhaize, noua putere din peisajul de retail european, si furnizorii sai”, spun analistii Planet Retail.