(P) Tendintele anului 2017 in industria food & beverage: Naturalete, excelenta nutritionala, experiente multisenzoriale

0
515

In urmatoarele luni, tendintele alimentare principale, respectiv excelenta nutritionala si naturaletea vor continua sa se dezvolte. Consumatorii cauta din ce in ce mai mult produse care sa le ofere experiente extraordinare, multisenzoriale, precum si alimente si bauturi naturale, care sustin un stil de viata sanatos. Urmarind, dezvoltand si jucandu-se cu aceste tendinte la nivel global, Döhler furnizeaza permanent abordari noi care ofera experiente inovatoare, dar sanatoase si multisenzoriale, permitandu-le producatorilor sa creeze produse de succes. Döhler este producator, vanzator si furnizor global de ingrediente naturale dezvoltate pe baza tehnologiei, de sisteme de ingrediente si solutii integrate pentru industria alimentara si a bauturilor. Conform principalului sau moto „We bring ideas to life ”, Döhler isi sprijina consumatorii, de la idei si inspiratii initiale la produse finale pe baza de solutii integrate. Compania stimuleaza inovarea printr-un portofoliu de ingrediente cuprinzator si vasta experienta in dezvoltarea de produse si furnizeaza toate serviciile necesare dintr-o singura sursa: de la studii de piata si studii in randul consumatorilor si dezvoltarea conceptelor si retetelor, la consultanta privind reglementarile si sprijin pentru promovarea produselor si marketing. Printre inovatiile pe pietele alimentare si ale bauturilor, se numara concepte care servesc toate tendintele si dezvoltarile majore actuale, de la alimente si bauturi extraordinare si racoritoare „artizanale”, la produse cu continut redus de zahar, extraordinar de bune la gust si solutii optimizate din punct de vedere nutritional pentru industriile de panificatie si ale produselor de cofetarie.

Arta artizanalului
Bere artizanala, amestecuri de bere artizanala, sucuri artizanale –aparute din industria americana de fabricare a berii, tendinta pentru produsele artizanale nu a depasit doar granitele nationale, ci s-a raspandit in diferite sectoare de bauturi din toata lumea. Consumatorii sunt atrasi de produsele artizanale pentru ca ofera un amestec atractiv de autenticitate, ingrediente naturale de calitate superioara si metode de productie care par aproape homemade. Pe langa toate acestea, „artizanal” inseamna ceva extra. Spre exemplu, berea artizanala este mult mai mult decat un tip special de bere: este un mod de viata si o atitudine adoptata de fabricantii de bere, care vor sa se distanteze de curentul principal, creand branduri extraordinare, facute la comanda. Döhler a dezvoltat o gama de concepte complet noi pentru fabricarea berii artizanale si industriile bauturilor nealcoolice. Printre acestea se numara amestecuri de bere „double brew” (dublu fermentata) si limonada si cola artizanale, de calitate superioara, preparate cu condimente selectate in mod special si sucuri de fructe de calitate superioara pentru un pahar de traditie „homemade” pura. In plus, Döhler a raspuns acestei tendinte printr-o varietate de solutii pentru bere artizanala unica. Mustul de bere acru si concentratiile de must de bere, spre exemplu, faciliteaza productia de bere de calitate superioara si de specialitati de bere, cu un gust distinct si autentic – si sunt disponibile cu si fara gluten.

Simplu si gustos: Natura la cel mai inalt nivel
Dorinta pentru autenticitate si traditie se reflecta si in miscarea pentru sustinerea produselor bio, aflata in prezent in plina expansiune. In special generatiile tinere prefera produsele de provenienta bio, pentru ca se potrivesc cu idealurile acestora pentru un stil de viata sanatos si sustenabil. Dar pentru producatori, nu mai este suficient sa ofere ceva atat de simplu precum suc de mere bio tulbure. Consumatorii vor varietate si variante. Pentru a raspunde la aceste cereri, Döhler aduce un suflu nou in acest sector prin inspiratii racoritoare pentru bauturi inovatoare: „superfruit bio”, „sucuri din ierburi bio” si „sucuri naturale bio” delicioase pentru copii, acestea fiind doar o mica selectie de concepte dezvoltate de Döhler in calitate de specialist in ingrediente naturale si sisteme de ingrediente, Döhler ofera un portofoliu cuprinzator de fructe si legume bio care pot fi folosite pentru multe alte amestecuri de bauturi creative. De la sucuri naturale 100% NFC si sucuri concentrate, la piureuri atat din fructe traditionale, cat si exotice, gama bio Döhler permite crearea unei multitudini de noi experiente ale gustului, care aduc un mare beneficiu sanatatii.
Cererea consumatorilor pentru autenticitate si puritate reprezinta principalul motiv pentru care sucurile naturale 100% NFC au acum mai mult succes decat niciodata. Döhler a sesizat aceasta tendinta dezvoltand solutii inovatoare cu ajutorul ingredientelor 100% naturale NFC de calitate superioara, precum sucuri, nectaruri, smoothies si splash de fructe care impresioneaza nu numai prin gustul extraordinar, natural si proaspat, dar si prin faptul ca ofera inspiratie pentru pozitionarea pe piata a produselor sanatoase, in tendinte.

