Veniturile totale ale pietei de vending la nivel european au fost de 14,6 miliarde de euro in 2015, cu 3% mai mult fata de 2014, arata cel mai recent raport lansat de Asociatia Europeana de Vending. Acelasi raport mai arata ca la nivel european exista 3,8 milioane de aparate de vending prin care se comercializeaza peste 33 de miliarde de produse, in special bauturi calde si reci.

In medie, la nivel european, exista cate un aparat de vending la 130 de persoane. In Olanda, de pilda, cifra este de un aparat la 60 de locuitori, in timp ce in Rusia discutam de un aparat la 895 de locuitori. Peste 80% din numarul de aparate de vending din Europa sunt amplasate la locurile de munca. Bauturile calde revendica 79% din totalul vanzarilor in volum si au o pondere de 60% din venituri.
Italia este cea mai mare piata din punct de vedere al numarului total de aparate de vending (742.000), inregistrand o crestere anuala de 1,7%, iar Germania este cea mai mare piata din punct de vedere numarul de articole comercializate (peste 5 miliarde) dar si al vanzarilor in valoare, aceastea din urma fiind estimate la 3.19 miliarde de euro.
O cifra interesanta este si cea care reflecta consumul de produse din categoria snack & food. La nivel european, in 2015, prin fiecare aparat de vending s-au vandut, in medie, 86 de articole pe saptamana, cu 1% mai putin fata de anul anterior. Bauturile calde si cele reci raman in topul preferentelor consumatorilor, cu 215 respectiv 102 produse vandute saptamanal de un singur aparat.

Potrivit aceluiasi raport, mai multe piete europene in care industria de vending inregistra un declin in anii trecuti, incep sa raporteze cresteri sau mentineri ale veniturilor realizate. Este cazul unor tari precum Belgia, Olanda, Spania sau Marea Britanie.
Preturile practicate de operatorii specializati incep sa creasca pe majoritatea pietelor, in special la bauturile calde, ca rezultat al investitiilor in aparate de vending de inalta calitate dotate cu sistem de macinare pe loc si pahare din carton. Aceste sisteme ofera consumatorilor posibilitatea de a savura o cafea premium la locul de munca sau in diverse spatii publice. Raportul amintit mai subliniaza si faptul ca pe anumite piete din Europa, operatorii sunt nevoiti sa se lupte cu o rata a inflatiei foarte mare si conditii economcie precare, oferind ca exemple Rusia, Ucraina si Grecia.
Nu in ultimul rand, fiscalizarea pietei de vending devine o realitate pe anumite piete. Ungaria a fost primul care a facut aceasta miscare in 2015, iar Italia urmeaza, in 2017, masura urmand sa fie adoptata in urmatorii ani si in alte tari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here