Eugen Savu, grupul Parmafood: „Analizam cu atentie nisele pentru a aduce mai multa valoare pentru clienti”

0
594

Anul 2017 este unul cheie pentru grupul de companii Parmafood, actionarii dorindu-si atat extinderea ariei de distributie prin dezvoltarea parteneriatelor strategice la nivelul mai multor judete cat si o optimizare a portofoliului actual de produse. „In 2009, criza economica ne-a determinat sa luam decizia de a renunta la forta de vanzari pe care o aveam in diverse regiuni importante ale tarii. In 2017, ne-am propus o acoperire superioara la nivel national. Practic, dorim sa revenim si sa ne dezvoltam mai mult in tara, iar in acest sens evaluam oportunitata de a colabora cu  alti distribuitori din diverse regiuni importante pentru noi. Astazi, nu mai cred in modelul clasic de business ce presupune realizarea unei structuri gigant, cu zeci si sute de agenti si masini, cu distributie directa la punctul de vanzare s.a. Amploarea pe care a luat-o fenomenul importurilor paralele, succesul de care se bucura canalul on line sau elasticitatea de care trebuie sa dam dovada sunt motive ce ne determina sa gasim noi oportunitati si parghii de dezvoltare”, subliniaza
Eugen Savu, owner al grupului Parmafood, un business care a inregistrat in 2016 o
crestere de circa 10%.

„In cazul nostru, vorbim mai mult de o crestere pe verticala, generata in special de marirea portofoliului de produse. Inca suntem intr-o perioada de analiza si de optimizare a portofoliului, iar in acest proces de category management ne uitam atat la eficienta unor articole cat si la tendintele si nevoile actuale ale pietei. Analizam cu atentie anumite nise pentru ca aici credem ca putem aduce mai multa plus valoare pentru clienti. Suntem perceputi ca un importator de produse mediteraneene de calitate superioara, ne aflam in top trei in cateva categorii importante – uleiul de masline, conservele de ton, sosurile de rosii – avem parteneri strategici in diverse tari europene, dar si in piata de retail si horeca
din Romania. Ne uitam cu multa atentie la nevoile acestora din urma si la tendintele pietei pentru a optimiza oferta noastra dedicata fiecarui canal de distributie in parte. Pentru un importator si distribuitor, elementul inovativ ramane foarte important, iar aici noi avem si experienta si puterea logistica necesara”, mai spune Eugen Savu.

Pentru 2017, compania si-a propus o crestere a cifrei de afaceri de 10-15%, pe fondul implementarii proiectelor mai sus amintite: restructurarea si optimizarea portofoliul, restructurarea costurilor, incercarea de acoperire superioara la nivel national, analiza unor categorii si produse de nisa. Astazi, ponderea comertului modern in cifra de afaceri a grupului este de circa 65%, restul de 35% fiind revendicat de horeca.

In luna aprilie a.c., compania si-a vandut ambele depozite dezvoltatorului belgian
de spatii industriale Warehouse & Distribution De Pauw (WDP) care, la randul sau,
are un parteneriat cu grupul Aquila & Seca Group, spatiile urmand a fi folosite si
de acesta din urma. Obiectul tranzactiei l-a constituit doua depozite cu suprafata
totala de circa 12.000 mp – unul dintre ele cu temperatura controlata – dar si
terenurile pe care au fost construite acestea.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentProfi mai pune cinci magazine noi pe harta sa
Articolul următorConferinta IFS ajunge la a patra editie
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here