Cafeaua: total diferita – absolut delicioasa
Conceptele noi si inovatoare in materie de bauturi care ofera experiente ale gustului complet necunoscute sunt intotdeauna populare. Un exemplu excelent actual este cafeaua cold brew (macerata la rece), tendinta care a inceput in SUA si care in prezent, se raspandeste la nivel global. Si mai exista si alte inovatii privind cafeaua. Spre exemplu, cafeaua cherry serveste drept baza pentru un rasfat nou numit cafea cherry brewed – o bautura usoara cu note de fructe uscate, care este mai degraba o bautura racoritoare decat cafea. Döhler a preluat aceste tendinte si a dezvoltat conceptele extraordinare de cafea cold brew si cafea cherry brewed. Disponibile ca solutii la pachet si ca ingrediente singulare, acestea faciliteaza aparitia conceptelor pentru potentialii consumatori, precum produse gata de baut, infuzii de cafea cold brew si infuzii de cafea cherry. Se da frau liber creativitatii, iar pentru ideile suplimentare inovatoare se pot folosi ingrediente in forma pura sau cu ingrediente suplimentare, precum arome naturale, sucuri, lapte si produse lactate alternative din ovaz, cocos, orez sau migdale.

Experiente multisenzoriale extraordinare cu valoare nutritionala optima
Mai putin zahar, mai putine produse de origine animala, dar mai multe legume si proteine: la nivel mondial, tot mai multe persoane incearca sa urmeze un stil de viata mai sanatos, mai sustenabil si mai natural. Pe langa senzatia multisenzoriala de ansamblu, si valorile nutritionale sanatoase ale produsului si sursele ingredientelor sale trebuie sa-l convinga pe consumator. De aceea, atunci cand dezvolta un produs, Döhler acorda o atentie deosebita pentru a furniza atat o experienta multisenzoriala unica, cat si pentru a se asigura ca produsul contribuie la un regim alimentar sanatos – cu valoare nutritionala optima. Numeroase studii au aratat ca un regim alimentar bazat in principal pe plante are un efect benefic asupra sanatatii. Döhler adauga valoare prin omiterea deliberata a anumitor ingrediente, furnizand ingrediente si concepte de produse pentru conceptele moderne privind regimul alimentar si stilul de viata. In acest caz, gama larga variaza de la solutii integrate pentru produse vegan, pana la ingrediente pentru produse fara gluten si fara lactoza, iar acestea sunt doar cateva exemple. Döhler dezvolta constant in acest domeniu, solutii de ingrediente bazate pe plante, inclusiv legume si fructe de calitate superioara, ingrediente alternative pentru produse lactate gustoase, ingrediente din cereale si Solutii Integrate de Sanatate si Nutritie (Integrated Health & Nutrition Solutions). Pe langa ingredientele functionale si extracte din plante, Solutiile Integrate de Sanatate si Nutritie ale companiei cuprind solutii inovatoare de indulcire pentru produsele fara zahar sau cu continut redus de zahar.

