Philip Morris – investitie consistenta in reconversiunea fabricii de tigari de la Otopeni

0
105

Philip Morris International Inc. (PMI) a anuntat astazi, 25 iulie 2017, o investitie de 490 de milioane de euro in fabrica de tigari din Otopeni, cu scopul de a o transforma intr-o unitate de productie a rezervelor din tutun HEETS (HeatSticks) care se folosesc impreuna cu IQOS, dispozitivul care incalzeste tutunul in loc sa il arda.

Fabrica din Otopeni va fi a treia fabrica Philip Morris la nivel international care va produce rezerve din tutun – HEETS. Investitia presupune crearea de noi locuri de munca pentru aproximativ 300 de persoane – suplimentar celor 670 de locuri de munca existente deja in fabrica.

Inca din 2017, fabrica va trece printr-o prima faza a transformarii, care presupune instalarea de aparatura tehnologica noua, iar pana in 2020 se va finaliza procesul de reconversiune prin extinderea cu inca o sectie de procesare a tutunului.

„Cei peste 2,9 milioane de fumatori adulti care au renuntat la fumat si au devenit utilizatori IQOS confirma viziunea companiei de oferi o alternativa acestora. De aceea, este foarte important pentru noi sa avem capacitatea de a raspunde acestor cerinte si de a veni in intâmpinarea lor cu produse fara fum, lucru ce va fi realizat si prin transformarea fabricii din România”, a declarat Christos Harpantidis, Managing Director Philip Morris Balkans, prezent la Bucuresti.

„Sunt mândru sa fiu in România in acest moment istoric pentru compania Philip Morris.”, a completat Branislav Bibic, Directorul General al Philip Morris România. „Aceasta investitie, de 490 milioane de euro, inseamna mai multe exporturi, mai multe taxe pentru bugetul de stat, mai multe locuri de munca pentru români, platite la un standard cât mai apropiat celui european. Este, in egala masura, un proiect important nu doar pentru piata locala, ci si pentru utilizatorii IQOS din intreaga lume.”

Prima tara in care au fost produse HEETS, la scara mica, a fost Elvetia, la Centrul de Dezvoltare Industriala din Neuchâtel. In 2016, compania a finalizat prima sa fabrica de productie a rezervelor din tutun, in Crespellano (Bologna, Italia). Pana la finalul anului 2018, Philip Morris International planifica sa aiba o capacitate anuala totala de productie de aproximativ 100 miliarde de unitati.

IQOS este un dispozitiv electronic care ofera satisfactia gustului de tutun prin incalzire, fara ardere, fara foc, fara scrum si cu mai putin miros, si a fost lansat in 2014, fiind disponibil pana in acest moment in peste 25 de piete la nivel global.

Incepand cu anul 2008, Philip Morris International a angajat peste 400 de oameni de stiinta si a investit peste 3 miliarde de dolari in cercetare si in dezvoltarea de noi produse.

Prin eforturi multidisciplinare in dezvoltarea de produs, dotari tehnologice si parteneri stiintifici, PMI isi doreste sa realizeze un portofoliu de produse cu potential de risc redus pentru sanatate.

Branislav Bibic, Directorul General al Philip Morris România, a confirmat pentru Modern Buyer ca cercetarile stiintifice pentru a determina daca IQOS este un produs care ofera un risc redus pentru sanatate se vor derula in continuare.

Philip Morris International Inc. (PMI) detine sase dintre top 15 marci si produse la nivel international, ce sunt comercializate in peste 180 de piete. Alaturi de fabricarea si comercializarea tigaretelor, incluzând Marlboro, PMI este implicat in dezvoltarea si comercializarea produselor cu potential de risc redus (Potential Reduced-Risk Products – RRPs).

Philip Morris International a deschis o reprezentanta oficiala in Bucuresti in 1993, si, patru ani mai târziu, compania a inceput constructia unei fabrici moderne in Otopeni.

Philip Morris in România comercializeaza astazi aproape 40 de variante de marci si are peste 800 de angajati. In 2015, compania a lansat tehnologia IQOS pe plan local, facând parte din strategia inovatoare pentru produse cu potential de risc redus.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLidl deschide un nou magazin in Berceni
Articolul următorAperto – un restaurant in stil italian la Bucuresti Mall Vitan
Daniela Oancea
Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.