Dr Gerard Romania: 2.000 de tone de produse vandute, in primul an de activitate

0
1805

Dr Gerard Romania, filiala locala a producatorului polonez de biscuiti, napolitane si crackers  a anuntat vanzari de peste 4 mil de euro si 2.000 tone de produse vandute in 2016, primul sau an de activitate in Romania.

Dr Gerard Romania a intrat in Romania in octombrie 2015 si activeaza in trei categorii de produse: biscuiti dulci, napolitane si biscuiti crackers. Cele mai solicitate produse din portofoliul Dr Gerard in 2016 sunt: biscuitii dublu sandwich comercializati sub brandul Magic, wafer rolls-urile si napolitana cu crema de ciocolata Dr Gerard, biscuitii cu ciocolata Passion si Choco Cool, cei de tip breakfast vit’AM si biscuitii cu adaos de vitamine Scooby Doo.

”Intrarea pe piata din Romania  s-a produs cu sortimente din toate cele trei categorii in retailul traditional dupa care, in scurt timp, au urmat primele retele de retail modern: Mega Image, Carrefour si Auchan. De curand si reteaua de magazine C&C Selgros a inceput parteneriatul cu Dr Gerard. Estimam pentru 2016 o cifra de afaceri  in Romania de peste 4 milioane de euro, aferenta unui volum de aproximativ 2.000 de tone de produse”, a declarat Jarosław Zawadzki, General Manager Dr Gerard Group.

Consumul: Un roman consuma in medie peste 2,1 kg de biscuiti pe an

Tendinta scaderii gramajelor biscuitilor si prajiturelelor de la gramajele de tip “family” la cele de tip “on the go” se manifesta atat pe pietele europene cat si in tara noastra. In Romania, peste 40% dintre consumatori prefera o gustare dulce intre mese, napolitanele si biscuitii fiind principalele alegeri. In categoria gustarilor de peste zi, cel mai popular este biscuitele sandwich ambalat in pachete pentru consum individual (intre 30-50 g/ pachet).  In ceea ce priveste preferinta pentru un anume tip de biscuite, dintr-un total de peste 2,1 kg de biscuiti consumati intr-un an de fiecare roman-in crestere cu peste 70% fata de acum 10 ani, dar inca mult sub media est europeana de 3,5 kg/locuitor- in Romania cei mai apreciati raman biscuitii simpli si petit beurre (peste 40%) dar si biscuitii sandwich (peste 46%).

Perioada Craciunului genereaza un consum de peste 7,4 milioane de kilograme de dulciuri in Romania

Tendintele de consum arata ca in ultima luna a anului vanzarile de dulciuri in Romania se tripleaza, acest trend fiind puternic sustinut si de lansarea produselor sezoniere. Date de piata furnizate de Retail Zoom arata ca luna decembrie a anului trecut a insemnat in retailul modern autohton vanzari de dulciuri de peste 43 milioane euro si  7,4 milioane kilograme de produse, din care biscuitii  au ocupat prima pozitie in volum, cu o cota de 24,3% si a doua pozitie ca valoare, cu 16,4%. Napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare si 10,3% volum.  Cele mai mari cresteri, intre 158% si 520% fata de luna noiembrie, au fost inregistrate la praline, figurinele de ciocolata si produsele sezoniere.

“In Romania, cele mai cautate arome pentru sarbatorile de iarna sunt cele de mar copt, alaturi de combinatia mar si scortisoara. Aroma de cuisoare si citrice este de asemenea printre favorite”, declara Otilia Stanciu, Country Manager Dr Gerard Romania. In intampinarea cererii de pe piata romaneasca, producatorul a lansat in acest sezon trei noi produse pregatite special pentru sarbatorile de iarna si gandite pentru “Momentele Impreuna” petrecute alaturi de cei dragi in preajma Craciunului. Acestea sunt: fursecurile crocante cu aroma de portocala si cuisoare (sub forma unor decoratiuni vesele pentru a impodobi “gustos” bradul de Craciun), rulourile crocante umplute cu glazura delicata de mar copt si turta dulce delicioasa cu mere si scortisoara.

Portofoliul Dr Gerard Group include peste 200 de sortimente de biscuiti, napolitane si crackers precum napolitane invelite in ciocolata, wafer rolls-uri cu creme delicioase, fursecuri crocante, biscuiti umpluti si acoperiti cu glazuri diverse, biscuiti sandwich, biscuiti pentru micul dejun, crackers si saratele.  Productia se face in trei fabrici amplasate in Ozarow Mazowiecki, Miedzyrzec Podlaski si Radzyn Podlaski, care impreuna dispun de 18 linii de productie complet automatizate. Pe langa vanzarile de pe piata poloneza de origine, produsele Dr Gerard sunt exportate in peste 30 de tari, cifra de afaceri realizata la export reprezentand circa 32% din vanzari. Veniturile companiei au atins in 2014 nivelul de 70 milioane euro (in crestere cu 16% fata de 2013), iar in 2015 au inregistrat din nou o crestere de peste 18%. Pentru 2016 grupul estimeaza de asemenea o crestere cu doua cifre. 

Distributia pe pietele in care este prezent Dr Gerard acopera atat canalele traditionale, cat si pe cele moderne, respectiv lanturile locale si internationale de magazine. Produsele sunt vandute in principal sub marca Dr Gerard, precum si sub marcile partenerilor selectati. Dr Gerard are un istoric care incepe in 1993, dar a operat pana in anul 2011 sub numele Lider SKG. Compania a fost achizitionata de fondul privat de investitii Bridgepoint de la Grupul Poult din Franta, in octombrie 2013. 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentDedeman ajunge la 45 de magazine
Articolul următorReteaua Profi, tot mai aproape de pragul de 500 de magazine
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here