Gust perfect : mai putin zahar
Avand in vedere ca mass-media accentueaza dezavantajele consumului de zahar, consumatorii din toata lumea cauta alternative si cu cat sunt mai naturale, cu atat mai bine. Döhler are ani de experienta in crearea de solutii de reducere a cantitatii de zahar, asa ca poate sa furnizeze sisteme de indulcire adaptate pentru concepte inovatoare de alimente si bauturi, cu o gama larga de aplicatii. Portofoliul divers si cuprinzator al companiei de solutii clasice si naturale permite reducerea caloriilor si cantitatii de zahar fara a sacrifica gustul. Spre exemplu, gama MultiSweet® Classic combina amestecuri echilibrate cu atentie de indulcitori de intensitate ridicata pentru experiente ale gustului perfecte. Echipa de experti a Döhler foloseste cunostintele vaste in materie de indulcitori naturali pentru gama naturala, fara calorii, MultiSweet® Stevia, precum si solutiile MultiSweet® Fruit, a caror dulceata provine 100% din fructe.
Sporirea senzatiei de dulce reprezinta reprezinta scopul aromelor MultiSense® ale Döhler. Aceasta gama inovatoare de arome naturale poate fi folosita pentru a obtine o reducere semnificativa a cantitatii de zahar fara a fi nevoie de indulcitori, precum si pentru a masca gustul rezidual al indulcitorilor de intensitate ridicata si/sau pentru a imbunatati gustul lasat in gura de produsele cu continut redus de zahar. In cazul bauturilor usor carbogazoase cu continut redus de zahar si in special, al bauturilor naturale, MultiSense® Flavours creeaza o remarcabila senzatie multisenzoriala completa, in timp ce MultiSense® Mouthfeel lasa un gust extraordinar in gura.

Mai putin este mai mult : Free-from…
Pe langa reducerea cantitatii de zahar, produsele „free from”, precum „fara lactoza” si „fara gluten” devin din ce in ce mai populare si nu doar la recomandarea doctorului. In special produsele fara gluten au devenit o tendinta in ceea ce priveste stilul de viata, doar o parte a persoanelor care cauta aceste produse o fac din motive medicale. Din nou, alegerea este cruciala, deoarece consumatorii vor mult mai mult decat paine si biscuiti fara gluten. Cu ajutorul Döhler, producatorii de alimente si bauturi pot sa ofere consumatorilor ceea ce isi doresc. Gama companiei de extracte de malt fara gluten si cu aplicatii specifice pot fi folosite pentru a adauga gust natural, culoare sau dulceata, precum si pentru a produce bere fara gluten cu un gust perfect.
Si sectorul produselor „fara lactoza” este in crestere, gama de produse se intinde de la bauturi pe baza de soia si orez pana la inghetata de migdale. Prin portofoliul divers de ingrediente naturale, fara lactoza, bazate pe migdale, orez, ovaz si soia, Döhler deschide calea pentru dezvoltarea alimentelor si bauturilor de calitate superioara fara lactoza si lapte de vaca.
De asemenea, un numar tot mai mare de consumatori opteaza pentru regimuri alimentare fara carne, astfel incat alimentele vegetariene si vegane au devenit din ce in ce mai populare. Folosind proteine „bio” bazate pe plante de calitate superioara, Döhler poate oferi produselor vegane valoare nutritionala adaugata. Un amestec de proteine pe baza de plante realizat cu atentie poate, spre exemplu, sa fie adaptat pentru orice reteta si sa se obtina produse finale foarte atractive din punct de vedere senzorial.
Portofoliul de produse Döhler creste permanent, pe masura ce compania urmareste si stabileste constant tendinte si sub-tendinte noi pe toate pietele alimentare si de bauturi. Specialistii sai in stiinta consumatorilor urmaresc cu atentie ultimele aparitii, monitorizand tendintele noi si in plina expansiune, cu scopul de a dezvolta produse castigatoare care sa ofere adevarate experiente multi-senzoriale (Multi-Sensory Experiences®).

Despre Döhler:

Döhler (www.doehler.com) este promotor si furnizor global de ingrediente naturale, sisteme de ingrediente si solutii integrate bazate pe tehnologie pentru industria alimentara si a bauturilor. Cu sediul central in Darmstadt / Germania, Döhler detine 23 de unitati de productie, 48 birouri de vanzari si centre de aplicare, precum si activitati de vanzari in peste 130 de tari. Mai mult de 3.500 de angajati dedicati ofera clientilor nostri solutii integrate pentru alimente si bauturi, de la concept la realizare.

S.C. DOEHLER Romania S.R.L.
Str. Industriilor nr. 23
077040 Com. Chiajna Jud. Ilfov
Romania
Phone: +40 21-2066-144

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here