Les Cosmetiques Design Paris, un concurent serios pe raftul Carrefour

0
228

„Frumusetea nu este un lux, este un drept” – este sloganul sub care retailerul francez Carrefour Groupe, numarul doi la nivel mondial, va lansa, incepand cu luna martie, noua sa gama de produse cosmetice si make-up, numita Les Cosmetiques Design Paris, in peste 4.000 de magazine proprii din Franta. Urmeaza Italia, Spania si Belgia.

Primele produse, cele destinate machiajului, vor fi listate in luna martie, iar restul, in luna mai. Noua gama cuprinde circa 650 de articole, impartite in sase subgame: Essentials (pentru uz zilnic, pentru intreaga familie), Nectar Of Nature (produse de ingrijire ce au la baza ingrediente naturale inclusiv organice), Science (creme de fata, produse anti ageing si produse de ingrijire a parului), Body Ultimate (produse de ingrijire a corpului tip spa) si doua linii de produse make-up Pro’s (pentru zi) si Pro’s Couture (pentru noapte). „Ne-am concetrat mai mult pe calitatea produselor si mai putin pe marketing. Preturile accesibile sunt rezultatul unei strategii de marketing putin costisitoare, deoarece nu am apelat la o imagine-vedeta pentru a promova brandul. Acest lucru inseamna ca putem investi in crearea unor formule noi”, a declarat Marie-Caroline Renault, International Beauty Director al Carrefour. Totusi, se observa ca s-a acordat o atentie deosebita ambalajelor, care „poarta” codurile de lux: foarte mult negru pentru gama de make-up si auriu pentru produsele anti-ageing.

Trenduri care au influentat decizia Carrefour

Decizia companiei de a intra in categoria produselor de infrumusetare, pe segmentul mass-market, este o mutare inteligenta, bazata pe cateva trenduri importante:

– Cresterea vanzarilor de produse cosmetice mass market. Mai multe studii din industrie indicand o tendinta de crestere a vanzarilor acestei categorii in 2011. In plus, pare sa sustina teoria „lipstick index” („indicele rujului”), inventata la inceputul anilor 2000 de catre Leonard Lauder, si utilizata pentru a exprima modul in care vanzarile de produse cosmetice sunt, de multe ori, invers corelate cu sanatatea economica. Lauder sustinea ca vanzarile de rujuri ar putea fi considerate un indicator economic, deoarece pe timp de criza, femeile substituie achizitiile de articole scumpe, precum rochii sau pantofi, cu produse cosmetice, mai accesibile ca pret.

– Schimbarea obieciurilor de consum. Este evident ca situatia economica dificila, si prelungita, a impus schimbarea obiceiurilor de consum si in acest segment de piata, sau mai ales aici. Astfel, in ultimii ani, au intervenit mai multe modificari in consum, cum ar fi orientarea catre branduri mai ieftine, marci private si migrarea catre produse ce pot fi utilizate acasa, in locul frecventarii saloanelor.

– Aparitia produselor semi profesionale. S-a remarcat o dezvoltare a pietei produselor de infrumusetare destinate utilizarii „in home”, marile companii lansand in magazine game sofisticate, similare celor profesionale, precum kit-uri pentru colorarea parului, produse pentru ingrijirea pielii, autobronzante, produse tip spa, produse pentru depilat, pentru a raspunde nevoilor consumatorilor.

Potentialul oferit de aceasta piata a fost remarcat si de alti comercianti. De exemplu, retailerul britanic Tesco are o strategie de succes pe categoria produselor cosmetice si de make-up. Potrivit analistilor de piata, politica francezilor contrasteaza insa cu cea a comerciantului britanic, care listeaza alaturi de marci super-premium, precum Calvin Klein si Paul Smith, produse accesibile, cum ar fi Barbara Daly, cunoscut make-up artist ce coloboreaza cu Tesco din 1999, cand a listat prima sa colectie, in segmentul low-budget. In luna noiembrie a anului trecut, Tesco si-a extins portofoliul de produse cosmetice up-market, devenind distribuitor al brand-ului italian Diego dalla Palma.

