Lideri din afaceri, tehnologie si industrii creative au initiat astazi, 22 iunie a.c., o asociatie pentru a combate raspandirea stereotipurilor folosite frecvent in publicitate. Initiativa apartine UN Women care a lansat aceasta asociatie in parteneriat cu Unilever si lideri din industrie, precum WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft si J&J.
Alianta Unstereotyp initiata la Cannes este preocupata de modul in care industria poate avea o influenta pozitiva asupra schimbărilor culturale, folosind puterea publicitatii pentru a ajuta la schimbarea perceptiilor care reflecta portretizarea realista si non-partinitoare a femeile si barbatilor. „Stereotipurile reflecta idei adanc inradacinate despre feminitate si masculinitate. Preconceptiile despre fete si femei sunt unele dintre cele mai mari obstacole in calea egalitatii de gen si trebuie sa intervenim si sa schimbam aceste imagini ori de cate ori apar. Publicitatea este un generator extrem de puternic pentru a schimba perceptiile si a influenta normele sociale. Organizatia UN Women este incantata sa colaboreze cu cei mai importanti agenti de schimbare din Alianta, pentru a provoca si contribui la evolutia modului in care sunt reprezentate femeile in acest domeniu”, a declarat Phumzile Mlambo-Ngcuka, Executive Director UN Women.

Keith Weed, Chief Marketing and Communications Officer Unilever, spune: „Am vazut progrese reale in industria noastra, dar acestea nu sunt suficiente. Nu ne vom termina munca pana in momentul in care nu vom mai vedea niciodata un anunt care diminueaza sau limiteaza rolul femeilor si barbatilor in societate. Vrem sa colaboram cu colegii nostri din intreaga industrie pentru a dezvolta noi modalitati de lucru, pentru a impartasi cunostintele si modul de lucru, astfel incat sa putem indeplini angajamentele Unstereotype. Credem ca prin colaborarea intre sectoare vom avea o transformare sustinuta. Acest lucru nu mai este doar un imperativ social, ci unul de afaceri, mai ales pentru ca s-a descoperit ca publicitatea progresiva este cu 25% mai eficienta si conduce la un impact mai puternic al brandului”.

Kathleen Hall, CVP Brand, Advertising and Research, Microsoft, adauga: „Publicitatea reflecta cultura si, uneori, se poate afla inaintea curbei si poate genera schimbare. Suntem mandri de calitatea de membru fondator al acestei initiative a Organizatiei Natiunilor Unite de a renunta la stereotipuri prin puterea si amploarea mesajelor noastre. Suntem cu totii implicati 100%.”

Alianta Unstereotype se lanseaza la un an dupa initiativa Unilever Unstereotype, care a setat un obiectiv global pentru toate brandurile sale de a crea publicitate care nu foloseste stereotipurile de gen.