Inovatii pentru raionul de vanzare asistata

0
301

Pe fondul scaderii puterii de cumparare, vanzarile raioanelor cu servire asistata continua sa creasca de la o luna la alta, consumatorii orientandu-se catre achizitii mai dese, dar in cantitati mai mici. Retailerii au in fata noi provocari: pe de o parte, reducerea pierderilor, iar pe de alta parte, cresterea ofertei de produse cu valoare adaugata. Pe pietele mature, o solutie pentru producatori si retaileri sunt ambalajele de tip PrePack. Acestea inglobeaza o serie de beneficii despre care vom vorbi in cele ce urmeaza.

Dintr-un studiu realizat de Exact Cercetare si Consultanta, in exclusivitate pentru revista Modern Buyer, reiese ca cel mai vizibil avantaj al mezelurilor feliate ambalate este gradul ridicat de igiena, urmat de atribute precum manevrabilitatea usoara si prospetimea mai mare in timp. Argumentele de mai sus i-ar putea determina pe producatori si retaileri sa regandeasca treptat oferta, cu atat mai mult cu cat solutiile ce vin din industria ambalajelor sunt din ce in ce mai inovative.

Ce reprezinta solutia PrePack?

Adrian Dobre, Managing Director Multivac Romania, spune ca o noutate in materie de ambalare pentru produsele proaspete o reprezinta PrePack-ul, o folie transparenta ce permite ca produsul sa fie vizibil. Solutia permite evitarea felierii la raion, cu beneficii multiple: produsele nu se contamineaza, se obtin felii uniforme, o productivitate mare, pierderi minime si, nu in ultimul rand, economie de timp.
asistata
Acest ambalaj ofera posibilitatea de a pozitiona produsele atat la raioanele cu vanzare asistata, cat si in gondolele sau rafturile cu temperatura controlata. In acelasi timp, PrePack-ul este cel mai ieftin ambalaj posibil pentru produsele feliate, oferind posibilitatea de a comunica prospetime si calitate.

Daca pentru rafturile cu produse feliate ambalajul trebuie sa aiba imprimat brandul producatorului si toate informatiile necesare, la raionul de vanzari asistate, ambalajul trebuie sa fie minim, cu aspect cat mai apropiat de manufactura, sa inspire incredere, o igiena crescuta si senzatia ca sunt proaspat ambalate”, explica Adrian Dobre. In opinia acestuia, conditiile de igiena si lantul frigorific intr-un spatiu special amenajat sunt superioare celor din magazine, avand un impact direct asupra termenului de garantie al produsului. De pilda, de obicei, la vitrina de produse feliate se foloseste acelasi feliator la mai multe tipuri de produse, ceea ce inseamna un risc crescut de contaminare de la produsele feliate anterior.

Stiut fiind faptul ca la capitolul pierderi se inscriu si capetele salamurilor, de exemplu, lungimea lor mai mare ar putea atrage o reducere a pierderilor.

Valoarea adaugata vine si din faptul ca produsul nu mai este vandut la pret de vrac, ci la portie, ceea ce permite un adaos, avantajos atat pentru producator, cat si pentru comerciant.

Alte avantaje: scurtarea timpului de asteptare pentru clienti (cozi mai mici), reducerea personalului de la raionul de produse asistate sau eficientizarea operatiunilor de manipulare si logistica.

Tendintele pietei
asistata1
Pe langa cresterea cererii de portii mici, vizibila nu numai la mezeluri, ci si la branzeturi, carne proaspata, ready meals, fructe si legume, un alt trend, evidentiat de reprezentantul Multivac, este reprezentat de cererea din ce in ce mai mare de produse traditionale si ecologice, precum si de produse dedicate unui anumit segment de consumatori: copii, persoane active sau cu diferite afectiuni. De asemenea, majorarea cererii de „portii mici” a condus la conturarea unei alte realitati: aparitia pachetelor pentru o singura masa, pachete combinate ce contin diferite sortimente ale unui produs sau pachete cu portii multiple. Tot in aceasta linie se incadreaza ambalajele resigilabile, potrivite in general pentru produsele premium, deoarece costul este mai mare fata de cel al pachetelor fara proprietati de resigilare.

Jucatorii din industria ambalajelor incearca nu numai sa raspunda noilor cerinte ale pietei, ci si sa anticipeze anumite trenduri. Potrivit lui Adrian Dobre, in prezent, se observa o tendinta de scadere a ambalajelor in vacuum, cele mai cautate fiind ambalajele in atmosfera modificata cu filme rigide, flexibile, cu perforarea filmului superior, pentru legume si fructe) sau ambalajele imprimate pe suprafete mari (cu ferestre mici pentru vizualizarea produsului). In topul solutiilor moderne se numara si ambalajele care alterneaza suprafetele mate si lucioase sau filmele laminate cu hartie. Pentru diferentierea la raft, unii producatori au optat pentru diverse forme de pachete. Deoarece formele complicate presupun costuri mai ridicate pentru sistemele de taiere si un consum de film mai mare, fata de formele rectangulare, se poate crea iluzia unei forme deosebite a pachetului, cu ajutorul unui design inspirat.

Ambalaje eco friendly

Pentru ca in ultimii ani preocuparea fata de factorii de mediu este din ce in ce mai mare, producatorii de ambalaje testeaza solutii alternative pentru polimeri.
asistata2
„Din pacate, in momentul de fata, nu exista un ambalaj reciclabil, cu bariera 100%. Pentru moment, solutia ar fi reducerea greutatii ambalajelor, in combinatie cu utilizarea materialelor reciclabile, cum ar fi hartia. Cu ajutorul noilor tehnologii, exista filme care au aceleasi proprietati ca si filmele clasice, dar sunt cu pana 30% mai subtiri (de exemplu, un film flexibil de 180 microni poate fi inlocuit cu un film de 130 microni). Evident, impactul cresterii de pret a materiilor prime este mai mic in cazul unor filme mai subtiri”, explica Adrian Dobre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here