Alliance Boots, un partener strategic

In luna februarie a anului trecut, Carrefour a semnat un contract pe termen lung cu Alliance Boots, insa acesta nu este singurul furnizor agreat pentru noua gama de produse. Potrivit presei internationale, produsele sunt dezvoltate cu ajutorul mai multor experti si producatori din Europa, 30% dintre acestea fiind „Made in France”. Acordul cu Alliance Boots , care potrivit unor surse din piata se va intinde pe o perioada de 10 ani, prevede ca divizia de afaceri Boots Contract Manufacturing (BCM) sa creeze produse cosmetice sub marca proprie pentru Carrefour, dupa formulele Boots.

Carrefour nu este primul retailer cu care colaboreaza cu compania britanica. In 2007, Boots a avut un contract cu Waitrose, pentru vanzarea de OTC-uri si produse cosmetice in anumite magazine ale retailerului, in timp ce acesta furniza la randul sau produse alimentare in cateva magazine Boots. Alliance Boots este una dintre cele mai importante companii internationale ce activeaza in domeniile pharma si produse de ingrijire, avand doua activitati principale: comercializarea prin reteaua proprie de magazine si distributia de produse farmaceutice catre alti jucatori din domeniu. Detine peste 3.250 de drogerii, din care 3.150 includ si farmacie, si este prezenta in Marea Britanie, Norvegia, Irlanda, Olanda, Italia, Rusia, Thailanda, Elvetia, China, Lituania, precum si in Orientul Mijlociu, cu magazine proprii sau prin franciza.

Obiectiv indraznet: cosmeticele PL, 30% din oferta totala a categoriei
cosm1
Les Cosmetiques Design Paris va fi disponibila si in magazinele Carrefour din Italia, Spania si Belgia pana la sfarsitul acestui an, si in Asia si America de Sud pana in 2013, respectiv 2014. „Carrefour detine deja doua marci proprii in categoria cosmeticelor, Carrefour Cosmetiques si Carrefour Discount. Pentru a crea Cosmetiques Design Paris, am refacut formule existente si am dezvoltat unele noi, cu ajutorul unor laboratoare importante, cum ar fi Boots. In cele din urma, numai gama Carrefour Discount ar trebui sa ramana pe rafturi, alaturi de Cosmetiques Design Paris”, au precizat reprezentantii companiei. De asemenea, se pare ca retailerul intentioneaza sa extinda noua gama si cu o linie de produse de ingrijirie destinate barbatilor, categorie aflata pe un trend ascendent in ultimii ani.

Pentru Carrefour, odata cu introducerea gamei Les Cosmetiques Design Paris, produsele proprii de infrumusetare si ingrijire a pielii vor ajunge sa reprezinte 30% din oferta totala a categoriei, de la 10%, fara a se reduce practic numarul de branduri. Scopul este de a stimula sortimentul de produse dintr-un segment care reprezinta intre 5 si 10% din veniturile totale ale Carrefour. De asemenea, trebuie mentionat faptul ca pentru a anunta oficial gama Cosmetiques Design Paris, Carrefour intentioneaza sa lanseze, din 20 martie, o ampla campanie media de promovare, atat pe TV cat si pe print, precum si un site dedicat brandului.

Les Cosmetiques Design Paris, in cifre

Numar produse – circa 650.

5 sub-game:
Essentials – circa 80 de articole, pentru uz zilnic, pentru intreaga familie;
Nectar Of Nature – circa 150 de produse de ingrijire ce au la baza ingrediente naturale, din care 20 certificate organic;
Science – include Hydra Science (creme de fata), Age Science (produse anti-ageing) si Kera Science Professional (produse de ingrijire a parului);
Body Ultimate – produse de ingrijire a corpului tip spa la domiciliu, autobronzante si serum-uri anti-age;
Pro’s (pentru zi) si Pro’s Couture (pentru noapte) – circa 179 de referinte.

Preturi – intre 1 si 12 euro:
Essentials – Sampon pentru par uscat – 1,45 euro/500 ml;
Nectar of Nature – Balsam pentru corp cu extract de smochine – 4,40 euro/200 ml;
Hydra Science – Crema matifianta Hydra Pure SPF 15 – 4 euro/50 ml; Age Science – de la 7,9 euro; Kera Science – de la 2,4 euro;
Body Ultimate – sapun exfoliant negru cu eucalipt – 10,85 euro/150g;
Ultimate Sun si Ultimate Age – de la 10,9 euro;
Pro’s/Pro’s Couture – 6,5 euro pentru ruj rezistent la transfer.

Lansare – 14 martie 2012, respectiv 23 mai 2012, in peste 4.000 magazine din Franta.