Un lant suedez de supermarketuri inlocuieste etichetele adezive de pe fructe si legume, cu marcaje realizate cu laser direct pe coaja produselor

0
511

Furnizorul olandez de fructe si legume Nature & More si lantul de supermarketuri suedez ICA si-au unit fortele in demararea unui proiect prin care se vizeaza inlocuirea etichetelor adezive de pe fructe si legume, precum si a ambalejor din plastic, cu marcaje realizate cu laser direct pe… coaja produselor, scrie The Guardian. De altfel, Marks & Spencer foloseste deja un astfel de sistem in Marea Britanie, pentru nucile de cocos. Pe langa considerentele etice, aceasta masura vine si ca urmare a cererii consumatorilor privind mai putine ambalaje in supermarket, mai ales pentru fructe si legume.

Denumit „branding natural”, tehnica foloseste lumina puternica pentru a elimina pigmentul de pe coaja produselor. Brandingul devine invizibil odata ce coaja este indepartata si nu afecteaza in nici un fel viata la raft sau calitatea produsului.

Desi poate nu pare o miscare importanta, Peter Haag, managerul ICA, este de parere ca poate avea un impact mare pe termen lung. „Prin utilizarea acestui „branding natural” pe toate fructele de avocado organice vandute intr-un an, de exemplu, vom salva echivalentul unei „benzi” de plastic cu lungimea 200 de km si latimea de 30 cm. Poate parea ceva nesemnificativ, dar cred ca este un mare pas inainte”, a declarat Peter Hagg pentru The Guardian.

De asemenea, tehnologia laser creeaza, de asemenea, mai putin de 1% din emisiile de carbon necesare pentru a produce un autocolant de dimensiuni similare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here