Lidl, parteneriat strategic cu Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara

0
715

Lidl anunta cel mai nou si ambitios proiect: un parteneriat strategic si sustenabil cu Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti (USAMV). Prin acest parteneriat, compania va asigura o piata de desfacere pentru legumele si fructele romanesti, produse la standardele de calitate Lidl.
Demersurile pentru acest parteneriat au inceput inca din anul 2015, reprezentand o modalitate suplimentara prin care compania vine in intampinarea producatorilor romani. Parteneriatul a fost lansat in data de 1 iulie, printr-un eveniment desfasurat in cadrul Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti, organizat cu sprijinul Lidl Romania si a Societatii Romane a Horticultorilor. Prezenti la dezbatere au fost Frank Wagner, Presedintele Consiliului de Conducere Lidl Romania, Alexandru Mag, Manager Achizitii Legume – Fructe Lidl Romania si prof.univ.dr. Sorin Cimpeanu, Rectorul USAMV. In panelul de discutii s-au aflat si Sorin Sergiu Chelmu, Secretar General al Guvernului, Daniel Botanoiu, Secretar de Stat al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Gheorghe Glaman, Presedinte S.R.H. si prof.univ.dr. Razvan Teodorescu, Prorector USAMV, precum si peste 100 de producatori si reprezentanti ai Statiunilor de cercetare-dezvoltare in domeniul horticulturii.

„Dezvoltarea relatiei cu producatorii locali a fost si ramane o prioritate pentru noi. Dorim sa sustinem economia romaneasca, asadar suntem in permanenta orientati spre extinderea ariei de selectie a partenerilor din tara cu care colaboram. Dupa cinci ani de prezenta pe piata din Romania, clientii nostri pot gasi pe rafturile magazinelor Lidl produse care provin de la peste 100 de producatori locali si numarul este in continua crestere.”, a declarat Frank Wagner, Presedintele Consiliului de Conducere Lidl Romania.

Conferinta a reprezentat o prima intalnire dintre retailer si producatorii mici si mijlocii din Romania, in cadrul careia au fost abordate subiecte de actualitate din domeniul agricol. Astfel, acestia au putut afla despre procesul prin care pot deveni furnizori Lidl, despre standardele de calitate ale retailerului, dar si despre suportul oferit prin programul dezvoltat de Lidl Romania impreuna cu USAMV.
„Abordarea noastra fata de acest proiect este diferita si orientata in sensul dezvoltarii durabile a furnizorilor, nu doar a achizitiei sezoniere de marfa. De aceea, colaborarea noastra cu USAMV presupune si sesiuni de audit si consultanta de specialitate, oferite gratuit producatorilor, pentru a putea rezolva toate problemele tehnice si procedurale cu care se pot confrunta pe intreg parcursul sezonului. Astfel, împreuna cu specialistii Universitatii, vom putea asigura calitatea, continuitatea si constanta produselor romanesti pe rafturile magazinelor din Romania si vom putea sustine dezvoltarea sustenabila a producatorilor locali mici si mijlocii si chiar sa fim platforma de lansare catre export, asa cum s-a intamplat cu multi dintre furnizorii Lidl.”, a completat Marco Giudici, Director National de Achizitii si Marketing, Membru în Consiliul de Conducere Lidl Romania.

„Ne bucuram ca un retailer cu traditie precum Lidl sustine prin acest proiect formarea si calificarea producatorilor de legume si fructe, produsele de inalta calitate fiind o preocupare deosebit de importanta in contextul actual. Consideram ca acest parteneriat va aduce beneficii tuturor partilor implicate, relatia dintre mediul academic si cel economic fiind vitala si necesara în orice domeniu.”, a afirmat prof.univ.dr. Razvan Teodorescu, Prorector USAMV.
Cultivat în Romania, specific romanesc
Totodata, Lidl Romania, impreuna cu Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti, statiunile de cercetare si institutele de profil din Romania, va incepe promovarea si cultivarea unor soiuri romanesti. Proiectul se va desfasura sub umbrela „Cultivat in Romania, specific romanesc” si vizeaza acele soiuri adaptate din punct de vedere pedoclimatic specificului de productie national, care reprezinta un model de gust pentru consumatorul roman.
Proiectul vine ca o continuare a promisiunii pe care Piata Lidl a facut-o clientilor romani, de a oferi produse proaspete in fiecare zi. In plus, Lidl este primul retailer care a introdus in magazine un intreg sortiment de produse BIO, pentru productia caruia a incheiat recent un contract cu un producator certificat ecologic din Romania.
„Suntem recunoscatori pentru impresiile apreciative pe care le-am primit in cadrul conferintei, atat la adresa produselor comercializate in cadrul Pietei Lidl, cat si la nivelul relatiei dezvoltate cu producatorii romani. Suntem, asadar, increzatori ca vom reusi sa ne dezvoltam impreuna si ca vom putea avea o colaborare fructuoasa, pentru a le putea oferi romanilor cele mai bune produse autohtone. ”, a incheiat Frank Wagner, Presedintele Consiliului de Conducere Lidl Romania.
Demersurile Lidl de a sustine producatorii locali au inceput la scurt timp de la intrarea pe piata din Romania si deja anul trecut retailerul a exportat produse romanesti in valoare de peste 25 de milioane de euro. In toamna anului trecut, Lidl a lansat Camara Noastra, o gama de produse marca proprie dezvoltate exclusiv cu producatori din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here